Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terveysintoilijoita paheksutaan?

Vierailija
21.05.2023 |

Esimerkiksi ihmisiä, jotka noudattavat tarkkaa ruokavaliota ja kieltäytyvät syömästä sokeria tms. Yleensä he saavat kritiikkiä, kuinka kohtuus kaikessa tai oletko syömishäiriöinen. Sama juttu jos joku käy salilla 4 krt viikossa. Eiköhän ole taas joku paheksumassa, kuinka se on liiallista.

Eräs somevaikuttaja (taisi olla jenkki) julkaisi videon kuinka noudatti ruokavaliotaan omassa hääjuhlassaan ja huutelijat kerääntyivät ympärille syyttäen naista anorektikoksi.

Vaikka itse syön sokeria ja käyn salilla vain kaksi kertaa viikossa, ihmettelen ihmisiä, jotka paheksuvat ideaalisesti eläviä ihmisiä. Valkoinen sokeri ei ole missään määrin terveellistä ja sohvalla istuminen ei myöskään. Nykyään kaupassa olevat elintarvikkeet ovat suurimmalta osalta täynnä lisäaineita ja sokeria ja mielestäni ihmisiä, jotka onnistuvat niitä välttelemään, pitäisi ihailla.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä valistaja/luennoitsija ruokavaliotyypit rasittavat. Kukaan ei jaksa kuunnella sitä hypetystä ja arvostelua päivästä toiseen. Syököön itse mitä haluaa ja jättäköön muut rauhaan.

Voitko hyväksyä läski että joku ei halua syödä paskaa vaikka kuinka tuputat ja syyllistät

Vierailija
62/73 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska terveysintoilijat tekevät siitä NUMERON! Miksi pitää joka tilanteessa se mainita ja nostaa itsensä muiden yläpuolelle?

Fiksut ihmiset eivät tee siitä numeroa. Usein se myös tuntuu siltä että joku ihminen tekee itsestään numeron jos on hieman pakkomielteisesti kiinnostunut jostain harrastuksesta koska tämä ei osaa puhua muusta. Ehkäpä sinunkin kannattaisi kiinnittää huomiota ihmisten puheisiin ja huomaat että kaikilla meillä on se oma juttu mikä kiinnostaa ylitse muiden ja puhe saattaa sitä myötä lipsua siihen suuntaan huomaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä valistaja/luennoitsija ruokavaliotyypit rasittavat. Kukaan ei jaksa kuunnella sitä hypetystä ja arvostelua päivästä toiseen. Syököön itse mitä haluaa ja jättäköön muut rauhaan.

Voitko hyväksyä läski että joku ei halua syödä paskaa vaikka kuinka tuputat ja syyllistät

Luuviulu älä vingu.

Vierailija
64/73 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuviulu älä vingu.

Ota kiinni jos saat, ihrakasa

Vierailija
65/73 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta ap ortoreksia ja tiedät enemmän. Googlettakaa muutkin.

Vierailija
66/73 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin suppea ymmärrys ihmisenä olemisesta. Vastauksena ap:lle.

Vierailija
67/73 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihminen ei syö herkkuja, ei ole ortoreksiaa. Kaikille ei vain maistu herkut, ei makeat eikä suolaiset. 

Mutta siinä vaiheessa, kun siitä terveellisestä syömisestä tulee pakkomielteistä, se on ortoreksiaa. Siinä vaiheessa ihminen kieltäytyy jo aika monesta muustakin ruoasta kuin vain herkuista. Jossain on liikaa rasvaa, toisessa hiilaria, kolmannessa sokeria. 

Vierailija
68/73 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaliin ruokavalioon kuuluvat herkut pieninä määrinä. Tuollainen täyskielto on ortoreksiaa. Joku siis sairastaa tuota. On dg.

Jaa. No mä jätin lisätyn sokerin KOKONAAN pois, eli makeana sallin itselleni vain hedelmät ja marjat. Sokerinhimo katosi kokonaan, turvotus lähti, iho parani, mielenterveys kohosi aivan käsittämättömällä tavalla kun verensokeripiikit jäivät pois. Mitähän muuta.. Niin, uni parani!

Jos se on sinun mielestäsi ortoreksiaa, niin olkoot.

Vierailija
69/73 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein elämäntapamuutoksen ja pudotin myös painoa melkein 20 kg. Sallin itselleni kohtuudella myös herkkuja kuten esim. kerran viikossa pizzan tai leivonnaisen kahvin kera ja juhlatilaisuuksissa syön mitä tarjolla on. Näin toimin myös painoa pudottaessani eikä tämä hidastanut painon putoamista. Jos pääasiassa syö terveellisesti ihmisen kroppa kestää kyllä silloin tällöin myös kohtuullisen herkuttelun. Totaalinen herkkujen kieltäminen itseltä ei ole tarpeen jos hallitsee syömisensä.

Vierailija
70/73 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
71/73 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska, ei terveysintoilu ole tervettä.

Vierailija
72/73 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuit sitten itse paheksumaan eri tavalla eläviä ihmisiä.

Vierailija
73/73 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei estä lapsiltaan kaikkea. Lasten aivojen kehitys ei kestä puutoksia tai täyttä sokerittomuutta. Elimistön pitää osata käsitellä myöhemmin sokerit. Hedelmissä tosin voi olla sokerisuutta.