Sanoin miehelle että haluan erota mutta
hän ei tunnu uskovan sitä. Ollaan jopa pari kertaa puhuttu talon myymisestä ja siitä missä kumpainenkin asuu jatkossa. Sitten menee pari päivää ja mies käyttäytyy niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Puhuu jutuista mitkä liittyy ensi vuoden kevääseen jne. Olen sitten ottanut uudestaan puheeksi että olen vakavissani tässä erossa ja sillä hetkellä taas ymmärtää mutta hetken päästä taas saattaa ehdottaa seksiä. Minä otin jo kihlasormuksen pois enkä pidä meitä enää pariskuntana. Olen sanonut miehelle että hän voi vapaasti hakea seksiä mistä haluaa. En tajua. Miksi sama puhe erosta pitää käydä aina uudelleen ja uudelleen...? Kai mun täytyy itsenäisesti kutsua paikalle kiinteistönvälittäjä.
Kommentit (58)
Ap. Tuo on tyhmintä mitä olet keksinyt. Talo myyntiin, eli koko elämä. Siinä ovat lapsesi kasvaneet. Huutia niille seksihaluille. Niitä tulee ja menee. Järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö asiaan muutama tölkki sihijuomaa?
Taitaa olla se laatikkoviini nyt avattu
Samanlainen kuin ex-vaimoni. Ensin oli saatava elää sinkkuelämää kuitenkin pitäen miestä varalla ja vasta kun uusi mies on katsottu alkaa märisemään erosta. Todella aikuista. Vielä kehuskelee pettämisillään ikään kuin satuttaakseen puolisoaan. Eipä nuo ohjeetkaan ihan täysjärkisiä ole, ei sitä ukkoa niin vain kodistaan heitetä pihalle naisen mahtikäskyllä. Ei tosin miehenkään. Eikä koirankaan.
Mikä helvetti estää ap:tä lähtemästä itse sen uuden halunsa luokse. Ainiin, saamattomuus ja kostonhalu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaus haiskahtaa trollinäädän tekemältä.
Tai ehkä sulla on pää perseessä. Vuosittain eroaa aija monta paria ja sinä et pääse edes ekalle kierrokselle. Siihenkin auttais se, ettet pitäis päätäsi siellä.
Älä nyt viitsi kiukutella. Mitäs jos olisit trollaamatta tänne stereotyyppisiä väsyneitä avauksia. Sopivasti aina tasan 20 v yhdessä, huono suhde, lapset muuttamassa tai muuttaneet jnejne. Vetoaa ehkä jossain muualla kohderyhmään joka vedätettävissä mutta ei täällä. Ainoa vaan että avauksen kuvaus on lähinnä sun oman pään tuotosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä voipi sitten mennä tovi että on talo myyty jne jos mies ei laita hyvällä nimeä myyntisopimukseen.
Ei mene kun erolomakkeeseen ruksaa sen vaadin ositusta - kohdan ja vaadin yhteisasumisen lopettamista - kohdan ja heitättää ukon ulos. Eipä auta pullikointi.
Talo myydään käräjäoikeuden määräyksellä ja omaisuus ositetaan.
Miksi se mies pitää heittää ulos kodistaan, jos ap haluaa lähteä? Tokihan miehelle pitää antaa mahdollisuus ostaa aloittajan osuus itselleen halutessaan?
Laita erohakemus. Kysy neuvoja asianajajalta, miten nuo ositukset ja talon myynti menee. Muuta pois, vaikka vuokralle siksi aikaa. Käsittääkseni saat jotain hyvitystäkin, jos mies jää asuntoon mistä omistat puolet. Mies saattaa heittäytyä hankalaksi tai sitten ehkä vihdoin tajuaa asian.
Vierailija kirjoitti:
Nää erot juolahtaa mieleen aina lauantaisin
Taitaa mennä rakkausihmisen kanssa heikommin kun pitää täällä käydä trollaamassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä voipi sitten mennä tovi että on talo myyty jne jos mies ei laita hyvällä nimeä myyntisopimukseen.
Ei mene kun erolomakkeeseen ruksaa sen vaadin ositusta - kohdan ja vaadin yhteisasumisen lopettamista - kohdan ja heitättää ukon ulos. Eipä auta pullikointi.
Missä on sellainen kohta, että toisen voi heittää talosta ulos, jos velka ja talo on yhteinen. Ei sen miehen tarvitse lähteä siitä talosta yhtään mihinkään, jos vaimo vaatii yhteisasumisen lopettamista. Ihan ensimmäisenä asia etenee niin, että vaimo ehdottaa miehen ostavan hänet ulos talosta tai ehdottaa, että hän ostaa miehen ulos talosta.
Kun erosin miehestäni, niin kysyin haluaako jäädä taloon ja ostaa minut ulos. Ei halunnut jäädä ja laitettiin talo myyntiin. Hän asui talossa yksin niin kauan ennen kuin talo oli myyty. Minä muutin vuokralle. Samalla lyhensin silti sitä lainaa 50% mitä talosta mitä oli jäljellä. Se oli vähän rankkaa maksaa vuokra uudesta asunnosta ja lainalyhennyksen oma osuus talosta päälle niin kauan, kun talo saatiin myytyä.
Kumpaakaan osapuolta ei voi heittää ulos, vaikka miten hakis avioeroa ja yhteisasumisen lopettamista niin kauan, kun molemmat omistaa 50% talosta ja 50% lainasta.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Mikset sitten eroa. Ei eroon tarvita toisen lupaa. Et ole parisuhde vanki miehelle. Eroa , otat tavarasi ja lähde.
Miksi? Voihan sen äijän heitättää sieltä ulos. Ehkä se sitten tajuaa, että ero tulee.
Mutta juu, ei nyt vaikuta kovin päättäväiseltä tämä ap.
Ei se voi heittää sitä miestä ulos eikä mies voi heittää naista ulos. Yhteinen talo ja laina sanelee sen tosiasian. Sulla on vähän kapea toi kuva, kun kaksi ihmistä omistaa yhdessä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies elää jossain ihme kieltämyksessä. Hänelle täytyy sanoa asiat todella painokkaasti ja suoraan eikä siltikään tunnu menevän jakeluun. Olen katsonut suoraan silmiin ja sanonut etten tunne sitä mitä naisen pitäisi miestään kohtaan tuntea, en yhtään minkäänlaista seksuaalista halua. Olen sanonut että seksiä haluan todella paljon mutten vain halua häntä. On tähän sanonut että ei usko mun vain haluavan seksiä ylipäätään. Mulla on tässä viimeisen kahden vuoden aikana ollut kaksi seksisuhdetta eikä haluissa todellakaan ole mitään vikaa. Miehen ja mun suhde on ollut huono jo vuosikausia ja nyt oon sitä mieltä että molempia kohtaan on reilua erota. Tällä hetkellä elän kaksoiselämää. Ap
Älä tuollaisia seksijuttuja sille selitä. Ilmankos erotessa moni nainen saa turpiinsa mieheltään. Sano vaan ettet halua enää ja teidän suhde on taputeltu. Luulkoon sua vaikka seksihaluttomaksi, ei sillä ole mitään väliä.
Aika moni mies pääsisi hengestään, jos naiset ois yhtä. Väkivaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Mikset sitten eroa. Ei eroon tarvita toisen lupaa. Et ole parisuhde vanki miehelle. Eroa , otat tavarasi ja lähde.
Miksi? Voihan sen äijän heitättää sieltä ulos. Ehkä se sitten tajuaa, että ero tulee.
Ei se voi heittää sitä miestä ulos eikä mies voi heittää naista ulos. Yhteinen talo ja laina sanelee sen tosiasian. Sulla on vähän kapea toi kuva, kun kaksi ihmistä omistaa yhdessä jotain.
Mä itte tossa tilanteessa hakisin eroa ja muuttaisin tilapäisesti vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Mies elää jossain ihme kieltämyksessä. Hänelle täytyy sanoa asiat todella painokkaasti ja suoraan eikä siltikään tunnu menevän jakeluun. Olen katsonut suoraan silmiin ja sanonut etten tunne sitä mitä naisen pitäisi miestään kohtaan tuntea, en yhtään minkäänlaista seksuaalista halua. Olen sanonut että seksiä haluan todella paljon mutten vain halua häntä. On tähän sanonut että ei usko mun vain haluavan seksiä ylipäätään. Mulla on tässä viimeisen kahden vuoden aikana ollut kaksi seksisuhdetta eikä haluissa todellakaan ole mitään vikaa. Miehen ja mun suhde on ollut huono jo vuosikausia ja nyt oon sitä mieltä että molempia kohtaan on reilua erota. Tällä hetkellä elän kaksoiselämää. Ap
Arvasin heti jo avauksesta että tuhero vaatii eroa 🤪👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen kohta, että toisen voi heittää talosta ulos, jos velka ja talo on yhteinen. Ei sen miehen tarvitse lähteä siitä talosta yhtään mihinkään, jos vaimo vaatii yhteisasumisen lopettamista. Ihan ensimmäisenä asia etenee niin, että vaimo ehdottaa miehen ostavan hänet ulos talosta tai ehdottaa, että hän ostaa miehen ulos talosta.
Kun erosin miehestäni, niin kysyin haluaako jäädä taloon ja ostaa minut ulos. Ei halunnut jäädä ja laitettiin talo myyntiin. Hän asui talossa yksin niin kauan ennen kuin talo oli myyty. Minä muutin vuokralle. Samalla lyhensin silti sitä lainaa 50% mitä talosta mitä oli jäljellä. Se oli vähän rankkaa maksaa vuokra uudesta asunnosta ja lainalyhennyksen oma osuus talosta päälle niin kauan, kun talo saatiin myytyä.
Kumpaakaan osapuolta ei voi heittää ulos, vaikka miten hakis avioeroa ja yhteisasumisen lopettamista niin kauan, kun molemmat omistaa 50% talosta ja 50% lainasta.
Totta. Jotkut rassukat luulevat noin.
Jos sama puhe pitää käydä uudelleen ja uudelleen, se kertoo siitä että ensimmäisillä puheillasi et toteuttanut eroa, et toisillakaan puheilla etkä kolmansillakaan...
Mies on tästä erittäin ymmärrettävästi päätellyt että sinä suunnittelet eroa vain puheen asteella, ja kuitenkin jäät hänen luokseen.
Mitään ei tapahdu, jos vain puhut etkä toimi. Varaa kiinteistövälittäjä tekemään hinta-arviota tai pistä avioeropaperi vetämään. Jos oikeasti haluat eron, niin sinulla on se mahdollista toteuttaa.
Pitää olla pimeää että näkee tähdet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes yhteinen talo. Riittää kun asuu vakituisesti siinä. Ketään ei voi tuosta noin vaan heittä ulos omasta kodistaan. Vaikka omistaisi yksin koko asunnon niin ei se meinaa sitä, että voi tehdä mitä tahansa.
Ryhdy toimiin.Avioeroa voi hakea yksin.Enään sihen ei tarvita kahta,eikä syytä miksi haluaa erota.Saa asiasta puoliso kirjatun kirjeen kotiinne.
Avauksesta huokui niin suuri epävarmuus, etten minäkään usko ap:n haluavan eroa. Ja mitä sitten, jos mies ehdottelee seksiä, mutta kun ap taitaa antaa sitä.
Ei munkaan mies uskonut että haluan erota, kunnes mun muuttopäivänä kannoin tavaroitani kavereiden kanssa ulos talosta tajusi että olen oikeasti lähdössä. Sun pitää vaan lähteä.