Kuka uskaltaa ostaa amatöörin remontoiman asunnon?
Hesarissa juttu asuntoflippaajasta. Ostaa huonokuntoisia asuntoja ja tekee remontin, josta osan töistä tekee itse vaikka on täysi amatööri. Myös suunnittelee koko remontin.
Kuka on niin tyhmä että uskaltaisi ostaa amatöörin tekemän remontin ja maksaa siitä vielä valtavasti ylihintaa? Tuosta kun ei edes tiedä mitä, miten ja kuka on tehnyt mm. kosteusvaurion suhteen.
Noora Kuisma osti asunnon 161000 eurolla ja aikoo myydä sen tuplahinnalla
Kommentit (62)
Miten se siitä tuplahinnan muka saa??
Luitko sä tuota juttua ollenkaan? Edes sen otsikkokuvan kuvatekstiä?
Vierailija kirjoitti:
Miten se siitä tuplahinnan muka saa??
Ei siitä saakkaan tuplahintaa. Siksi niin hauska juttu. Pihalla koko akka.
Saahan sitä olla suunnitelmia. Huomasin kyllä itse asuntoa etsiessäni, että vaikka moni periaatteessa tietää miten tehdään edimerkiksi tapetointi, niin jos sitä ei ole tottunut tekemään, se näkyy lopputuloksessa.
No en lähtökohtaisesti, tapauskohtaisesti voidin harkita. Ja riippuu vähän mitä rempattu. voisin ostaa jos tietäisin mitä tehty. Vesirakenteisiin tai sähköihin jos koskettu niin kiertäisin kaukaa. Listojen vaihtoa ja seinät maalattu niin ehkä. Keittiöremppakin vähän siinä ja siinä
Vierailija kirjoitti:
Hänhän sanoi jutussa käyttävänsä kohteessa pääasiassa ammattilaisia, haloo. Maalaa itse jotain listoja.
Sanoo tekevänsä itse kaiken mitä ammattilaiset eivät ehdi tehdä. Eli siellä on amatööri hääräämässä. Ei hullukaan ostaisi tuollaista pommiriskiä jossa joku opiskelija on itse puuhaillut.
Ja eihän sillä ole osaamista edes arvioida niiden ammattilaisten taitoja tai työn tulosta.
Hullu pitää olla jos tuollaisesta menee maksamaan ekstraa. Sen remontin kun voi teettää itse ja ainakin tietää mitä on tehtyjä ja miten ja kuka ja pääsee paljon halvemmalla.
Eiköhän useimmat asunnot ole amatöörien remppaamia jossain määrin.
On ihan normaalia että asuntoihin tehdään remontteja myös itse. Melkein jokaisessa vähän vanhemmassa asunnossa on kohtia joita on remontoitu ihan taviksen toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Hänhän sanoi jutussa käyttävänsä kohteessa pääasiassa ammattilaisia, haloo. Maalaa itse jotain listoja.
Teen kaikkea, mitä urakoitsija ei suostu tekemään."
Tavanomaisesti Kuisma ja hänen yhtiökumppaninsa remontoivat kohteissa kaikkea sellaista, mitä osaavat tai mitä ei kannata teettää ulkopuolisella.
Eli tosi paljon tekevät itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo tekevänsä itse kaiken mitä ammattilaiset eivät ehdi tehdä. Eli siellä on amatööri hääräämässä. Ei hullukaan ostaisi tuollaista pommiriskiä jossa joku opiskelija on itse puuhaillut.
Ja eihän sillä ole osaamista edes arvioida niiden ammattilaisten taitoja tai työn tulosta.
Hullu pitää olla jos tuollaisesta menee maksamaan ekstraa. Sen remontin kun voi teettää itse ja ainakin tietää mitä on tehtyjä ja miten ja kuka ja pääsee paljon halvemmalla.
Ja sinäkö kuvittelet että on mahdollista selvittää vaikkapa 80-luvub rivarista ostettaessa jokainen joka siellä on vuosien kuluessa vasaraa heiluttanut?
Teen itse asuntoremontteja enkä nyt muista yhtään vähän vanhempaa kohdetta josta ei olisi paljastunut kohtia joissa näkyy amatöörin kädenjälki. Tosin usein löytyy myös ammattilaisten tekemiä (esim. sähkötyöt) joita ei kyllä heti uskoisi ammattilaisten tekemiksi.
Jotkut amatöörit jopa rakentavat talon itse talkoovoiman avulla.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut amatöörit jopa rakentavat talon itse talkoovoiman avulla.
Törkeää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen kaikkea, mitä urakoitsija ei suostu tekemään."
Tavanomaisesti Kuisma ja hänen yhtiökumppaninsa remontoivat kohteissa kaikkea sellaista, mitä osaavat tai mitä ei kannata teettää ulkopuolisella.
Eli tosi paljon tekevät itse.
Entä sitten? On ihan normaalia että vaikkapa omakotitaloa rakentava tavis tekee siellä monenlaisia töitä. Ei suurin osa rakennustöistä ole mitään rakettitiedettä joita ei oppisi kun vähän ottaa selvää asioista.
Pienellä harjoittelulla ihan tavis levyttää seinät, laatoittaa pesutilat (vesieristys tietysti ammattilaisilla) ja asentaa laminaatit.
Kerrostalo/rivitaloyhtiöissä esim. vesieristykset pitää teettää sertifioiduilla ammattilaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinäkö kuvittelet että on mahdollista selvittää vaikkapa 80-luvub rivarista ostettaessa jokainen joka siellä on vuosien kuluessa vasaraa heiluttanut?
Teen itse asuntoremontteja enkä nyt muista yhtään vähän vanhempaa kohdetta josta ei olisi paljastunut kohtia joissa näkyy amatöörin kädenjälki. Tosin usein löytyy myös ammattilaisten tekemiä (esim. sähkötyöt) joita ei kyllä heti uskoisi ammattilaisten tekemiksi.
Ei, mutta juuri tehdystä remontista, jonka takia pyydetään kohteesta tuplahinta, sen kyllä voi selvittää, tässähän Noora itse kertoo remontista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta juuri tehdystä remontista, jonka takia pyydetään kohteesta tuplahinta, sen kyllä voi selvittää, tässähän Noora itse kertoo remontista.
No tuossa oli ne remonttikustannukt sen 80 000 euroa. Voittoa otti 50 000 euroa. Kuka nyt ilmaiseksi töitä tekee.
Ei sillä mee bisnekset muutenkaan hyvin:
Vaikka hänellä on neljä asuntoa vuokralla, ei niistä jää käteen tällä hetkellä voittoa, vaan tilanne on plus miinus nolla.
Jos yksikin vuokralainen lähtee, olen ihan kusessa.
Kaveri on tehnyt itse omakotitalonsa remontit pesuhuoneita myöten. Varmaan ei ole ainoa amatööri, joka remppaa kotiaan.