Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja jätti 10v lapsen useita kertoja yksin viikonlopuksi, kun lähti ryyppäämään.

Vierailija
20.05.2023 |

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo oli aika normaalia n. 30 vuotta sitten. Itsekin olin viikonloppuja yksin 12-vuotiaana.

Vierailija
22/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin luen rivien välistä että ollut töissä. Ei näissä jutuissa yleensä ammattia mainita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin luen rivien välistä että ollut töissä. Ei näissä jutuissa yleensä ammattia mainita.

Mikä työvuoro kestää koko viikonlopun?

Vierailija
24/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 vuotias eukko. Hoidin pikkusisariani 12 vuotiaana, kun äitini oli iltaisin töissä, elättääkseen meidät. Äitini teki 2 työtä. Minä siivosin, laitoin ruokaa, tein puutarhahommia, koulun jälkeen. Mitähän nykyajan sossut tekisivät tilanteessa? Lapsuudessani tämä oli normaalia. Kukaan ei silloin ihmetellyt asiaa.

Vierailija
25/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ammatti tuossa pitää mainita. Yhtä lailla muutkin ammattilaiset hoitavat vastuullisesti sekä perheen, että lapset, jos normaali ihminen on.

Vierailija
26/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa tuon ikäinen, hetken yksin pärjää.

Emmehän me tiedä kuinka omatoiminen ja itsenäinen kyseinen lapsi on.

JUMANKAUTA et sitte ymmärtänyt lukemaasi! VII-KON-LO-PUK-SI VIIKONLOPUKSI!

Vierailija
27/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60 vuotias eukko. Hoidin pikkusisariani 12 vuotiaana, kun äitini oli iltaisin töissä, elättääkseen meidät. Äitini teki 2 työtä. Minä siivosin, laitoin ruokaa, tein puutarhahommia, koulun jälkeen. Mitähän nykyajan sossut tekisivät tilanteessa? Lapsuudessani tämä oli normaalia. Kukaan ei silloin ihmetellyt asiaa.

Se oli silloin se. Just sun ikäiset monet ovat ihan kaameita akkoja. Varmaan kannatte niitä lapsuuden traumoja, mitä ette edes ymmärrä.

Vierailija
28/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työvuoro kestää koko viikonlopun?

Bileet

Vierailija
29/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea samaistua vanhempaan, joka ilakoi baarissa tietäen että lapsi on peloissaan kotona. Ei pysty ymmärtämään tällaista.

Vierailija
30/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli moni muukin asia "normaalia", lasten piiskaaminen ym.

Vierailija
31/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli normaalia mulle yhdeksän vuotiaana. Vuonna 1980 olen syntynyt. Äidillä oli hieno kampaamo isossa kaupungissa Suomessa. Meillä kotona oli homeista leipää ja minä yksin. Ketään ei kiinnostanut.

En ole enää tekemisissä.

Vierailija
32/82 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moneksi tunniksi 11-vuotiaan voi jättää? Työkaverit kkesälomia suunnitelkessa oli sitä mieltä, että minä äitinä voin "ihan hyvin" jättää lapset 7- ja 11-vuotiaat jättää yksin 9 tuni työpäivän ajaksi. Kyllä ne pärjää. Ihan en ollut samaa mieltä! Omasta mielestä jo laitontakin!! Olenko oikeassa?

80-luvulla meitä lapsia ei ikinä jätetty yksin yöksi tai pidemmäksi aikaa vaikka äiti teki 4-vuorotyötä ja oli usein yön töissä.

Vierailija
33/82 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moneksi tunniksi 11-vuotiaan voi jättää? Työkaverit kkesälomia suunnitelkessa oli sitä mieltä, että minä äitinä voin "ihan hyvin" jättää lapset 7- ja 11-vuotiaat jättää yksin 9 tuni työpäivän ajaksi. Kyllä ne pärjää. Ihan en ollut samaa mieltä! Omasta mielestä jo laitontakin!! Olenko oikeassa?

80-luvulla meitä lapsia ei ikinä jätetty yksin yöksi tai pidemmäksi aikaa vaikka äiti teki 4-vuorotyötä ja oli usein yön töissä.

Jos tuonikäiset eivät pärjää kaksistaan työpäivän ajan niin on kasvatuksessa vikaa

Vierailija
34/82 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, miten pikku raukka panikoi, jos syttyy tulipalo.

Vierailija
35/82 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... mä olin 11-vuotiaana yksin viikonloppuja, kun yh äitini oli työmatkalla. Tein itse ruuat ja hyvin pärjäsin. Jotenkin tosi ristiriitainen fiilis tuli tästä jutusta. Mun kokemuksista aikaa noin 20 vuotta, ei tullut mieleenkään että äitinibolisi pitänyt saada syyte heitteillejätöstä.

Kiellettiinkö sinulta minnekkään lähteminen ettei mitään vaan sattuisi ja kenellekkään kertominen, että olet yksin?

En ole alkuperäinen kommentoija, mutta tuskin kiellettiin. Yksinkertaisesti siihen maailman aikaan tällaista ei kyseenalaistettu.

Kaverini oli 12 vuotiaana yksin viikon kotona. Meille tuotiin vara-avain, jos kaverin avain sattuisi unohtumaan kotiin tai katoamaan. Itse olen myös ollut satunnaisia öitä yksin kotona lapsena.

Vierailija
36/82 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmasti lapsistakin, mutta kyllä nyt pääsääntöisesti voi jättää. Läheskään joka paikassa ei ole saatavilla mitään esim kunnan järjestämään päiväohjelmaa. Kaikilla ei yksinkertaisesti ole mummoja ja kummeja saati varaa lastenhoitajaan.

Vierailija
37/82 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ymmärrän kyllä työkavereita. Joustan vielä pienten lasten vanhempien kesälomatoiveiden kanssa, mutta rajansa tälläkin. Kuinka monta vuotta vielä ajattelit vedättää itsellesi parhaan loma-ajan, koska lapset. Jos et halua lapsiasi jättää yksin, niin fine. Mutta et nyt sentään voi työkavereiden joustolla sitä järjestää. Hanki sitten vaikka joku baby-sitter.

Vierailija
38/82 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo oli aika normaalia n. 30 vuotta sitten. Itsekin olin viikonloppuja yksin 12-vuotiaana.

No ei kyllä ollut.

Vierailija
39/82 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu lähihoitajien huonosta palkasta. Lähihoitajille lisää palkkaa.

Vierailija
40/82 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 10 vuotias osaa selvitä hengissä pari päivää. Ainakin jos on perustaidot opetettu kuten laittaa sapustaa mikroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi