Iltalehti: Sähköautot selvästi luotettavampia kuin polttomoottorit Tesla, VW ja BMW huippuluotettavia
Kommentit (42)
10 vuoden päästä täyssähköautojen osuus uusista autoista tulee olemaan reilusi yli 90%
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä täyssähköautojen osuus uusista autoista tulee olemaan reilusi yli 90%
Näin pitäisi periaatteessa olla, mutta akkuihin tarvittavien raaka-aineiden saatavuusongelmien takia homma menee niin että pääosin ajellaan polttomoottoreilla jatkossakin. Kunnes vetyyn perustuvat ratkaisut saadaan kuntoon.
Teslaa ei tarvitse huoltaa lainkaan edes takuuaikana eli huoltokulut ovat olleet meillä tasan nolla euroa 2 vuoden omistuksen aikana.
Sähköautoja ei ole vielä halpuutettu. Sitten kun saadaan 15000€ sähköautoja liikenteeseen alkaa vikoja tulla eri tavalla. Sitten tilanne tasaantuu.
Tesla has a serious PHANTOM BREAKING PROBLEM in Autopilot. There's a significant increase in Tesla owners reporting dangerous phantom braking events on Autopilot.
There have been reports of POOR BUILD QUALITY. Some common issues include problems with the fit and finish of body panels, paint defects and, LEAKS IN THE SUNROOF.
Some people have had problems with Tesla STEERING WHEEL LOCKING UP when they turned.
Teslas DATA PRIVACY policy is VERY LOOSE and fast. Tesla will share videos without your permission, track your driving history and patterns.
Tesla's BLIND-SPOTS are a huge problem.
Investigation launched into complaints of Tesla STEERING WHEELS COMING OFF mid-drive
While performing a routine tire change on a Model 3, cracks were discovered on the underbody of the car. Tesla allegedly tried to hide these cracks with paint, something that it has been accused of in the past.
Jne jne jne... näitä on loputtomasti. Vain pellet ajaa Teslalla koska luulevat sen olevan kovakin mun4njatke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä täyssähköautojen osuus uusista autoista tulee olemaan reilusi yli 90%
Näin pitäisi periaatteessa olla, mutta akkuihin tarvittavien raaka-aineiden saatavuusongelmien takia homma menee niin että pääosin ajellaan polttomoottoreilla jatkossakin. Kunnes vetyyn perustuvat ratkaisut saadaan kuntoon.
Vetyautojen osuus henkilöliikenteessä tulee olemaan max 1%. Niitä on kahdella valmistajalla tuotannossa ja valmistusmäärät ovat minimaaliset. Raskaan liikenteen osalta vety voi saada suurenkin markkinaosuuden
Vierailija kirjoitti:
Teslaa ei tarvitse huoltaa lainkaan edes takuuaikana eli huoltokulut ovat olleet meillä tasan nolla euroa 2 vuoden omistuksen aikana.
No eihän sitä polttomoottoriautoakaan tarvitse huoltaa jos ei halua, kunhan ajaa vaan. 2 vuoden jälkeen kyllä sähköautoassakin alkanee olemaan ajankohtaista mm. jarrunesteiden uusinta ja kaikkea muuta moottoriin liittymätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslaa ei tarvitse huoltaa lainkaan edes takuuaikana eli huoltokulut ovat olleet meillä tasan nolla euroa 2 vuoden omistuksen aikana.
No eihän sitä polttomoottoriautoakaan tarvitse huoltaa jos ei halua, kunhan ajaa vaan. 2 vuoden jälkeen kyllä sähköautoassakin alkanee olemaan ajankohtaista mm. jarrunesteiden uusinta ja kaikkea muuta moottoriin liittymätöntä.
Takuu loppuu siihen, kun huolto laiminlyödään. Moottori tykkää todella hyvää, kun öljyjä ei vaihdeta ja useissa autoissa jakohihnan katkeaminen aiheuttaa moottorivaurion. Toki voi ajaa vaan mutta konerikon riski on suuri / varma
Vierailija kirjoitti:
Teslaa ei tarvitse huoltaa lainkaan edes takuuaikana eli huoltokulut ovat olleet meillä tasan nolla euroa 2 vuoden omistuksen aikana.
Kyllä niitä huoltoja teslaankin tulee!
Nollan eteen saattaa tulla liuta muita numeroita huollon jälkeen.
Mitä se teitä haittaa, jos jotkut valitsee ajaa ongelmaisilla ja kalliilla sähköautoilla? Itsehän ne valinnastaan kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä täyssähköautojen osuus uusista autoista tulee olemaan reilusi yli 90%
Näin pitäisi periaatteessa olla, mutta akkuihin tarvittavien raaka-aineiden saatavuusongelmien takia homma menee niin että pääosin ajellaan polttomoottoreilla jatkossakin. Kunnes vetyyn perustuvat ratkaisut saadaan kuntoon.
Meneeköhän edes 5 vuotta kun akkumateriaaleista osa on jo vaihtunut. Nytkin jo muutoksia tullut ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslaa ei tarvitse huoltaa lainkaan edes takuuaikana eli huoltokulut ovat olleet meillä tasan nolla euroa 2 vuoden omistuksen aikana.
Kyllä niitä huoltoja teslaankin tulee!
Nollan eteen saattaa tulla liuta muita numeroita huollon jälkeen.
Ei tule huoltoja. Korjauksia saattaa tulla takuun päättymisen jälkeen, jotka joutuu itse maksamaan
Huoltovapaata autoa ei ole olemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslaa ei tarvitse huoltaa lainkaan edes takuuaikana eli huoltokulut ovat olleet meillä tasan nolla euroa 2 vuoden omistuksen aikana.
No eihän sitä polttomoottoriautoakaan tarvitse huoltaa jos ei halua, kunhan ajaa vaan. 2 vuoden jälkeen kyllä sähköautoassakin alkanee olemaan ajankohtaista mm. jarrunesteiden uusinta ja kaikkea muuta moottoriin liittymätöntä.
Takuu loppuu siihen, kun huolto laiminlyödään. Moottori tykkää todella hyvää, kun öljyjä ei vaihdeta ja useissa autoissa jakohihnan katkeaminen aiheuttaa moottorivaurion. Toki voi ajaa vaan mutta konerikon riski on suuri / varma
Mitä huoltoja uusi polttomoottoriauto muka tarvitsee 2 vuoden aikana, niissähän on long life öljyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä täyssähköautojen osuus uusista autoista tulee olemaan reilusi yli 90%
Näin pitäisi periaatteessa olla, mutta akkuihin tarvittavien raaka-aineiden saatavuusongelmien takia homma menee niin että pääosin ajellaan polttomoottoreilla jatkossakin. Kunnes vetyyn perustuvat ratkaisut saadaan kuntoon.
Vetyautojen osuus henkilöliikenteessä tulee olemaan max 1%. Niitä on kahdella valmistajalla tuotannossa ja valmistusmäärät ovat minimaaliset. Raskaan liikenteen osalta vety voi saada suurenkin markkinaosuuden
Vedyn takana ei ole käytännössä mitään vertailukelpoisia resursseja verrattuna sähköautoihin ja erityisesti akkuteknologiaan, jolla alueella julkistetaan uusia innovaatioita liki viikoittain.
Vety saattaa nousta lentoliikenteen ja laivojen energialähteeksi, rahtiliikenne teillä sähköistyy siinä missä tavallinenkin autoilu.
On aika eri asia vetää sähkökaapeli paikkaan X kuin rakentaa vedyn jakeluverkosto. Joten satamat ja lentokentät, joilla on jo pitkä historia tällaiseen energian massatoimitukseen, ovat ne parhaat kohteet.
Polttomoottoriauton huollattaa melko monta kertaa ennen kuin se on yhtä kallis kuin sähköautot.
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottoriauton huollattaa melko monta kertaa ennen kuin se on yhtä kallis kuin sähköautot.
Uusin BYD Seagull maksaa tuollaiset karvan alle €11,000.
Ei paha, ja pakottaa perinteiset valmistajatkin leikkaamaan katteensa, parantamaan teknologiaansa tai katoamaan taloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslaa ei tarvitse huoltaa lainkaan edes takuuaikana eli huoltokulut ovat olleet meillä tasan nolla euroa 2 vuoden omistuksen aikana.
No eihän sitä polttomoottoriautoakaan tarvitse huoltaa jos ei halua, kunhan ajaa vaan. 2 vuoden jälkeen kyllä sähköautoassakin alkanee olemaan ajankohtaista mm. jarrunesteiden uusinta ja kaikkea muuta moottoriin liittymätöntä.
Takuu loppuu siihen, kun huolto laiminlyödään. Moottori tykkää todella hyvää, kun öljyjä ei vaihdeta ja useissa autoissa jakohihnan katkeaminen aiheuttaa moottorivaurion. Toki voi ajaa vaan mutta konerikon riski on suuri / varma
Mitä huoltoja uusi polttomoottoriauto muka tarvitsee 2 vuoden aikana, niissähän on long life öljyt.
Luepa auton huolto-ohjelma. Maksat saranoiden rasvaamisesta yms tarkastuksista vuosihuollossa, vaikka niille ei ole mitään tarvetta. Muuten takuu katkeaa
Kaikki eivät asu kehäIII sisäpuolella. Heille patteriautot ovat ovat erityisen luotettavia. koska ne enimmäkseen seisovat tallissa pölyä keräämässä, kun minnekään kauemmas ei kannata lähteä, jos ei ole latauspaikka tiedossa. Vaikka olisikin, ei ole varmaa, että saat patterisi ladattua ennen iltapimeitä. Siinäpä onkin ukoille hyvä syy kertoa vaimolle, missä on viipynyt, kun kotiin olisi pitänyt tulla tuntikausia aikaisemmin.
Paras vaan pitää pattariauton tavaratilassa bensiinikäyttöinen generaattori mukana, siihen myös riittävästi bensaa. Hondalla on varmatoimisia generaattoreita kaikkiin tarpeisiin, jos haluaa halvemman, Rato on harkitsemisen arvoinen. Viisas aloittaa patteriauton hankinnan ostamalla siis tärkeimmän varaosan eli bensageneraattorin. Ei kannata hankkia liian pientä, jotta voi tarvittaessa käyttää ohjaamon eli hytin sähkölämmitintä talvella ja kesällä ilmastointilaitetta viilentämiseen.
Tulipaloriskikin on sähköautoissa todella pieni mutta polttomoottoriautoja palaa solkenaan
Sähköautoja palaa 25,1 auto / 100 000 myytyä mutta bensa-autoissa vastaava luku on pöyristyttävä 1529,9
https://www.autoweek.com/news/a38225037/how-much-you-should-worry-about…