Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö sinusta puolison yrityksessä autella?

Vierailija
22.05.2023 |

Eli puoliso on yrittäjä, hänellä ei ole työntekijöitä firmassa vaan hoitaa kaiken itse, yritys ei ole niin menestyvä että sinne pystyisi palkkaamaan väkeä. Itse olen ihan eri alalla enkä juuri ymmärrä hänen alaa tai muutenkaan yritystoimintaa (en ole kaupallisella alalla enkä ole koskaan ollut itse yrittäjä). Firmassa on tietenkin todella paljon tekemistä ja hoidettavaa, lähtien toimitilojen siivouksesta ja paperitöistä ja markkinoinnista ym. Puolison mielestä minun pitäisi autella näissä. Itse taas haluan, että oman työn ulkopuolinen aika on vapaa-aikaani, ihan vaikka vain oleilua, lepoa ja harrastuksia varten. Maksamme kaiken puoliksi, eli rahaan tämä ei liity vaan siihen että minkä verran parisuhteessa pitää ns uhrata omaa vapaa-aikaa puolison työssä auttamiseen.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen pariskunta keskenään sopii kaikista omista asioistaan. Sano nyt ainakin sille puolisolle, että jos on firman ainut työntekijä, et siivoo itse omat sotkunsa. Tai jos siellä on muitakin työntekijöitä, niin lappu: Siivoa jälkesi, vaimosi ei ole töissä täällä!!

Vierailija
2/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokainen pariskunta keskenään sopii kaikista omista asioistaan. Sano nyt ainakin sille puolisolle, että jos on firman ainut työntekijä, et siivoo itse omat sotkunsa. Tai jos siellä on muitakin työntekijöitä, niin lappu: Siivoa jälkesi, vaimosi ei ole töissä täällä!!

Et sitten lukenut aloitusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luinhan. Ja kahdesti. Koska pidän pihatöistä taukoa. Laitan kohta kahvit valumaan.

Vierailija
4/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luinhan. Ja kahdesti. Koska pidän pihatöistä taukoa. Laitan kohta kahvit valumaan.

Sitten sinun luetun ymmärtämisessä on jotain pahasti vialla.

Vierailija
5/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on peruslakiin perustuva itsemääräämisoikeus. Jos et halua autella avaat sen suusi ja sanot asiasta. 

Vierailija
6/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin samassa tilanteessa, ehdottaisin, että puolisoni korvaa nämä "auttelut" eli työpanokseni sillä, että antaa minulle osan firmastaan. Muussa tapauksessa apua ei juuri ole saatavilla, koska kyse on pelkästään yrityksestä hyötyä minun panoksestani.

Vierailija
7/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis puoliso yksin työskentelee yrityksessään ja toivoo puolison käyvän siivoomassa siellä. Pesee siis vessan ja tiskaa kahvikupit vai? Miksei se itse tee niitä?

Vierailija
8/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh. Aloituksen ensimmäisessä virkkeessä lukee, että muita työntekijöitä ei ole vaan mies itse on ainoa henkilö siellä.

Vierailija
9/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidan puolison yrityksen kirjanpidon. Mitään monimutkaista en osaisi, mutta tuo on pieni yhden miehen yritys, joten minun vääntämäni maailman yksinkertaisin kirjanpito riittää. Minä hoidan aina yrityksen puhelinlaskun maksaminsen. Lisäksi tulee kotiin pyykkiä, jota pesen ja ripustan kuivumaan. Sen verran itse auttelen (ajallisesti ehkä siinä 2 tuntia kuukaudessa). Puoliso saa itse siivota ja puunata työtilansa.

Mielestäni ei tarvitse autella, jos ei halua. Se on hänen yrityksensä ja työnsä, johon sinä et ole sitoutunut. Mutta jos talous on yhteinen, niin ainakin mainosten jakelua miettisin voisiko siinä kantaa kortta kekoon.

Vierailija
10/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat luvan hengittää. Sitähän olisit seuraavaksi kysynyt?

Vierailija
11/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisit ilmaiseksi töitä?

Vierailija
12/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis puoliso yksin työskentelee yrityksessään ja toivoo puolison käyvän siivoomassa siellä. Pesee siis vessan ja tiskaa kahvikupit vai? Miksei se itse tee niitä?

Kyllä hän tiskaa itse kahvikuppinsa ja elää ihan siististi muutenkin, mutta tietenkin toimitiloissa pitää välillä perussiivota eli imuroida, pyyhkiä märällä eteisen lattia, pyyhkiä pölyt, pestä ikkunat jne. Ap

Vierailija
13/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh. Aloituksen ensimmäisessä virkkeessä lukee, että muita työntekijöitä ei ole vaan mies itse on ainoa henkilö siellä.

Niin siis siellä työskentelee yksi laiska yrittäjä ja puolison pitäs käydä siivoomassa.

Vierailija
14/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että on kirjoitettu joku laki siitä pitääkö auttaa puolisoa tämän yrityksen kanssa?  

Vierailija
15/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on puolison oma ongelma.

Vierailija
16/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän tiskaa itse kahvikuppinsa ja elää ihan siististi muutenkin, mutta tietenkin toimitiloissa pitää välillä perussiivota eli imuroida, pyyhkiä märällä eteisen lattia, pyyhkiä pölyt, pestä ikkunat jne. Ap

No kerran kuussa tapahtuvaan lattian luutuamiseen voi palkata siivoojan.

Vierailija
17/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on aivan itsesi päätettävissä. Sinun ei ole pakko auttaa yhtään.

Vierailija
18/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että on kirjoitettu joku laki siitä pitääkö auttaa puolisoa tämän yrityksen kanssa?  

Kuten otsikkoon yritin muotoilla niin kyselen ihmisten mielipiteitä.

Ap

Vierailija
19/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen yrityksessä auttelu ei kannata ellette sitten sovi esim. että miehesi maksaa sinulle vapaaehtoista eläkevakuutusta tms. itselleenkin varmaan jotain Yeliä maksaa.

Ilmaiseksi ei ole mitään järkeä ryhtyä toiselle ilmaiseksi orjaksi, viimeistään kun eroatte niin tajuat sen.

Vierailija
20/92 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on puolisoiden kesken sovittava asia.

Lähtökohtaisesti voisi ajatella, että puolisosi yritys on hänen työnsä ja hän hoitaa sen.

Mutta usein kuitenkin asioissa joustetaan, pienyrityksissä perheenjäsenet auttavat kuormitushuipuissa.

Jos puolisosi käyttää yrittäjätuloaan reippaamnin yhteiseksi hyväksenne, silloinhan on luonnollista auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan