Paljonko ikkunanpesu käytännössä maksaa?
Rivarikolmio, ikkunat pääsee pesemään sisältä ja ulkoa ilman mitään tikkaita.
En löydä hintaa mitä tuo käytännössä maksaisi. Ikkunanpesufirmojen sivuilla on niin outoja hintataulukoita ettei niistä ota erkkikään selvää. Tai tuntiveloitus, mutta ei mitään käryä pesaiseeko nuo tunnissa vai viidessä.
Kommentit (31)
Minun pinttyneet 4 kerrostaloikkunaani (3 lasit) ja parvekelasit pesi ammattilainen 3,5 tunnissa ja hintaa oli 140 euroa. (ikkunoiden yhteenlaskettu leveys 9-10 metriä)
Vierailija kirjoitti:
Joku saa menee tunti, toinen sanoo menee viisi tuntia. Kumpi pitää paikkaansa?
Ap
Riippuu paljonko rojua joutuu siirtään ikkunoiden edestä ja millaiset verhoviritykset pitää purkaa että saa auki ja pestyä.
Kyllä sä voit alottaa urakan ihan ite pesemällä ekaksi lasit pelkästään ulkoa ja jos ei riitä niin sisältä uloin ilman välien pesua. Jos ei sekään riitä niin ens hätään välipitsit niin ei näy rannut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä aikaa menee kun pitää availla ne ikkunat.
Mä jaan ikkunanpesuineen aina kahdelle päivälle. Pari tuntia molempina päivinä eli yhteensä 4 h.
Tämä on uusi talo, jossa on modernit ikkunat, ei avaamiseen mene kuin noin 5 sekuntia per ikkuna. Voi avata ne kyllä etukäteen valmiiksi raolleen jos se auttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApRiippuu paljonko rojua joutuu siirtään ikkunoiden edestä ja millaiset verhoviritykset pitää purkaa että saa auki ja pestyä.
Kyllä sä voit alottaa urakan ihan ite pesemällä ekaksi lasit pelkästään ulkoa ja jos ei riitä niin sisältä uloin ilman välien pesua. Jos ei sekään riitä niin ens hätään välipitsit niin ei näy rannut.
Ei joudu siirtämään mitään. Verhoja ei ole, sälekaihtimet nostan valmiiksi ylös. Jokaisen ikkunan eteen täysin esteetön pääsy, yhtään sohvaa tms ei ole edessä eikä ikkunalaudoilla mitään.
En halua pestä itse ikkunoita edes osittain, haluan ihan oikeasti ostaa sen palveluna.
Ap
Kyllähän se riippuu ihan kuinka työläät ne ikkunat ovat... Korkeus, lasien määrä, vai pesetätkö vain ulkopuolelta, tuleeko säleverhojen pesu tai ehkä jopa irrotus ja putsaus samalla ja niin edespäin.
Urakkahinta. Pyydä tarjous.
Pyydä joku yritteliäs ja reipas teini ne lasit pesemään. Saat halvemmalla. Mutta pidä huoli työturvallisuudesta.
Saako ikkunoiden pesettämisestä kotitalousvähennystä verotuksessa.
Meidän kaksikerroksisen omakotitalon ikkunoiden pesun hintaa en muista, mutta sen, että homma meni niin nopeasti ettei todellakaan miehen kanssa aleta siihen enää itse. Kahdessa ja puolessa tunnissa oli kaikki ikkunat ja lasiset sisäovet pesty. Meillä on vieläpä hankalia ikkunoita (on korkeutta ja yksi ikkuna on katolla).
Meillä on vanha talo jossa kauniit 16 ruutuiset ikkunat ja lasikuisti. Heh. Ikkunoita äkkiä laskien n.30. Pestään vuosittain sisältä itse (sisälasissa ei ruutuja), mutta 2-3v välein tilataan ikkunanpesu. Ette varmaan ihmettele syytä 😅.
Färägri pesee vartissa. Tunti puoliroinen menee heterolta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei mene kuin tunti teen työkseni 30-50 €
Ikkunat kannattaa pestä vasta sitten kun siitepölykausi on ohi. Menee keski- Suomessa kesäkuun puolelle reippaasti.