Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen, että läheiseni terapeutti ei ole kovin ammattitaitoinen

Vierailija
21.05.2023 |

Läheiseni elämä on mennyt terapian alkamisen jälkeen vain alamäkeä. Mitä pitäisi tehdä? Onko parempi lopettaa terapia? Vai jatkaa ja katsoa miten paljon alamäkeä vielä on edessä? Mistä sen terapeutin osaamisen tietää, kun vain tämä tasapainoton läheinen on tavannut hänet?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti vaan kuuntelee, ei anna elämänohjeita. Kysyy miten olet ajatellut ongelmasi ratkaista ja kuuntelee, välillä yrittää pidetellä haukotustaan. Tällaisia kokemuksia minulla on. Itse olin vähän pettynyt, kun luulin että terapeutti ottaa enemmän kantaa.

Vierailija
2/3 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti vaan kuuntelee, ei anna elämänohjeita. Kysyy miten olet ajatellut ongelmasi ratkaista ja kuuntelee, välillä yrittää pidetellä haukotustaan. Tällaisia kokemuksia minulla on. Itse olin vähän pettynyt, kun luulin että terapeutti ottaa enemmän kantaa.

Höpö höpö. Eivät kaikki terapeutit todellakaan vain kuuntele. On olemassa erilaisia terapiasuuntauksia ja erilaisia terapeutteja. Kyllä monet terapeutit ottavat paljonkin kantaa moneen asiaan. Mutta heidän työhönsä ei kuulu kertoa kenellekään valmiita vastauksia asioihin. Lisäksi, kuka tahansa voi kutsua itseään terapeutiksi, psykoterapeutti on sitten asia erikseen.

Ap, en tiedä mitä tarkoitat sillä että läheisesti elämä on mennyt alamäkeä, mutta terapia saattaa joskus alkuvaiheessa aiheuttaa esimerkiksi voinnin heikentymistä, se on normaalia kun asioita alkaa kohdata ja käsitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin työ on ottaa rahat pois asiakkaalta. Ei niiden ammattitaitoa millään muulla mittarilla seurata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi