Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde merimiehen kanssa

Sirkuseläin
21.05.2023 |

Olen seurustellut jo lähes 5v merimiehen kanssa. Tai no merimieheksi opiskelevan kanssa, jonka opinnot ovat nyt loppusuoralla. Viimeisen vuoden hän on ollut työssä eli noin 6kk vuodesta merillä vähintään, tätä ennen hän on ollut satunnaisesti merillä harjoittelijan roolissa. Oma valmistuminen on myös nurkan takana ja elämä alkaa hiljalleen tasaantua. Olemme alkaneet puhua lapsista (ei kuitenkaan vielä vuosiin ajankohtaista) ja siitä minne asetutaan, koska miehen työn ansiosta voidaan asettua melkein minne vain Suomessa. Itse puolestaan haluaisin tehdä tietyssä tehtävässä töitä, josta johtuen saatetaan joutua vielä muuttamaan ympäriinsä ennen vakiintumista.

Nyt mies merillä ja aloin pohtia seuraavaa. Onko muilla kokemuksia merimiehen kanssa seurustelusta yms? Entä perheen perustamisesta? Meillä suhteessa kaikki hyvin ja muutettiin vuoden alussa viimein virallisesti yhteiseen kotiin. Ainoa negatiivinen asia 2kk työrupeamien lisäksi on se, että tunnen oloni aina, jotenkin sirkuseläimeksi kun mieheni työ tulee puheeksi. Aina jaksetaan kauhistella kuinka mies on kauan pois kotoa ja entä kun lapsia tulee ja kun kuitenkin pettää yms. Eikä kuulema kaverin miehen reissutyöhön rekkakuskina voi verrata kun ihan eri.

Joten nyt samassa jamassa olevat tai olleet. Vertaistukea kiitos :D
Ja jos on tiedossa joku foorumi yms missä merimiesten kumppanit esim. höpöttelee keskenään saa vinkata!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse merillä työskennelleenä voin vahvistaa väitteen, että pettää aivan varmana. Harvassa oli ne varatut miehet jotka kieltäytyi pettämästä. 98% pettää oman kokemuksen mukaan. Toki jos miehellä on rautanen itsetunto ja on ihan totaalisen lääpällään suhun niin asiat on hyvin (ehkä). Tuut huomaamaan aikanaan, että perhe olisi parempi perustaa ihmisen kanssa joka on maissa töissä. Mut paremman puutteessa ne merimiehetkin toki menee.

Kiva huomata, että näin kyyninen kuva sinulla ihmisistä. Toivottavasti löydät niitä positiivisiakin kokemuksia ihmisistä saat!

Ap

Haha, hei ihan vapaasti sä voit elää pilvilinnoissa, kun totuus ei ole mieluista. Mut sitä se oli, mä en jaksa ees laskee kuinka monen varatun miehen kanssa tuli vehdattua. Oli hiljasia, vähän nössöä, komeita ja itsevarmoja joten vaikeeta erotella se koko uran yks mies joka mut on torjunu. Mut vaikutti siltä et se oli ittensä kaa tosi sujut. Ja kyllä ne juorut muistakin aina kulki miehistön läpi. Ja monesti ne havaitsi kaukaa muutenkin jos joillakin on sutinaa.

Ja sille joka sano, että ajat on muuttunu, niin ei ole, joku miehes väittää ehkä niin. On niitä kunnollisia absoja välillä, mut kyl siel porukka edelleen juo itteensä konttauskuntoon.

Ihmeellisiä näkemyksiä ihmisillä, kun haluu kiillottaa väkisin vessapaperilla hiekkapaperia kiiltäväks. Käykää ite kattomassa ja kommentoikaa sit vasta, et mikä asian laita.

Taidat olla aikamoinen kiertopalkinto. Vain yksi torjui sinut. Mitähän susta on puhuttu selän takana. Voi vaan arvailla.

Hei mä voin sanoo sen ääneen sun puolesta, varmaan ihan luťkana pidettiin. Naureskelen itekki nykyään sille muiden laivaluťkien kanssa. Ja naureskellaan myös niille sinisilmäsille vaimoille, kun miehet keksi ties mitä selityksii miks on kynsien jälkiä selässä, fritsuja kaulassa (täs oli miehen selitys oli oikeesti ihan älytön ja läpi meni sekin) jne. Kyl sä varmaan itekki keksit esimerkkejä sun miehes selityksistä, että jotkut kiinnitysköydet hiersi munia ja siks on posliini/kutinaa/poltetta, you name it. Pus pus.

Tulin tähän lähinnä sen takia, koska poikani on merikapteeni. Kuljettavat erään sheikin huvipurtta Välimeren satamasta toiseen, mistä sheikki tai hänen ystävänsä nyt vain haluavat nousta laivaan. Nizza, Monaco, Sardinia, you name it. Helppoa rahaa sinkkupojalle. Mutta sun kutisevissa haaroissa ei kyllä ole mitään ylpeilemistä. Voin vain kuvitella miten halvalta ja käytetyltä näytät. Itse en kyllä ylpeilisi jos ammattina olisi "patja" .

Vierailija
22/29 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse merillä työskennelleenä voin vahvistaa väitteen, että pettää aivan varmana. Harvassa oli ne varatut miehet jotka kieltäytyi pettämästä. 98% pettää oman kokemuksen mukaan. Toki jos miehellä on rautanen itsetunto ja on ihan totaalisen lääpällään suhun niin asiat on hyvin (ehkä). Tuut huomaamaan aikanaan, että perhe olisi parempi perustaa ihmisen kanssa joka on maissa töissä. Mut paremman puutteessa ne merimiehetkin toki menee.

Kiva huomata, että näin kyyninen kuva sinulla ihmisistä. Toivottavasti löydät niitä positiivisiakin kokemuksia ihmisistä saat!

Ap

Haha, hei ihan vapaasti sä voit elää pilvilinnoissa, kun totuus ei ole mieluista. Mut sitä se oli, mä en jaksa ees laskee kuinka monen varatun miehen kanssa tuli vehdattua. Oli hiljasia, vähän nössöä, komeita ja itsevarmoja joten vaikeeta erotella se koko uran yks mies joka mut on torjunu. Mut vaikutti siltä et se oli ittensä kaa tosi sujut. Ja kyllä ne juorut muistakin aina kulki miehistön läpi. Ja monesti ne havaitsi kaukaa muutenkin jos joillakin on sutinaa.

Ja sille joka sano, että ajat on muuttunu, niin ei ole, joku miehes väittää ehkä niin. On niitä kunnollisia absoja välillä, mut kyl siel porukka edelleen juo itteensä konttauskuntoon.

Ihmeellisiä näkemyksiä ihmisillä, kun haluu kiillottaa väkisin vessapaperilla hiekkapaperia kiiltäväks. Käykää ite kattomassa ja kommentoikaa sit vasta, et mikä asian laita.

Taidat olla aikamoinen kiertopalkinto. Vain yksi torjui sinut. Mitähän susta on puhuttu selän takana. Voi vaan arvailla.

Hei mä voin sanoo sen ääneen sun puolesta, varmaan ihan luťkana pidettiin. Naureskelen itekki nykyään sille muiden laivaluťkien kanssa. Ja naureskellaan myös niille sinisilmäsille vaimoille, kun miehet keksi ties mitä selityksii miks on kynsien jälkiä selässä, fritsuja kaulassa (täs oli miehen selitys oli oikeesti ihan älytön ja läpi meni sekin) jne. Kyl sä varmaan itekki keksit esimerkkejä sun miehes selityksistä, että jotkut kiinnitysköydet hiersi munia ja siks on posliini/kutinaa/poltetta, you name it. Pus pus.

Tulin tähän lähinnä sen takia, koska poikani on merikapteeni. Kuljettavat erään sheikin huvipurtta Välimeren satamasta toiseen, mistä sheikki tai hänen ystävänsä nyt vain haluavat nousta laivaan. Nizza, Monaco, Sardinia, you name it. Helppoa rahaa sinkkupojalle. Mutta sun kutisevissa haaroissa ei kyllä ole mitään ylpeilemistä. Voin vain kuvitella miten halvalta ja käytetyltä näytät. Itse en kyllä ylpeilisi jos ammattina olisi "patja" .

Hei kiitti, noilla tiedoilla saadaan hetkessä tietää kuka sun poikas on ja voidaan pistää sanaa kiertää, että poikas jakaa peršettään rahasta. Pienet on piirit meinaan, mut kyl varmaan sun merikapteeni poikas on sen sulle kertonu, kun noin avoimesti keskustelette muutenkin. Enkä mä kyl ylpeilis peršettään rahasta jakavasta "merikapteenista". Ja pitäiskö sun tulla sieltä 50-luvulta tähän päivään? Mitäs ne varatut miehet on? Lol.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merimiehellä on nainen joka satamassa 😎

Vierailija
24/29 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.minä olin merillä ja tykkään muutenkin karvaisista pepuista.se on aivan normaalia.😂😂😂😂😂😂

Vierailija
25/29 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän petä. Varmaan ennen vanhaan ollut, mutta merimiehetkin siisteytyneet vuosien saatossa. Ei kaikki ole edes juoppoja enää, heheh.

Maksullisissa käyntihän ei ole pettämistä eli suurin osa merimiehistä ei tosiaan petä.

Vierailija
26/29 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahtilaivoilla ei ole juuri lainkaan naisia joiden kanssa heteromies voisi pettää. Risteilylaivoilla on töissä pääasiassa sinkkunaisia. Satamissa ei yleensä ehdi maihin. Merimiesten parisuhteet tuntuvat pysyvän paremmin kasassa pienillä ruotsinkielisillä rannikkopaikkakunnilla missä merenkulku on normaali ammatti kuin kaupungeissa. 

Vierailija
27/29 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! 

itse toisella kolmanneksella raskaana tällä hetkellä ja kumppanina merimies. Luotto välillämme vahva ja toki itseäni pelottaa myös tuleva elämänmuutos, mies 5 viikkoa merillä, 5 maissa. Mutta vertaan paljon siihen, että muut miehet tekevät myös paljon reissuhommia, ja on myös paljon yksinhuoltajia, jotka selviävät arjesta loistavasti! Olen itekkin etsinyt eri foorumeita asiaan liittyen mutta ei löydy oikeen eikä oo vertaistukea:( t. N25

Vierailija
28/29 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haha, hei ihan vapaasti sä voit elää pilvilinnoissa, kun totuus ei ole mieluista. Mut sitä se oli, mä en jaksa ees laskee kuinka monen varatun miehen kanssa tuli vehdattua. Oli hiljasia, vähän nössöä, komeita ja

Joo mutta et sinä voi tuosta mitenkään tehdä johtopäätöstä, että juuri ap:n mies pettää. Siitä että monet merimiehet pettävät, ei mitenkään automaattisesti seuraa että ap:n mies pettää. Et tunne ap:n miestä mitenkään. Sinulla on vain omaksi kokemuksesi.

Vierailija
29/29 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttuja. Mies merillä nytkin eikä ole mitään luottamuspulaa. Satamissa ei miehistö enää nykyisin edes käy, aikataulu on niin tiukka laivoilla ja satamassa olo maksaa firmalle maltaita. Kovaa työtä koko ajan. Alkoholi toleranssi täysi nolla. Jos puhallutetaan ja viisari heilahtaa saa potkut välittömästi. Tiukat on säännöt nykyään. Pettämisjutut täyttä huuhaata. Mitään draamaa ei miehistö kaipaa töitä tehdessä. Ainoat pettämisjutut tutuissani tiedän ihan muilta työaloilta. 

Kaikkeen sopeutuu. Yksin lasten kanssa pärjää, tukiverkko hyvä olla. Itselleni tämä elämäntapa sopii hyvin koska pidän myös yksinolosta. Sitten kun mies on kotona niin pyritään viettämään mukavaa laatuaikaa. Näin on mennyt jo pari kymmentä vuotta. Älä nyt vaan usko noita typeriä vanhoja mielikuvia merimiesten töistä.Työ on muuttunut totaalisesti entisajoista.