Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä miksi joku haluaa änkeä lastenvaunujen kanssa bussiin tai raitiovaunuun?

Vierailija
22.05.2023 |

Ihan vaan omana keskustelunaan tämä, eli nyt ei siis puhuta lätkäkasseista tai rollaattoreista.
Mikä siinä isojen rattaiden kanssa ahtaissa julkisissa reissaamisessa on niin kivaa, että on pakko sitä harrastaa?
Metrossa sitten pitää ensi mennä jollain hissillä pitkät matkat, että edes pääsee laiturille.
En kyllä ymmärrä mutta monet tuntuu tykkäävän.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko mitenkään olla, että matka on liian pitkä käveltäväksi?

Vierailija
2/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelo asioista joita et tajua ei taida ihan äkkiä päättyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan meiltä ei Töölön Mehiläiseen (lasten lääkäriasemalle) pääse muuta kuin ratikalla tai bussilla.

Vierailija
4/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua ihmisiä jotka täällä kysyvät asioita, vaikka voisivat ihan hyvin kysyä niitä asianosaisilta paikan päällä.

Mikset kysy siellä raitiovaunussa että "miksi olet täällä vaunujen kanssa?"

Vierailija
5/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan meiltä ei Töölön Mehiläiseen (lasten lääkäriasemalle) pääse muuta kuin ratikalla tai bussilla.

Autolla, taksilla, kävellen, hiihtäen, potkukelkalla, kontaten, helikopterilla...

Vierailija
6/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se vauva pitää ottaa mukaan joka paikkaan? Ja jos haluaa niin tehdä, miksei omista autoa?

Ihan äitien omaa mukavuutta ajattelen. No joo, myönnetään että olen aika mukavuudenhaluinen. Ei olisi tullut mieleenikää alkaa rahdata vaunuikäistä nelosen ratikassa. Ja nelivuotias vielä roikkumassa hihasta.

Ap

Vierailija
7/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettelo asioista joita et tajua ei taida ihan äkkiä päättyä.

No sori etten nyt osannut asettua sun asemaan.

Ap

Vierailija
8/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Töölöntorin parkkihalli kenties?

Ap

Vierailija
9/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaan osaa asettua toisen asemaan.

1) matka on liian pitkä käveltäväksi ja se on pakko kulkea

2) lasta ei voi jättää silloin muualle

3) matkan taittaja ei ole edes ajatellut että se on erityisen vaikeaa

Vierailija
10/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolla, taksilla, kävellen, hiihtäen, potkukelkalla, kontaten, helikopterilla...

Ei sitä kuule kipeän lapsen kanssa kävellä tai hiihdetä, kontata tai kahta kuskata potkukelkalla.

Helikopterikenttää siellä ei ole.

Autolle ei ole parkkipaikkoja.

Nykytakseihin en mene.

Vierailija
11/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut siis trollihan tää on, kantakaupungissa ei omisteta autoja turhan takia

Vierailija
12/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Töölöntorin parkkihalli kenties?

Ap

Liian kaukana.

Vierailija
13/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se vauva pitää ottaa mukaan joka paikkaan? Ja jos haluaa niin tehdä, miksei omista autoa?

Ihan äitien omaa mukavuutta ajattelen. No joo, myönnetään että olen aika mukavuudenhaluinen. Ei olisi tullut mieleenikää alkaa rahdata vaunuikäistä nelosen ratikassa. Ja nelivuotias vielä roikkumassa hihasta.

Ap

Oletko tosissasi? Koska sitä ei voi jättää yksin kotiin. Aika usein toinen vanhemmista käy töissä. Kaupungeissa, joissa julkinen liikenne toimii, ei välttämättä ole mielekästä omistaa autoa, riippuu asuinpaikasta, työpaikoista jne. Tai sitten se auto ei syystä tai toisesta valikoitunut sille reissulle käyttöön.

Omaa vauvaa vein vaunuissa Tampereen busseissa 22 v sitten. Ne eivät monetkaan olleet vielä matalalattiaisia, joten pysäkiltä piti huutaa "nostaisiko joku", aina nosti. No problem.

Vierailija
14/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Mä en tajua ihmisiä jotka täällä kysyvät asioita, vaikka voisivat ihan hyvin kysyä niitä asianosaisilta paikan päällä.

Mä harvemmin käytän julkisia. Siis en juuri koskaan. Ihan vaan kyselemään en viitsi mihinkään ratikkaan lähteä.

Ap

Vierailija
15/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kai kukaan oikeasti ole näin tyhmä?

Vierailija
16/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei ymmärrä että minulla pakkomielle tunkea tavaroita peräaukkoon?

Ap

Vierailija
17/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miksi joku yleensäkin kulkee julkisilla kun omalla autolla pääsee paremmin

Vierailija
18/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei ymmärrä että minulla pakkomielle tunkea tavaroita peräaukkoon?

Ap

No tässä tuli ap:lta ensimmäinen järkevä kommentti. Hyvä ap, jatka rauhassa harrastustasi.

Vierailija
19/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Mä harvemmin käytän julkisia. Siis en juuri koskaan. Ihan vaan kyselemään en viitsi mihinkään ratikkaan lähteä.

Ap

Voi jeesys mikä ääliö sä olet! Ei Helsingissä ole mitään järkeä pitää autoa jos ei ole ihan pakko, ja helvetin hyvät tulot että siihen on varaa. Siellä pääsee nimenomaan julkisilla kulkemaan niin kätevästi, eikä sitä lasta jätetä kotiin sen takia että rattaat olisi jotenkin hankalat, ei ne ole.

Vierailija
20/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miksi joku yleensäkin kulkee julkisilla kun omalla autolla pääsee paremmin

Ei pääse. Ruuhkat. Pysäköinti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan