Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi väittää, että KAIKKI MUUT käy kylpylöissä, yöpyy hotelleissa ja matkustelee ulkomailla

Vierailija
21.05.2023 |

Onko oikeasti näin? Eli sinä, jolla on lapsia: käyttekö joka kesä ulkomailla, kylpylöissä ja hotelleissa?

Lapsi väittää, että KAIKKI MUUT käy kylpylöissä, yöpyy hotelleissa ja matkustelee ulkomailla

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla oltu koskaan ulkomailla, ei risteilyillä, ei koskaan kylpylässä eikä kertaakaan hotellissa. Tivolissa ollaan paristi käyty, ja vesipuistossa kerran kun olivat nuria. Ei tosin lapset ole osoittaneet kiinnostusta näihin aloituksissa kysyttyihin toimiin. Ehkä jotain yritetään saada järkättyä jos oikein haluttaa perheen kanssa lähteä jonnekin kylpylään tms. Meiltä on hyvä uima-/veneranta 1km päässä niin ehkä eivät kaipaa kylpylään ja maalla kun asutaan niin tilaa temmeltää missä haluaa ja saa rellestää mopolla oman maun mukaan ja viihtyvät metsissä ja koneiden kimpuissa muutenkin enemmän kuin "kaupunkitoiminnoissa".

Vierailija
22/30 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpylöissä ei käydä oikeastaan koskaan. Ulkomailla ja hotelleissa linkittyy vahvasti toisiinsa, mutta lasten saamisen jälkeen ei ole tullut käytyä erityisen usein. Vanhin on nyt 6-v, ja alkaa olla siinä iässä että tulee muistamaankin noista reissuista jotain jälkeenpäin, eli hyvä aika hieman aktivoitua taas.

Kotimaanmatkat on yleensä seuduille, joissa käydään moikkaamassa sukulaisia tai ystäviä, ja majoitus on onnistunut heidän luonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en ole saanut kun ilmaisia huveja. Haluan niin muilleki. Eli seksiä ja terveyttä.

Vierailija
24/30 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me nyt joka kesä olla kaikessa mahdollisessa. Viime vuonna oltiin Länsi-Suomen road tripillä ja nautittiin kunnon rantalomasta Yyterissä. Jouluna oltiin Kaliforniassa kaksi viikkoa ja kuukausi takaperin Tallinnassa yötä. Tänä kesänä siis ollaan suunniteltu vain road trip ja Yyteri on jälleen kohteena.

Vierailija
25/30 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän lasta. Tältä tuntui kun olin pieni emmekä päässeet mihinkään koskaan! Kaikki muut pääsivät lomile mummolaan jos ei muuta ja saivat jätskiä ym hyvää,kun köyhän lapsi sai itse hankkia rahat tähän luxukseen. 

Vierailija
26/30 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän ei ole mitään merkitystä mitä muut tekee.

Vierailija
27/30 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on niitä joilla menee paremmin, aina on niitä joilla menee huonommin. Elämän realiteetit. Tietenkin jos sattuu asumaan asuinalueella, jossa muut ovat varallisuudeltaan ylempää yhteiskuntaluokkaa, elintapaerot korostuvat.

Vierailija
28/30 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me nyt joka kesä olla kaikessa mahdollisessa. Viime vuonna oltiin Länsi-Suomen road tripillä ja nautittiin kunnon rantalomasta Yyterissä. Jouluna oltiin Kaliforniassa kaksi viikkoa ja kuukausi takaperin Tallinnassa yötä. Tänä kesänä siis ollaan suunniteltu vain road trip ja Yyteri on jälleen kohteena.

En ole kotimaanmatkailun ystävä, mutta jos pitäisi Suomessa lomailla, niin ehdottomasti joku road trip. Voisi katsoa aina sääennusteen mukaan, että mihin suuntaa seuraavaksi.

Vierailija
29/30 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, miksi on parempi elellä elämä yksin. Tienaan nyt 3400e/k. Ei minulla olisi varaa elättää ketään tällä palkalla. Omat harrastukset tuntuvat tärkeämmiltä ja merkityksemmisiltä. 

Kannattaa omaa taloudellista tilannetta avata muksulle ja kertoa, miksi jotkut käyvät ulkomailla ja jotkut eivät. Eräässäkin sukulaisperheessä on kaksi akateemista ihmistä; lääkäri ja opettaja, opettaja on lukion rehtori. Heillä on 3 lasta, kaikki ovat akateemisia. Kävivät lasten ollessa pieniä koko perhe esim. Australiassa ja jenkkilässä. Siellä on ymmärretty koulutuksen korrelisaatio rahaan ja siellä arvostetaan koulutusta. Pienituloisissa amisperheissä akateemiset ovat niitä herroja eikä koulutusta ymmärretä. Lapset sitten omaksuvat ne roolit. Toki sielläkin joku aikuisena voi havahtua, että myös minulla on mahdollisuus opiskella vaikka omat vanhempani olivatkin köyhiä luusereita ja vätyksiä.

Sitten on näitä, joissa yh-äiti tienaa 2000e/k ja sillä pitelee kakarat hengissä. 

Vierailija
30/30 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ainakaan toistaiseksi lapsia, mutta olen joskus miettinyt, että entä jos minulla olisi lapsi(a) ja he haluaisivat palavasti kylpylään tai risteilylle.

Minä inhoan kylpylöitä (enkä tarkoita tällä nyt mitään aikuisten spa-meininkejä).

Tykkään ulkomailla matkustelusta ja huvipuistojen tunnelmasta (Lintsillä ja Särkänniemessä varsinkin) sekä museoista ja tiedekeskuksista yms.

Mutta inhoan kylpylöitä, ja laivalla oloa siedän vain silloin kun se on kulkuväline, eikä mennä sinne vain laivallaolon vuoksi.

Pitäisi varmaan sitten valita kestääkö oma mielenterveys kylpyläreissut ja risteilyt, vai saako lapset traumoja jos ei niihin mennä. Jos sanoisi lapsille, että äiti vie teidät kolmeksi päiväksi Pariisiin, mutta piltit vinkuvatkin Vantaan Flamingoon.

Perheet tekee yleensä sitä, mistä vanhemmat tykkää tai mikä on helppoa. Lasten kanssa lomailu ei oikeasti ole aikuisille lomaa, kuten lomam lapsettomana mieltää. Kylpylät ja hotellit ohjelmakeskuksin ovat helppoja perhepaikkoja, kun on turvallista, on palvelut ja tekemistä pienille lapsille. Ehkä sinäkin sinäkin huomaat näiden hyvät puolet saatuasi lapsia? T: entinen reppureissaaja