Kun moppaatte lattioita, onko teillä jaloissa tossut?
Kommentit (21)
Moppaan niin että olen kuivalla lattiapinnalla. Kostutan mopin nihkeäksi, en märäksi.
On, muoviset läpyskät. Vältän kuitenkin märällä kävelyä.
Kroksit ja verkkarit ,verkkarin taskussa kossupullo,onks muuten mun imuria näkynyt ,aha no lycka till.
En moppas koskaan meillä on parkettilattiat. Ainoastaan pyyhin sinilattialiinalla, kertakäyttöisellä.
Vierailija kirjoitti:
mikä on moppaus?
Mitä alapeukutat, en tiedä!
Naapurilla taitaa olla jotkut hessun tassut kun kompuroi mopatessaan tai siltä kuulostaa.
Ihana aloitus. Tulin jotenkin hyvälle tuulelle.
-m
Mulla kumisaappaat. Aloitan pesun aina hulauttamalla ämpärillisen vettä pitkin lattiaa, ja sitten moppaan vimmatusti.
Ei tarvii edes kuivata. Johonkin se vesi aina sillä välin häviää. Puhdas lattia tulee.
Vierailija kirjoitti:
En moppas koskaan meillä on parkettilattiat. Ainoastaan pyyhin sinilattialiinalla, kertakäyttöisellä.
Ekologista ? ?
Minä moppaan nihkeällä mopilla, ei se lika muuten lähde
Vierailija kirjoitti:
mikä on moppaus?
Moppipyyhin jolla puhdistetaan lattia. Mulla on ammattisiivouksen välineet.
https://www.vileda-professional.fi/lattioiden-puhdistus/moppausjarjeste…
Itsellä käytössä lastan 'perässä vedettävä' mikrokuituliina. Tehokas, ja se laahus myös kuivaa latiian sopivaksi.Jalassa ihan sukat.
Läpyskät tai sukat. On kuivassa kohdassa.
Vierailija kirjoitti:
parketeille kulloisellekin omat täsmä pesuaineet, sitä veteen ja nihkeäpyyhintä. muistakaa jalkalista. mutta joo ei kuivapyyhintä ota likaa lattioista, vain väliaikapyyhintä. jos kerran kuussa ns pesee lattiat- niin muina viikkoina staattinenkin ok.
lattiathan ne vasta likaantuukin,kuten ikkunat, muut pinnat.
myös laminaatille oma aineensa
Vierailija kirjoitti:
Mulla kumisaappaat. Aloitan pesun aina hulauttamalla ämpärillisen vettä pitkin lattiaa, ja sitten moppaan vimmatusti.
Ei tarvii edes kuivata. Johonkin se vesi aina sillä välin häviää. Puhdas lattia tulee.
tyhmä oot,mee vek
Vierailija kirjoitti:
Jos siivoaa kuten alan ammattilaiset niin moppaamisella ei pilaa mitään lattiamateriaalia. On oikea puhdustusaine, väline ja menetelmä.
En puhu tästä pesumopista mikä oli ennen vanhaan siivoustyössä käytössä:
https://www.puhtoshop.fi/mopit/1727-pesumoppi-puuvilla-350-g-avoin-3385…
Mopit kostutetaan valmiiksi ennen lattian pyyhkimistä. Likainen moppi vaihdetaan puhtaaseen. Ei ole pesuvettä siivoussankossa.
Ei. Aloitan tiloista jotka kauimpana kylppäristä missä välillä huuhdon välineitä ja missä lopuksi pesen välineet. Sen verran nopeasti lattia kuivuu, että kun välineet on huollettu voi sukilla huoletta kävellä lattialla.
Minä en pese muita lattioita kuin kylppärin. Jos tulee tahra, poistan sen tietenkin heti. Muuten riittää imurointi ja staattisella liinalla tai kuivalla mikrokuituliinalla päällystetyllä lastalla veto.
PISSAKAKKAJANKKAAJA aloitus
Älkää ruokkiko