Ikkunan takana pörrää herhiläinen
Aika jäätävän kokoinen ötökkä😓
Toivottavasti ei pesi mihinkään lähistölle.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tapa se!
No en.
Varmaan aika monen ikkunan takana pörrää herhiläinen jos toinenkin.
Sinuna laittaisin mestat palamaan ja muuttaisin toiseen maahan. Mieluiten johonkin kylmään, missä tuollaiset eivät selviä. Muutan itse perässä, jos tuollainen on nähty samassa maassa.
Minusta on epäluonnollista, että tuollaisia on olemassa. Kuoleeko, kun pistää? Ovat varmaan täynnä myrkkyä, kun ovat niin isoja. Luonnotonta ja väärin.
Mulla on puutarha ja ovi siinä jos tuuletan tulee aina joku amppari sisälle pörisee, yhden ajoin ulos tyyny kilpenä ja muovisella miekalla huitoen.
Meillä on käynyt tänään koko sarja: mehiläinen, kimalainen ja ampiainen. Surrasivat muutaman kierroksen ja menivät itse pois. Ei niissä ole mitään pelättävää, pitävät meistä huolta.
Meillä on nytkin mökillä pesä kuistin katossa ja vajassa. Pörinä on kova mutta ei ajateltu häätää.
Vierailija kirjoitti:
Englanniksi hornet 😀
Se onkin aika kova pörisemään.
Mua on pistänyt herhiläinen varpaaseen. Teki kipeämpää kuin ampiaisen pisto, mutta selvisin hengissä.
Tuskin on herhiläinen, kimalais kuningatar se on.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on herhiläinen, kimalais kuningatar se on.
Kyllä se herhiläinen on. Viime kesänä näin myös. Ihan huomattava ero koossa (ja pörinässä!) kimalaiseen tai amppariin, myös niihin kuningattariin.
Ne kuulemma muistaa kasvot ja kertovat lavereille, eli ei kannata härnätä tai saat vihollisia pitkäksi aikaa.
Ne palaavat takaisin kokonaisena laivueena.
Herhiläinen vai hörhöläinen? Seuraava vaihe olisi harsolainen tai hörsöhame.
Mistä tiedät että on herhiläinen? Itse poistin nimenomaan herhiläisen pesän katolta viime kesänä ja olen huomannut, että moni kutsuu ampiaisia yms. herhiläisiksi kuin yleisnimityksenä tietämättä millainen on oikeasti herhiläinen. Kuningatarampiaiset on kyllä nyt heränneet ja ovat isoja, ne etsivät uutta pesäpaikkaa, mutta herhiläistyöläinenkin on paljon isompi kuin kuningatarampiainen.
Taitaa olla demari? Haluaisi imeä sinut kuiviin.
Tuollaisia kun pääsee mehiläisen pesään, niin ne tappaa ne kaikki. Taitaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä niistä.
Tapa se!