Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Kreikassa oikeasti hyttysiä?

Vierailija
21.05.2023 |

Olen lapsena matkustellut paljonkin Kreikassa, sekä saarilla että mantereella. Silloin en koskaan kohdannut siellä yhtään hyttystä (silloin kyllä puhuttiin moskiitoista, mutta niitä ei ollut). Edellisestä matkasta on kuitenkin kohta 20 vuotta aikaa ja olen sen jälkeen lukenut varoituksia, että Kreikassa on hyttysiä ihan häiritsevissä määrin. Mikä teidän kokemus on? Onko niitä? Jos niin missä?
Olen hyttysille pahasti allerginen, siksi kysyn.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt eri puolilla Kreikkaa yli 20 kertaa. Ikinä ei ole hyttyset reissua pilanneet, vaikka itsekin olen allerginen. Hyttysiä on Suomessa enemmän jopa Helsingissä kuin missään Kreikan kohteessa olen nähnyt. Rohkeasti vaan matkaan.

Ei hyttyset minunkaan reissua ole pilanneet, mutta kyllä minulla on ollut kymmeniä paukamia Korfun, Kefalonian, Lefkaksen ja Pargan reissujen jälkeen. Jostain syystä tykkäävät minusta, mutta eivät muista perheeni jäsenistä. Jos kysyttäisi asiasta mun mieheltä, joka on ollut samoilla reissuilla, niin vastaus olisi varmasti "ei siellä paljoa ole hyttysiä, minulla ei ole yhtään puremaa ollut, vaimolla joitakin". 

Eli suosittelen varautumaan siihen, että niitä hyttysiä on. Paljon kivempi olla varautunut turhaan, kuin jättää varautumatta ja saada pahimmassa tapauksessa iho täyteen kutiavia paukamia.

Itse voisin suojautua paremmin pitkillä vaatteilla, mutta haluan nauttia helteestä. Hyttyskarkotteita en voi suoraan iholle laittaa, koska saan niistä reaktion, joten minun "valintani" ovat sitten ne paukamat.

Vierailija
22/28 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeasti, vaan leikisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, Muistan, kun tapoin reilin tunnin verran hyttysiä ensimmäisenä yönä, ennen kuin pääsin nukkumaan. Loppuloman sai sitten ihailla verisiä hyttysenraatoja valkoisilla hotellihuoneen seinillä.

Vierailija
24/28 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut viikon Kreetalla Haniassa ja kädet ja jalat on täynnä kutiavia paukamia :/

Vierailija
25/28 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hotelli pitää ottaa ettei siellä olisi hyttysiä?

Vierailija
26/28 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateenassa ainakin oli ja sain pistoista antibioottia vaativan ihotulehduksen. Siellä ja muualla Keski- ja Etelä- Euroopassa hyttyset voivat levittää Länsi-Niilin virusta. Malariakin alkaa levitä Eurooppaan ilmastonmuutoksen myötä, samoin dengue. 

Vierailija
27/28 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateenassa ainakin oli ja sain pistoista antibioottia vaativan ihotulehduksen. Siellä ja muualla Keski- ja Etelä- Euroopassa hyttyset voivat levittää Länsi-Niilin virusta. Malariakin alkaa levitä Eurooppaan ilmastonmuutoksen myötä, samoin dengue. 

Ota ehdottomasti pistorasiaan laitettava Raid mukaan! Itsellä ei ollut sitä ja illalla hyttyset pääsi huoneeseen terassin oven kautta. Ne eivät inisseet kuten täällä. 

Vierailija
28/28 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota ehdottomasti pistorasiaan laitettava Raid mukaan! Itsellä ei ollut sitä ja illalla hyttyset pääsi huoneeseen terassin oven kautta. Ne eivät inisseet kuten täällä. 

Lisäksi omat antihistamiinitabletit ja kortisonivoide mukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän