Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään kokemusta vastaavasta anopista?

Vierailija
21.05.2023 |

Tässä on nyt reilun kahden vuoden ajan seurattu sivusta anopin jatkuvaa valittamista väsymisestä ja uhrautumisesta, kun on pakko auttaa.
Miehen siskolla on kaksi lasta, joista toinen päiväkotilainen ja toinen vajaa 5kk vanha vauva. Päiväkotilainen on päiväkodissa 5 päivää viikossa ja joko la tai su appivanhempien hoidossa. Miehen sisko kotona vauvan kanssa. Anoppi käy siivoamassa tyttärensä kotona melkein viikottain. Milloin imuroi lattiat, pesee lattiat ja listat. Milloin ikkunat, jääkaapin vessan ym ym. Tätä on jatkunut siitä asti, kun miehen sisko sai esikoisensa.

Itse saan kuulla koko ajan valitusta, kun anoppi ei enää jaksa. Anoppi on kohta 80v.
Nyt, kun anoppi siis käy toistuvasti siivoamassa tyttärensä luona niin minun pitäisi käydä vastaavasti siivoamassa anopin luona. On otettu nyt monta kertaa yhteen asiasta. Olen kieltäytynyt siivoamasta anopin kotona, kun minulla on omakin koti hoidettavana ja olen usein sanonut siitä, että jos tytär ei miehensä kanssa kykene huolehtimaan kodistaan niin olkoon sotkuissaan. Nyt on sitten todella huonot välit anopin kanssa, kun en suostu auttamaan.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 78. ( Kuopukseni on 39, joten kyllä meillä vanhuksilla voi olla nuorempiakin lapsia vaikka mullakin yli viiskymppinen vanhin.)

Mutta asiaa, olen lapsilleni sanonut, seuratkaa mun juttuja ja hommia jos niihin alkaa tulla vanhuuden höperyyttä ja omien juttelua paljon mukaan. Olen jollain lailla toimintakykyinen, käytän silti siivousapua, ihan itse maksettua.

Kykenen olemaan kotieläinten vahtina tai varhaisteinien seurana. Mutta jos ruokaa vähän teen, laitan astiat koneeseen, pesen hellan jäljiltäni , otan hiekat eteisestä siinä sivussa en sitä työksi laske. Eikä kukaan minulta ees sitäkään odota kuin ydinasian, hoitaa eläin tai olla läsnä lapsille.

Täällä huomaan monien on vaikea hyväksyy vanhempiensa/appivanhempien vanhuutta saati huomata mahdollista jo ajatushämäryyksiä vaan heitä sätitään ja heiltä odotetaan kolmekymppisen jsksamista ja terveyttä.

Vierailija
42/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta täällä vauvalla huomaa nuortenkin olevan kovia säveltämään ja liioittelemaan tilanteita, ymmärtämään väärin, keksimään ja natkuttavan turhasta.

On ihmisiä joille mikään ei ole tavallista, kaikki on kauheaa tai ihanaa, kamala ihminen tai ihana ihminen. Välissä ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vanhoina on anoppi ja käly hankkineet lapsensa.

Ilmoittele nyt kälyllesi, että hänen äitinsä kaipailee siivousapua, kun ei jaksa enää kotonaan siivota.

Aloittajan ei tarvitse puuttua anopin ja tämän tyttären välisiin asioihin. Hän on tilanteeseen täysin ulkopuolinen. Valituksiin voi sanoa, että en tuollaisia kuuntele ja laittaa puhelun poikki.

Vierailija
44/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vanhoina on anoppi ja käly hankkineet lapsensa.

Ilmoittele nyt kälyllesi, että hänen äitinsä kaipailee siivousapua, kun ei jaksa enää kotonaan siivota.

Aloittajan ei tarvitse puuttua anopin ja tämän tyttären välisiin asioihin. Hän on tilanteeseen täysin ulkopuolinen. Valituksiin voi sanoa, että en tuollaisia kuuntele ja laittaa puhelun poikki.

Hyvin todennäköisesti myös se käly on täysin ulkopuolinen ja koko sotku on anopin pään tulosta.

Vierailija
45/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 vuotiaalla anopilla on keskimäärin 40 - 50 vuotiaat lapset.

Kuinka monella 50-vuotiaalla miniällä on viisikuukautinen vauva?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi