Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidetaanko rajua ahdistusta/paniikkia päivystyksessä?

Vierailija
22.05.2023 |

Syke paikallaan ollessa n 110 ja oksettaa, todella tuskainen olo

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla oli kerran niin paha paniikki jäänyt päälle, etten pystynyt kunnolla kävelemään kun olin niin jäykkä kauhusta ja huimasi kamalasti. (Olin pyörätuolissa) Mitään lääkettä en saanut, vaan laitettiin pään tt-kuvaukseen. Mitään kuvista ei löytynyt ja mut kotiutettiin, jonka jälkeen piti olla seuraavana päivänä yhteydessä omaan terveyskeskukseen jos oireita on vielä. Eli siis mitään hoitoa en saanut päivystyksessä erittäin rajuun paniikkikohtaukseen. 

No ei siihen mitään apua olekaan. Psyykkinen vaiva, jonka syy pitää hoitaa joko terapialla tai poistamalla paniikin aiheuttava syy elämästä. Vai meinaatko että pilleriä naamaan ja jatkaa samalla tavalla. Jokin asia vaatii muutosta elämässä jos saa paniikkikohtauksia. Ja jos sitä ei hoida kuntoon on kohta pahemmassa suossa.

Eli sama myös silloin, jos kuukautiset on kivuliaat? Hoidetaan menkat pois keinolla millä hyvänsä eikä vedätä nappeja joka kuukausi? Laihdutetaan vaikka niin kauan ettei enää tule, koska napit on saatanasta.

Vierailija
42/43 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa he tabletin mutta jonottaa täytyy.

Ja siinä jonotellessa onnistut omin avuin tasaamaan olosi niin, ettei tablettia enää tarvita. Maksat vain jonottamisesta päivystysmaksu

Heh. Jos ahdistus katoaa itsekseen on kyseessä pienempi tunne kuin hoitoa vaativa vaiva. Itsehoidolla selviävät ja hoitoa vaativat on aina erotettava omiksi ryhmikseen. Ja siellä on sitten jo henkilökunnassakin osaamis- tai motivaatiovajetta, jos tällaisia pääsee läpi.

Eikä sieltä mitään pillereitä anneta. Ne on niitä satujen tarinoita, joita joku yksittäinen ihminen keetoilee ja pitää totuutena. Et välttämättä saa edes jutella vaan käsketään ovesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä, olen mennyt kerran. Sain asiallista kohtelua ja pääsin yllättävän nopeasti tapaamaan hoitajaa, joka oli ymmärtäväinen ja rauhoitti jo ihan olemuksellaan. Sain rauhoittavia illaksi ja yöksi. Sain myös parin päivän sisällä reseptin unilääkkeisiin, ajan lääkärille jota kautta aloitin ahdistuslääkityksen. Nyt jonotan terapialähetettä.

Tsemppiä kaikille ahdistuksen kanssa painiville. Avun hakeminen on tehty liian vaikeaksi, mutta kyllä se silti kannattaa. Minua kaduttaa vain etten hakenut sitä aikaisemmin.

Näitä tuhkimotarinoita vaan sattuu niin harvoin, että ei kannata olettaa itse voittavansa lotossa tai muussa arvonnasaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi