Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuiset eivät saisi keräillä leluja?

nainen27v
22.05.2023 |

Olen saanut kuulla, että olen lumihiutale, erikoisuuden tavoittelija, outo, lapsen tasolle jäänyt, mielenterveys- tai päihdeongelmainen tai vammainen, kaikki vain koska olen aikuinen joka keräilee leluja. Tykkään valokuvata niitä ja tehdä niitä itse, esim. nukkekotiin kalusteita tai nukeille vaatteita. Tykkään kuvata lelujani ulkona, ja laittaa niistä kuvia nettiin. Siellä on onneksi samanhenkisiä ja muita kaltaisiani ihmisiä tuhansittain, mutta silti ihmettelen, miksi erilaiset ihmiset suututtavat niin monia?

Olen kuulemma väärällä tavalla aikuinen, jos keräilen leluja. Monet ajattelevat että ne ovat vain lapsille, mutta monet leluvalmistajat tekevät nimenomaan keräilijöille suunnattuja leluja, ja tähtäävät uutuutensa niin, että ne houkuttaisivat keräilijöitä. Monet aikuiset ostavat leluja jotka muistuttavat heitä omasta lapsuudestaan ja toiset taas laittavat paljon rahaa special edition- leluihin ja pitävät ne tiukasti vitriinissä tms. hyllyssä turvassa. Toisilla taas on maskottina figuuri tai pehmo, joka kulkee mukana joka paikkaan.

Itse keräilen figuureja, pehmoja ja minulla on nukkekoti kalusteineen. Vain harva läheiseni tietää harrastuksestani, sillä monet kokevat sen niin kummallisena. Mikä siinä sitten on niin kamalaa? Minusta tämä on aika viaton harrastus, ihan samanlainen kuin minkä tahansa muun asian keräily tai luova harrastus. Itse tienaan rahani, joten miksi en käyttäisi niitä siihen mihin haluan?

Toivoisin myös perusteluja kommentteihin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo lähes eläkeläinen, ja minusta on mukava nähdä että tätä normalisoidaan. Kun olin nuori, niin teinitkin leikkivät ulkona ja pelasivat pelejä. 10v kummityttöni pyysi synttärilahjaksi rahaa uuteen puhelimeen, vaikka olisin ajatellut että hän toivoisi leluja. Tämä e nyt liittynyt keräilyyn, mutta minusta ilmiö on huolestuttava.

Vierailija
2/6 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka kieltää??!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keräile leluja, mutta minulla on nalle joka kulkee mukanani jokapaikkaan. Ihan sama mitä muut ajattelee, minä saan siitä niin paljon iloa, etten nää mitään syytä luopua siitä. Minusta jokainen aikuinen saa käyttää rahansa miten tahtoo, eihän se muille kuulu.

Vierailija
4/6 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen figuureja myös, en tosin vie niitä ulos koska mulla ei oo lähellä mitään hyvää paikkaa missä kuvata. Joskus kun uusi ihminen on tullut kylään, on kysytty että "Onko noi sun lapsuudesta?" tai "menossa lahjaksi?". On hauska nähdä aina ihmisten ilmeet, kun sanon että ne ovat minun. :D

Vierailija
5/6 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia suututtaa varmasti siksi, että on totuttu tietynlaisiin ihmisiin ja harrastuksiin. Kun tulee jotain todella uutta, joidenkin on vaikea ymmärtää, mutta se ei tarkoita että pitäisi muuttaa itseään. Joidenkin ihmisten on vain vaikea sopeutua tähän maailmaan, jossa niin moni asia muuttuu niin nopeasti.

Vierailija
6/6 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keräilen myös leluja, kannattaa liittyä esim. Facessa ryhmiin missä on keräilijöitä, niin löytyy lisää seuraa joka on samankaltaista. Kannattaa jättää ilkeät ihmiset omaan arvoonsa, he eivät ymmärrä eikä tarvitsekkaan ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä