Saan tk eläkettä nettona 2025e / kk
Ekaa kertaa nousi yli 2k kuussa koska indeksikorotukset. Kivaa
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Jos mun kuntoutustuki on nyt noin 2000€, onko mun mahdollinen työkyvyttömyyseläke myös saman verran? Vai lasketaanko se eri tavalla
Kyllä se tulee olemaan samaa luokkaa.
Myös minun tk-eläkkeeni on nettona n. 2000 euroa kuussa. Lisäksi teen töitä 2 - 3 päivää viikossa, joten saan oikein hyvät kuukausitulot joutumatta rasittamaan itseäni. Suosittelen kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Jos mun kuntoutustuki on nyt noin 2000€, onko mun mahdollinen työkyvyttömyyseläke myös saman verran? Vai lasketaanko se eri tavalla
Sama on.
Vierailija kirjoitti:
Myös minun tk-eläkkeeni on nettona n. 2000 euroa kuussa. Lisäksi teen töitä 2 - 3 päivää viikossa, joten saan oikein hyvät kuukausitulot joutumatta rasittamaan itseäni. Suosittelen kaikille.
Miten verotus tuossa menee laskin ettei ole kovin kannattavaa tehdä töitä eläkkeen lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten verotus tuossa menee laskin ettei ole kovin kannattavaa tehdä töitä eläkkeen lisäksi?
Nykyään kannattaa tehdä pari päivää viikossa eläkkeellä töitä. Tottakai siitä verotetaan, mutta plussan puolelle jää satasia.
Työttömien tukia pitäisi leikata reilusti. Mielellään 50%
Enemmän, kuin minä työstäni, joista ne tuet rahoitetaan.
Mukavaa.
Mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa.
Oletkohan myynyt nahkasi liian halvalla, ei kannattaisi.
Tuet on hiluja verrattuna herrojen palkkioihin ja etuihin mitä saavat loppuelämänsä tekemättä mitään.
Kaikkea etuisuuksia ja palkkioita ei tule julkisuuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kannattaa tehdä pari päivää viikossa eläkkeellä töitä. Tottakai siitä verotetaan, mutta plussan puolelle jää satasia.
Niin se tietenkin kerryttää myös vanhuuseläkettä lisää mutta kokonaisveroaste nousee.
Mikä tulee olemaan vanhuuseläkkeesi 65-vuotiaasta eteenpäin? Aikamoinen tiputus tiedossa tk-eläkkeestä kun et ole kerännyt työeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkalle ja eläkkeelle on eri verokortit. Palkan verotus lähtee pienimmillä tuloilla ihan 0 %:sta, mutta nousee kyllä äkkiä.
Itse pidän osa-aikatyöskentelystä, joten ei ole tarvinnut miettiä, miten hyvin se kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tulee olemaan vanhuuseläkkeesi 65-vuotiaasta eteenpäin? Aikamoinen tiputus tiedossa tk-eläkkeestä kun et ole kerännyt työeläkettä.
Samana pyssy nimitys vain muuttuu automaattisesti vanhuuseläkkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tk-eläke muuttuu sellaisenaan vanhuuseläkkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkalle ja eläkkeelle on eri verokortit. Palkan verotus lähtee pienimmillä tuloilla ihan 0 %:sta, mutta nousee kyllä äkkiä.
Itse pidän osa-aikatyöskentelystä, joten ei ole tarvinnut miettiä, miten hyvin se kannattaa.
Veron lisäksi palkalle 10% sotu ja eläkemaksu
Onnea.
Olen aineenopettaja 7v. opintoja takana, nyt 39v. Tänä vuonna palkkani nousi ekaa kertaa yli 2000(n.2100). Tämä siis netto, koska siitä aloittajakin kirjoitti. Kesistä ei tietenkään makseta. Jännityksellä odotan eläkettäni.
Vierailija kirjoitti:
Työttömien tukia pitäisi leikata reilusti. Mielellään 50%
No, paljonko laitetaan leikkausta työmarkkinatukeen, josta käteen 580€/kk? Mitä muuta haluat tehdä vihaamallesi ihmisryhmälle? Kaikki ei saa asumistukea eikä muilta tukia tavallisilla ihmisillä olekaan. Omistusasunnossa asuu siis.
Vierailija kirjoitti:
Onnea.
Olen aineenopettaja 7v. opintoja takana, nyt 39v. Tänä vuonna palkkani nousi ekaa kertaa yli 2000(n.2100). Tämä siis netto, koska siitä aloittajakin kirjoitti. Kesistä ei tietenkään makseta. Jännityksellä odotan eläkettäni.
En viitsisi edes piereskellä alle 6000 kk palkalla
Ex-pääministeri Juha Sipilä haki sopeutumisrahaa välittömästi – Voi nostaa rahaa ekstravuoden
Etuuden määrä ei julkista tietoa
Eläkkeestä ja sopeutumisrahasta annetun lain mukaan eduskunnan vapaaehtoisesti jättänyt Sipilä voi halutessaan nostaa sopeutumisrahaa huhtikuuhun 2026 asti, jolloin hän täyttää 65 vuotta. Sen jälkeen Sipilä on oikeutettu vanhuuseläkkeeseen.
Sipilä toimi keskustan kansanedustajana 12 vuotta, joten hänellä on oikeus saada sopeutumisrahaa kahden vuoden ajan – huhtikuuhun 2025 asti. Lain mukaan hän voi kuitenkin saada sopeutumisrahaa 65-vuotiaaksi asti, koska hän on täyttänyt sopeutumisrahan päättyessä 59 vuotta.
Sama koskee eduskunnasta yllättäen pudonnutta Rinnettä, joka toimi SDP:n kansanedustajana kahdeksan vuotta. Rinne on sopeutumisrahan päättyessä 62-vuotias, joten hän voi halutessaan nostaa sopeutumisrahaa marraskuuhun 2027 asti.
Sopeutumisrahan määrä ei ole julkista tietoa, mutta sen enimmäismäärä on 60 prosenttia enintään 15 viimeisen täyden kalenterivuoden aikana maksetuista edustajan ja ministerin palkkioista.
Sipilän sopeutumisraha on 48 prosenttia hänelle vuosina 2011–2023 maksetuista edustajan ja ministerin palkkioista. Ansio- ja pääomatulot vaikuttavat maksettavan etuuden määrään.