Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero mutta pakko asua yhdessä vielä

Vierailija
22.05.2023 |

Olemme tehneet eropäätöksen miehen kanssa monen hankalan vuoden jälkeen. Olosuhteiden pakosta (talon myynti, raha, lainat, lapset jne jne asioita joita en tässä voi mainita) joudumme kuitenkin asumaan vielä joitakin kuukausia yhdessä.

Minusta tuntuu, että en jaksa tätä enää hetkeäkään! Emme puhu toisillemme yhtään mitään, kun olemme kaksistaan kotona. Asialliset hommat hoidetaan kyllä. Kaikki miehen lojuvat tavarat, sotkut, tapa huokailla ja maata sohvalla ärsyttävät niin paljon, että kiristelen vain hampaitani ja laitan kuulokkeet päähän, etten kuulisi. Me olemme eronneet henkisesti jo vuosia sitten, ei meillä ole ollut enää vuosiin mitään yhteistä lainaa ja lapsia lukuunottamatta, enkä tunne edes surua tällä hetkellä, vaan lasken lähes tulkoon tunteja siihen, kun pääsen uuden itsenäisen elämän alkuun.

Onko kenelläkään kokemusta tästä, että joutuu ex-puolison kanssa asumaan vielä näinkin pitkään yhdessä eron jälkeen? Miten te selvisitte? Käytännön vinkkejä otetaan vastaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin samassa tilanteessa asumaan vielä puoli vuotta ex-miehen kanssa. Oli kyllä todella raskasta ja painostavaa. Yritin tehdä työmatkoja ja käydä lasten kanssa mummolassa, mutta ei meillä oikein sellaista paikkaa ollut, minne joka viikko olisi voinut mennä. Sinnittelin ja viimeiset viikot laskin päiviä. Itseäni helpotti, kun suunnittelin esim. Instan kuvia tallentamalla, miten aion sisustaa tulevan kotini ja mitä aion sitten tehdä, kun olen vapaa. Suhde oli ollut huono, tai sitä ei käytännössä ollut ollut, enää vuosikausiin. Kun ero oli lopulta selvä ja molemmat omissa asunnoissa, se tunne oli aivan huikea. Ei koskaan aikuisella iällä ole tullut sellaista fiilistä, että yksin autossa ja kotona vain hihkuin ja kiljahtelin riemusta, kun olin niin onnellinen ja helpottunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla