Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana vaan löhöillä auringossa ja tehdä löytöjä torissa ja huudossa

Vierailija
21.05.2023 |

Sunnuntait - ihmisen parasta aikaa. Ens viikolla saa sitten odotella paketteja.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytöjen teko on kyllä kivaa, ite tosin koen silti nettikirppistelyn raskaana. Kauhea säätö aina vähän tavarasta ja sisjainnista riippuen että suostuuko lähettämään pakettina vai menenkö hakemaan itse myyjältä, mikä yleensä on nopeinta ja varmintakin, kun näkee heti tuotteen todellisen kunnon jne. Tuntuu että aina ne myyjät on jotenkin tosi "poissaolevia" vastauksissaan, saa odottaa tunteja että vastataan millon tuotteen voi tulla noutamaan  vaikka olisi jo sovittu että kaupat tehdään, no mikä mahtaa olla osoite...

Toki jos on hyvä löytö niin kyllä sen vaivan näkee. Mutta itse ostan aika harvakseltaan tämän myötä mitään, kun sen verran ärsyttävää se on. En ymmärrä miksi tosi monille on vaikea ilmoittaa heti että juu nouto sopii silloin tai silloin, tästä osoitteesta, ja samaan viestiin kaikki muukin info mitä tarvitaan/kysytään. 

Olen myyjänä huomannut (ja ymmärrän ostajan kannalta täysin), että nopeus on valttia niin viestittelyssä kuin myös lähetyksessä. Ja "onneksi" on itsellä sen verran tylsä elämä, että pyrin päivystämään aika ahkerasti omia myyntisaittejani ja vastaamaan mahdollisimman nopeasti viesteihin  sekä lähettämään paketit heti kun maksu on tullut tilille.

Vierailija
42/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osta heti" -kohteet ovat helpoimpia. Kauppa on selvä saman tien kun ostat kohteen eikä tarvitse pelätä, että se menee jollekin toiselle huutajalle. Huudossa introvertin ei tarvitse edes paljoa viestitellä, kun myyjä saa automaattisesti ostajan tiedot ja yleensä tavara lähtee postiin, kun maksu on näkyvissä myyjän tilillä.

Torissa joutuu hiukan enemmän viestittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Torista hienot vintage hajuvedet vastikään äitienpäivälahjoiksi. Kaupoista niitä ei enää saa. Hyvin olivat säilytetyt.

Vierailija
44/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

melanooma

Vierailija
45/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri lastasin tila-auton ja peräkärryn täyteen tavaraa joita ennen olisin kaupustellut torissa ja huutonetissä, mutta koska netin kauppapaikoilla pyörii niin paljon persaukisia ja tolloja jänkkääjiä, niin vien nykyään kaiken tarpeettoman mieluummin suoraan kaatopaikalle tai sekajätteeseen. En jaksa jänkätä enkä typerää tinkimistä.

Tuo varmaan riippuu paljon siitä mitä myy. Itse en ole koskaan törmännyt jankkaajiin. Ostajat ovat suoraan laittaneet viestiä, että haluaisin ostaa tämän ja siitä olemme jatkaneet. Maksu tilille ja paketti matkaan.

Täytyy olla todella hyvä tuuri jos suoraan joku torissa ilmoittaa haluavansa ostaa tavaran ja homma menee siitä suoraan mutkitta ja säätämisittä maaliin. Kyllä sieltä yleensä tulee ensiksi niitä onko tämä vielä myynnissä-ghostaajia ja sellaisia jotka kyselevät samoja asioita mitkä näkyisivät valokuvasta tai tavaran kuvauksesta. Ja tietysti aina myös niitä oman elämänsä huutokauppakeisareita jotka kuvittelevat että tori on turkkilainen basaari jossa edullisesri hinnoitellusta tavarastakin pitää ensin tehdä täysin naurettava ja törkeä tarjous. Menee usein usko ihmiskuntaan, en voi käsittää miten jotkut näistä pärjäävät elämässä.

Olen myynyt torissa vuosia ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki mennyt hyvin. Kun myyn jotain, ignooran typeriä viestejä ja tavaran saa kohteliaan ja asiallisen viestin laittaja. En vie tavaraa minnekään van ostaja saa noutaa sen kotiovelta. En suostu tinkaamiseen paikan päällä. Annan ostajalle kaikki mun yhteistiedot, että hänellä olisi tuvallinen ostokokemus. Kun lähetän postitse, pakkaan hyvin ja en vaadi maksua pakkausmateriaaleista. Olen laittanut jotain pientä kivaa pakettiin yllätykseksi - teetä, suklaata. Kun ostan, haluan tietää myyjän yhteystiedot, koska kerran tulin huijatuksi. Itse en ole suomalainen ja ihmiset ovat usein ennakkoluuloisia mua kohtaan, kun olen myyjän roolissa ja sitten myöhemmin aina kehuvat ja pahoittelevat. Se välillä ärsyttää, sr ennakkoluuloisuus. 15 v aikana 2 kertaa olen tehnyt syystä rikoisilmoituksen ja molemmat kerrat syyllinen ihan kantasuomalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi