82-vuotias yritti ostaa kuulokkeet Gigantista Sen sijaan hänelle myytiin uusi liittymä ja satojen eurojen huolenpitopalvelu
Tuota samaa harrastaa Elisa.
Isäni meni ostamaan mokkulaa ja liittymää siihen. Hänelle valehtelivat etteivät myy niitä erikseen ilman että ostaa puhelimen samalla. Tuli sitten Nokia Lumian kanssa kotiin.
Äidille taas Elisalla möivät Doron kun lupasivat että se olisi ihan samanlainen kun entinen. Ei ollut eikä hän osannut sitä käyttää. Eivät suostuneet ottamaan sitä takaisin.
Kommentit (167)
Kyllähän ne siellä aina tuputtaa jotain muuta. Kannattaa vaan jämäkästi kieltäytyä. Mutta tuo pappa itse allekirjoitti sen mitä hänelle tuputettiin. Ei siitä voi syyttää kuin itseään vai oliko hän vailla ymmärrystä mitä oli tekemässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime viikolla Gigantista muutaman kympin sähkövatkaimen ja minulle yritettiin laitteen arvoon nähden ihan ylihintaista hajoamisturvaa ja tosiaan myös vielä tuota kännykkäliittymää. En ikinä mene enää Giganttiin, sellaista tuputusta harrastavat. Ärsyttää.
Kannattaa sanoa, että edellinen määräaikainen sopimus on vielä voimassa, eikä sitä voi irtisanoa kesken sopimuskauden. Näin olen itse sanonut ja se on jopa ollut totta.
"Mulla on työnantajan puhelin ja liittymä eikä mulla ole valtuuksia vaihtaa sitä".
Vierailija kirjoitti:
Mistä noi paskalafkat hommaa työntekijänsä? Onko niillä muuta kuolutusta kuin joku itc-asentajan perustutkinto?
Ei vika ole työntekijässä, oli mikä koulutus tahansa vaan epäeettisessä firmassa, jotka käskevät nuoret myyjät pakkomyyntiin.
Entinen työkaveri tuossa paljasti, että on maksanut vakuutusta pesukoneelleen 7 vuotta. Vakuutus on maksanut 50 e vuodessa. En ollut ikinä moisesta kuullut. Nyt pesukone sitten hajosi ja hän luuli saavansa vakuutuksesta jotain. Mitään ei saanut. Eli vakuutukseen meni 350 e, jolla olisi ainakin osan maksanut jo uudesta. Uusissa pesukoneissa sentään on takuu eivätkä nykyiset pesukoneet kestä, paitsi ehkä joku Miele, enää 10-15 vuotta. Tämä ihminen on 76 v. joten petkutettu juttu tuo pesukonevakuutus. Yäk.
Käykää te nuoremmat ja tietävämmät asioimassa heidän puolestaan. Muutenkin jos vanhuksille soitellaan tai tullaan ovelle koputtelemaan, niin teillä onkin sellainen sopimus, että aina ensin neuvotteluyhteys päämajaan.
Olen boikotoinut Gigantin jo vuosia sitten kun nämä nuoret myyjäsällit käy hermoille.
Unohtakaa Gigantti ja Power, ihan kauheita pakkomyyntipaikkoja. Samat tavarat saa Verkkokaupasta tai vaikka Prismasta.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin myyjälle ylennyksen.
T. Henkilöstöpäällikkö.
Missäs firmassa HR ylennykset jakaa? Tai edes palkankorotukset? Niinpä. T: HR Director
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä noi paskalafkat hommaa työntekijänsä? Onko niillä muuta kuolutusta kuin joku itc-asentajan perustutkinto?
Kauppakorkeakoulusta. Siellä varmasti jo ihan opetuksessa tulee vahvasti esiin, että pitää olla moraaliton ja mksimoida voitot jne.
No eikä ole ! XD siellä on kouluttamattomia, opiskelijoita, merkonomeja ja amiksia provisiopalkalla
Ei siihen muuta tarvita kuin aivan erinomainen supliikki. Lässyttävät aivan ärsytykseen asti. Turun torilla tein viime kesänä pitkään kauppaa sellaisesta lasituksesta terassille. Ihan huvikseni kuuntelin poikien lässytystä, se oli melkoista höpötystä. Lisäksi kyselin ja taas lässytettiin sen juman pers keleesti. Mihin toimitetaan kysyivät, sanoin että jos Saksaan toimitatte siellä näet asun, kun kerran on ilmainen toimitus kaupan päälle. Sitten hiljenivät nämä ää liöt.
Kuulostaa että tarvitseekin huolenpitoa ellei osaa ostaa kuulokkeita.
Tuli Elisan toiminta mieleen myös itselläni tosta gigantin jutusta. Olin asiakaspalveluun yhteydessä iäkkään sukulaiseni asioissa. Yllättäen olivat myyneet turhaa. Lupasivat hoitaa asian, mutta möivätkin vain lisää tässä "selvittelypuhelussa". Hyvä tietää että gigantissa on sama mentaliteetti. Pärjään kyllä ilman heidänkin palveluitaan.
Tuo netti- ja puhelinliittymien yms. oheispaskan tyrkytys on todella agressiivista Gigantissa ja muutamassa muussakin liikkeessä.
Yrittävät samalla kalastella kaikki tietosi.
Vierailija kirjoitti:
Lopuksi myyjä ojensi sopimuksen asiakkaalle allekirjoitettavaksi. Asiakas allekirjoitti sopimuksen ja pääsi lopulta maksamaan vastamelukuulokkeet.
Asiakas on yrittänyt ottaa yhteyttä Giganttiin peruakseen huolenpitopalvelun. Gigantista vastattiin, ettei sopimusta voi peruuttaa.
Asiakas haluaa pysyä nimettömänä, jotta hänen asiointinsa Gigantin kanssa ei vaikeutuisi. Hänen henkilöllisyytensä on tiedossa toimituksen puolesta.
Sopimusta ei voi peruuttaa? Tuohan rikkoo heti kuluttajansuojalakia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne siellä aina tuputtaa jotain muuta. Kannattaa vaan jämäkästi kieltäytyä. Mutta tuo pappa itse allekirjoitti sen mitä hänelle tuputettiin. Ei siitä voi syyttää kuin itseään vai oliko hän vailla ymmärrystä mitä oli tekemässä?
Papat ja mummot elivät terävät vuotensa aivan erilaisessa yhteiskunnassa mitä tämä nykyinen on. Aikaisemmin kansalaiset pitivät vielä huolen toisistaan, hädässä turvauduttiin lähimmäisiin eikä valtioon. Nykypäivän syö tai tule syödyksi-kulttuuri on yhä melko uutta aikaisemmin vahvasti yhteisöllisessä Suomessa. Ehkä tuo naapuri Venäjä jälleen suomalaiset yhdistää.
Vierailija kirjoitti:
Always be closing. Kauppa se on joka kannattaa.
Kauppa kannattaa, on totta. Mutta ei kannatakaan enää kun pakkotuputuksen .boikotoidaan ko. kauppaa. Onko otettu mallia itämaiden basaareista tähän pakkotupukseen Suomessa. Ei uskoisi, ettei edes Suomessa saa enää rauhassa ostaa VAIN sitä haluamaansan tavaraa vaan joutuu pakkotupukseen, omituinen myyntistragia jollain Gigantilla esimerkiksi. Kierran kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Always be closing. Kauppa se on joka kannattaa.
Ainakin kerran.
Minäkin olen käynyt Gigantissa kerran. Sanoin, että haluan lämmöllä höyrystämällä toimivan ilmankostuttimen. Kysyin vielä myyjän ehdottamista laitteesta, toimiiko se niin.
Se toimi ultraäänellä - kunnes hajosi.
Asioin nykyään muissa liikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Näin ajattelee vielä jotkut nelikymppisetkin. Näillä papparoilla on puutteellinen käsitys siitä, mitä myydään. Lisäksi häpeä, koska ei ole kohteliasta kieltäytyä ja myös siksi, että tajuaa olevansa ulapalla. Epämiellyttävästä tilanteesta ulos pääsee hädissään ostamalla. Kaupanhan voisi ajoissa vielä purkaa, mutta eivätpä kehtaa lapsilleenkaan myöntää, että painostettiin ostamaan. Se on sukupolvien välinen kulttuuriero. Minäkin taidan ottaa vanhuksena jälkikasvua mukaan neuvontatilanteisiin. Jos ymmärrän. Siinähän se dilemma on. Halu ja tottumus toimia itsenäisesti on myös vanhuksella, vaikka se ei ole joissakin asioissa enää järkevää. Pitkällä tähtäimellä olisi liikkeen maineelle edullisempaa myydä vähemmän aggressiivisesti. Eihän tämä nyt oikeasti ole reilua. Joka muuta väittää, on kognitiivisesti tai elämänkokemukseltaan rajoittunut. t. markkinoinnin ope. Vanhempi naisoletettu.
Ei sinne tarvitse keksiä mitään, sanoo että mikäli tuotetta ei löydy/ myydä niin menee sitten toiseen kauppaan.
Ostin powerin nettisivuilta tarjousläppärin, jonka saisin noutaa myymälästä parin tunnin päästä.
Mainoksissa kehutaan kuinka sujuvaa ja nopeaa tehdä näin.
Tuli txtari että saat hakea, ota yhteys IT osaston myyjään kun tulet.
Myyjä: minkä läppärin ostit?
Minä: Sen tarjousläppärin, näytin tilausvahvistuksen.
Mytjä: Et sä sillä mitään tee, on ihan paska.
Minä: Riittää mulle ihan hyvin.
Myyjä: Mihin muka?
Minä:
Luen ja lähetän sähköposteja, en muuta.
Myyjä: no siihen se ehkä just ja just riittää.
Myyjä: mites sähkösopimus?
Minä: en tarvi kiitos.
Myyjä: entä puhelinliittymä?
Minä: ei kiitos, saanko nyt vaan sen läppärin?
Myyjä: no olis tarjous vakuutuksessa
Minä: oikeesti, nyt se läppäri kiitos.
Myyjä: tossa lappu, hae tuolta kassalta.
Laitoin powerin aspaan palautetta että miksi myytte läppäreitä jotka myyjiennekin mielestä ovat ihan paskoja. Ja miksi mulle myydään vakuutuksia kun olen läppärin ostanut, maksanut ja haluan vain hakea sen nopsaan? Mielestäni asiakkaan aliarviointia moinen.
Aspa vastasi että "haluamme varmistaa että asiakkaallamme on varmasti ajantasaiset ja tarpeensa täyttävät välineet, tämä on kokonaisvaltainen palvelukokemus jne läpäläpä"..
Tämän kokonaisvaltaisen palvelun myötä olen välttänyt koko kioskia menestyksekkäästi ja aion samalla tiellä pysyäkin.
M40
Boikotoikaa noita pakkomyyntipaikkoja, koska raha on ainoa juttu, jota ne ymmärtää. Milloin he ymmärtävät, että pakkomyynti vie asiakkaat muualle?