Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nyt, masennuslääkitys, voiko kuormittava elämäntilanne oikeasti helpottua

Vierailija
21.05.2023 |

Lääkkeiden avulla? Pystyykö tunteen käsittelemään samalla? Vai tuleeko kaikesta tasapaksua mössöä ja kaikki jää käsittelemättä ja on edessä sitten kun lääkkeet lopettaa?

Olen ihan loppu tähän tosi kuormittavaan tilanteeseen joka on jatkunut KAUAN.

Tarvitsen apua itseni kanssa, mutta onko lääkitys väärä ratkaisu????

Tuleeko musta lapsilleni semmonen mössö, tasanen tunteeton iloton?

Vaikka ehkä sekin on parempi, kun nykynen itkuun purskahteleva ihmisraunio joka ei saa mitään aikaseksi. Paitsi pakolliset hommat.
Joka pahaa oloaan purkaa puhumalla jopa lapsilleen kun ei vaan enää pysty pitämää asioita sisällä.

Mä en tiedä mikä tässä olisi järkevää!!! Auttakaa nyt oikeesti.

Tää on taas tätä, etten pysty tekemään päätöksiä

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota haen mitä joku kirjoitti, pois pääsyä sieltä tunteiden pohjamudista mikä ei edistä minua mihinkään. Kun se pahin terä olisi pois, ja säilyisin toimintakykyisenä tunteista huolimatta, ehkä se edistäisi minua oikeasti eteenpäin tässä elämässä.

Vierailija
22/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääke on auttamassa minua pahimman yli. Olen eronnut erityäin toksisesta ihmisestä, joka jatkaa minun elämäni hankaloittamista monin tavoin. Elämä on siis kuitenkin menossa parempaan. Haluaisin lääkkeestä avun siihen, että saan voimaa nousta tätä ihmistä vastaan ja taistella oikeuksistani. Liian hajalla olevana en siihen jaksa alkaa. Tai hyvänä päivänä tuntuu että jaksan, mutta sitten en kuitenkaan saa asiaa edistettyä.

Kyllä minä tässä samalla käyn tätä kaikkea läpi. Tarkoitukseni ei ole piilottaa kaikkea tätä ja jättää käsittelemättä.

Mutta sitä pelkään, että niin kävisi lääkkeiden myötä.

Ei jää käsittelemättä jos et jätä käsittelemättä. Se on tietoinen valinta. Tunteiden pohjamudissa vellominen ei ole mitään asian käsittelemistä. Jotkut jäävät sinne jumiin vuosikausiksi.

Olen eri. En koskaan koe velloneeni pohjamudissa. Siksi kai ne asiat jääneet käsittelemättä. Lisäksi ei ole ollut aikaa eikä tilaa.

Nyt on motivaatio, tietoa, tilaa ja aikaa. Lääkäri ehdottelee lääkettä. Olen epävarma. Minä en ole itkuinen enkä tuskainen. Olen uupunut. Hetkittäin saan energiaryöpyn ja sitten taas joutuu palautumaan useamman päivän. Voiko lääke auttaa tällaiseen? Lisäksi pitäisi saada pinnalle tuntemattomat vihat ja itkut, että saisi käytyä ne läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanne ei muutu miksikään, mielialalääkitys poistaa tunteista ääripäät.

Vierailija
24/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke on auttamassa minua pahimman yli. Olen eronnut erityäin toksisesta ihmisestä, joka jatkaa minun elämäni hankaloittamista monin tavoin. Elämä on siis kuitenkin menossa parempaan. Haluaisin lääkkeestä avun siihen, että saan voimaa nousta tätä ihmistä vastaan ja taistella oikeuksistani. Liian hajalla olevana en siihen jaksa alkaa. Tai hyvänä päivänä tuntuu että jaksan, mutta sitten en kuitenkaan saa asiaa edistettyä.

Kyllä minä tässä samalla käyn tätä kaikkea läpi. Tarkoitukseni ei ole piilottaa kaikkea tätä ja jättää käsittelemättä.

Onko teillä lapsia? Jos ei, ihminen kokonaan ulos elämästäsi. Kuuntele Narsisti vs Minä -kanavaa.

Vierailija
25/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kaikki jää käsittelemättä ja on edessä sitten kun lääkkeet lopettaa"

Juurikin näin. Viimeksi viime vuoden keväänä aloitin lääkityksen kuormittavan elmäntilanteen takia, lopetin syksyllä vatsavaivojen takia. Edelleen kaikki ongelmat ja kuormitus edessä. Lääkkeet vain turrottaa niin ettei ahdistus ja masennus tunnu niin voimakkaasti, mutta ei ne mitään ongelmia korjaa.

Riippuu täysin lääkkeestä.

Voi korjata ja käsitellä asioita, mutta siihen tarvitaan tuuria.

Lääkäri ei tule antamaan kaikkea mahdollista apua ja voi olla, että juuri se lääke joka auttaa, jää pois lääkärin omien mielihalujen seurauksena.

Vierailija
26/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYY OLEN NIIIIIN KUORMITTUNUT YHYY YHYY😫😩

Vierailija
27/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lapsia? Jos ei, ihminen kokonaan ulos elämästäsi. Kuuntele Narsisti vs Minä -kanavaa.

Narsistihullu saapui. Hohhoijaa.

Vierailija
28/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko terapiaa tai muuta hoitoa? Onko sinulla rahaa, ylimääräistä?

Nainen ja av-palstalla. Tottavitussase käy terapiassa itkemässä!

Vierailija
29/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tavallaan nostanut sellaista henkistä kipukynnystä eli on helpompi selviytyä kaikesta.

Ja tämä riippuu sitten ihmisestä. Minä käytin sen korkeamman kipukynnyksen sen toksisen tilanteen sietämiseen, kun kipu ei ohjannut pois.

Toksinen mainittu!😆

GAME OVER

Vierailija
30/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on halu käsitellä nämä asiat ns pois päiväjärjestyksestä, jotta pääsen jatkamaan elämääni. Nyt vaan sattuu aivan liikaa, jotta asia edistyisi.

Vierailija
31/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä lääke ei auta jos et saa terapiaa, keskusteluapua, jos on kuormittavaa tekijöitä nykyhetkessä niin muuta niitä. Mutta lääke voi parantaa oloa ja jaksamista sen verran että pystyt tekemään tarvittavan muutoksen, tai käsittelemä.n vanhat traumat. Pyydä lääkäriltä lähete nettiterapiaan tai lyhytterapiaan?

Esim Antti Tuisku antaa terapiaa, varaa aika hänelle!

Vierailija
32/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä millä tavalla kuormittava se tilanne on, että jääkö ne selvittämättä vai ei. Jos se johtuu vaikka hektisestä elämäntilanteesta, niin ei siihen mitkään lääkkeet muutosta tee, ne auttaa vain jaksamaan siihen, että on sitä aikaa selvitellä tuntojaan yms.

Muutenkin ihmisille on saatu syötettyä ajatus, että pillerit yksinään hoitaisivat näitä vaivoja, itsekin kuuluin tähän ryhmään aikoinaan kun aloin syömään mielialalääkkeitä. Mutta ikäväkseen ne ei ole mitään taikoja, ihan samalla tavalla kuin vaikka jostain steroideista monet ajattelee, että pelkästään niitä syömällä saadaan joku huippukunnossaan oleva Schwarzenegger aikaiseksi.

Syötä lääkkeitä tai et syö, niin sama työ on joka tapauksessa edessä, jos löytyy sopivat lääkkeet, niin se on vain huomattavasti helpompaa.

Vierailija
33/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

#naiset

Vierailija
34/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä ihmettelette miksi naisen euro on pienempi?

Vierailija
35/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistihullu saapui. Hohhoijaa.

Joo, tietenkään tuo eksä ei ole narsisti. Ihan vaan tavallinen mies.

Vierailija
36/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kuormitusta ja traumaattisia tilanteita 10 vuoden ajan toinen toisensa perään. Opamox auttaa pahimpaan ahdistukseen. Venlafaksiini auttaa että en ole niin henkisesti romuna vaikeiden tilanteiden kanssa ja pysyn paremmin toimintakykyisenä. Kehokin pääsee helpommalla kun ei niin kovasti stressi/ahdistushormonit kohise päällä.

Kyllähän ne vaikeat tilanteet edelleen jatkuu mutta nyt en ole enää ihan niin surun ja pelon murskaama. Välillä on hyviäkin hetkiä ja tunteita, eilen ensimmäisen kerran vuosiin pystyin hieman nauttimaan kesästä.

Vierailija
37/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut kuormittava elämäntilanne 50 vuotta muutamaa välivuotta lukuun ottamatta. Tulevaisuudesta ei ole tällä hetkellä mitään tietoa. Olen menettänyt rahaa äkillisesti ja odottamatta noin 50 000 e.

En tarvitse rauhoittavia, ei tee mieli vetää kännejä, ei tee miei hakea lohtuseksiä tai -kainaloa. Haluaisin vaan hengittää, levätä, tuntea sen kivun mitä pitääkin ja kerätä itseni taas käyntiin. Mikä lääke tällaiseen voisi auttaa? Kertokaa, jos on kokemuksia.

Vierailija
38/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan keskivaikeaa masennusta. Nyt ollut lääkitys reilu puolivuotta käytössä. Sopinut minulle hyvin. Olin myös alkuun hyvin kriittinen lääkitykselle, mutta onneksi muutin mieleni. Ennen olin koko ajan väsynyt, ärtynyt, itkeskelin ja mietin synkkyyksiä. Mieliala heitteli laidasta laitaan. Minulla oli vaikeuksia selviytyä arjesta ja työstä. Lääkitys on nostanut mielialaani. Jaksan ja selviydyn arjesta paremmin. Ei lääkkeet ihmettä tee. Huonoja päiviä ja hetkiäkin on edelleen. Mutta huomattavasti paremmin menee kuin ennen. Alkuun olin jopa yli pirtsakka ja enkä pystynyt esim. herkistymään ollenkaan. Pelkäsin sitä koska olen aina ollut herkkä ja tunteellinen. Mutta aika on tasoittanut. Mieli on tasaisempi. Tarkoitus ei ole popsia lääkkeitä lopun elämääni, vaan päästä kiinni taas elämään. Neuvoni on: ota apu vastaan. Kaikille lääkkeet ei sovi, mutta kokeile. Lääkettä voidaan myös vaihtaa mikäli ensimmäinen ei sovi. Käy myös puhumassa ammattilaisen kanssa, vaikka tuntuisi turhalta. Helpottaa jo kun saa puhua jonkun kanssa.  Sairaus on kulkenut pitkään mukanani ja parantuminen on edelleen kesken. Mutta itse koen saaneeni lääkityksestä apua. Mieliala on parempi ja tulevaisuus valoisampi ainakin tällä hetkellä. Voimia ja Tsemppiä!

Vierailija
39/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omal kokemuksel voin sanoo et "lääke" ajo mut viel pahempaa jamaa, lopetin sen seinää ja aloin rakentaa elämää alusta ilman lääkkeit ja nyt paljon parempi olo ku sillon. ja tosiaa lääkkeinä on ollu mirtsapin, voxra, essitalopram, brintellix.

Vierailija
40/59 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko masennuslääkitys toksisesti positiiviselle masentuneelle? Alkaako tuntea paskoja tunteita, jotka on haudattu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi