Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään kokemusta vastaavasta anopista?

Vierailija
21.05.2023 |

Tässä on nyt reilun kahden vuoden ajan seurattu sivusta anopin jatkuvaa valittamista väsymisestä ja uhrautumisesta, kun on pakko auttaa.
Miehen siskolla on kaksi lasta, joista toinen päiväkotilainen ja toinen vajaa 5kk vanha vauva. Päiväkotilainen on päiväkodissa 5 päivää viikossa ja joko la tai su appivanhempien hoidossa. Miehen sisko kotona vauvan kanssa. Anoppi käy siivoamassa tyttärensä kotona melkein viikottain. Milloin imuroi lattiat, pesee lattiat ja listat. Milloin ikkunat, jääkaapin vessan ym ym. Tätä on jatkunut siitä asti, kun miehen sisko sai esikoisensa.

Itse saan kuulla koko ajan valitusta, kun anoppi ei enää jaksa. Anoppi on kohta 80v.
Nyt, kun anoppi siis käy toistuvasti siivoamassa tyttärensä luona niin minun pitäisi käydä vastaavasti siivoamassa anopin luona. On otettu nyt monta kertaa yhteen asiasta. Olen kieltäytynyt siivoamasta anopin kotona, kun minulla on omakin koti hoidettavana ja olen usein sanonut siitä, että jos tytär ei miehensä kanssa kykene huolehtimaan kodistaan niin olkoon sotkuissaan. Nyt on sitten todella huonot välit anopin kanssa, kun en suostu auttamaan.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäköön energiansa oman korsunsa siivoamiseen ja hukkukoon tyttärensä shaibaan jos ei itse pysty ylläpitämään kämppäänsä.

Vierailija
2/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se SIKA, pääset anopista samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, hyvä että oot sanonut mielipiteesi. Ei oo tuollaista anoppia ollut, kun ei mulla oo anoppia koskaan ollutkaan :D Hassua, ettei hän näe tilannetta, kun laittaisi sinut vähän vastaavanlaiseen missä itse nyt on. Kuka sun kämppäsi siivoaisi?

Vierailija
4/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehen siskolle vihjaista asiasta, ettei enää odota siivoamista? Onko sisko hemmoteltu kultalapsi ja mies vähän niin ja näin?

Vierailija
5/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nauttii siitä, sekä duunista että valittamisesta. Kuulostaa mun Marjatta-tädiltäni, joka on saman ikäinen ja täys i d i o o t t i.

Hei Vastaava anoppi kuulostaa ammattinimikkeeltä. Vastaava työnjohtaja, Vastaava mestari.

Voimia, pidä pintas. Ei sun tartte niihin sotkuihin osallistua. Jos mies muuta väittää, menköön äiteetään auttamaan itse. Vai onko hän jotenkin vammainen?

Vierailija
6/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, anoppiviha on miniöissä hyvin syvällä.

Meillä miniä suuttui, kun oivalsi, että meillä ei ole mitään sukumökkiä. Meillä on minun omistamani kesämökki, jonne ei jaella mitään käyttövuoroja. Jos poika poikamiesaikoinaan saikin mökin käyttöönsä monena viikonloppuna, se ei tarkoita, että pariutumisen jälkeen sama jatkuisi.

Mutta keksi ap parempi provo, melkein 80v ikäisellä lienee melkein 40v lapsi, joka tuskin laittaa vanhaa äitiään könyämään lattialistoja puhtaaksi. Onko sinun puolisosi se 55v ikäinen esikoinen?

Vierailija
7/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, anoppi on ihan ite päättänyt passata lapsensa piloille, ei sun tartte siihen mennä mukaan.

Vierailija
8/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä en keskustele miniän kanssa mistään. Jokainen sana tulkitaan valitukseksi.

Vierailija
9/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä sukuihin naitu, hohhoijaa

Vierailija
10/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla kylällä asutte. Onko miehesi läheistäkin sukua sinulle, ap? Onko serkku sekä isän että äidin puolelta

Vierailija
11/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko miehen siskolle vihjaista asiasta, ettei enää odota siivoamista? Onko sisko hemmoteltu kultalapsi ja mies vähän niin ja näin?

Ap vastaa.

Siinähän se onkin, kun tytär soittelee joka päivä ja kertoo lasten kuulumiset ja siinä samalla pyytää apua juurikin siivoamiseen. Näyttää siltä, että siihen apuun on niin totuttu ettei enää viitsi itse tehdä mitään.

Vierailija
12/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se SIKA, pääset anopista samalla.

Ap vastaa.

Anoppi on se, joka valittaa ettei jaksa. Minun mies on jo luovuttanut asian suhteen. On yrittänyt puhua järkeä äidilleen ettei hänen kuulu siivota aikuisen tyttärensä kotia.

Vierailija
13/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään pyytä lastenhoitoapua tai siivousapua 80-vuotiailta vanhemmiltani. Ja ihan tolkuissaan ovat molemmat. Harva tuon ikäinen on sellaisessa henkisessä ja fyysisessä kunnossa, että oikeasti jaksaisi tai edes pystyisi siivoamaan ja hoitamaan lastenlapset tuosta vain. Eiköhän kyse ole lähinnä pienimuotoisesta "auttamisesta". Puuhastelusta, joka sekin vaikuttaa uuvuttavan vanhuksen. 

Vierailija
14/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin vaikeaa auttaa vanhusta, niin ole auttamatta. Mitä v*ttua siitä pitää tänne tulla marisemaan? Eikö täällä ole jo kymmeniä ketjuja, joissa valitetaan anopeista, mene sinne ulisemaan!

Vierailija
15/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisko tätä? Ihan uskomattomalta kuulostaa.

Vierailija
16/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kertoa vastaavaa miniästä, joka vaati lapsilleen leikkeihin anopin kultakorut, koska pitäähän lapsilla prinsessaleikeissä olla oikeita koruja.

Vierailija
17/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yllättävän yleistä, että jopa miniät voivat vaatia mahdottomia anopeiltaan.

Yhtä yleisimmäksi on muuttunut velvollisuus auttaa riippumatta siitä vaatiiko apua miniä vai anoppi. Miten tämä maailma on tähän mennyt?

Ketjussa joku kirjoitti, että ei usko yhdenkään liki 80 vuotiaan auttavan omaa tytärtään kodinhoidossa. Tunnen valitettavasti useamman nuoren, jotka todellakin kehtaavat pyytää apua ilman tunnontuskia moisesta.

Sitä en ymmärrä, kun kaikenlaisia palveluita on saatavilla niin miksi vanhempi ikäpolvi ei palveluita hyödynnä ja suurinpiirtein hyökätään kimppuun, kun joku ehdottaa että olisiko aika ottaa esimerkiksi juurikin sitä siivousapua kotiin?

Vielä enemmän ihmetyttää, että jos maksajana on joku muu kuin avunsaaja niin siltikään ei kelpaa.

Vierailija
18/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on täysin anopin ja tyttärensä välinen asia, eikä siihen sinua pidä sotkea millään tavalla.

Vierailija
19/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen kannattaa ottaa etäisyyttä.

Eikä kannata uskoa juuri mutään mitä se puhuu.

Minunkin äitini mukaraataa luonani jatkuvasti vaikkei ole edes tavattu vuosiin. Se on vain kiva pitää sitä kulissia yllä.

Vierailija
20/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanhoina on anoppi ja käly hankkineet lapsensa.

Ilmoittele nyt kälyllesi, että hänen äitinsä kaipailee siivousapua, kun ei jaksa enää kotonaan siivota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi