Miksi super ekstrovertit ihmiset eivät vietä aikaa keskenään?
Miksi he pommittavat rauhaa rakastavia introverttejä? Eikö heillä ole yhtään ihmistuntemusta? Olen elämäni aikana tavannut useammankin tämän tyylisen ekstrovertin, joilla ei ole tilannetajua sen suhteen ketkä jaksavat heidän seuraansa.
Kommentit (50)
Eivät jaksa edes itsensä seuraa, niin miten jaksaisivat toisen hölöttäjän läsnäoloa?
Koska eivät saa olla huomion keskipisteessä samalla tavalla, aina äänessä.
He luulee, että introvertti on kiva kuunnella heitä, eivät tajua sen kuormittavan.
Mulle on jopa loukkauduttu, kun olen sanonut sen ääneen. Ekstrovertti on ajatellut antavansa minulle, kun on "jakanut minulle elämäänsä". Nuo sanat siis ekstrovertin suusta, mullehan se oli kuuntelua, josta en saanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Arvaa miksi muutin italiaan?
Koska olet aivan hillitön hölisijä ja italialaiset on myös?
Toisten ekstroverttien seurassa he eivät saa puhua niin paljon kuin haluaisivat, koska kaikki muutkin haluavat puhua koko ajan.
Koska molemmat rakastavat omaa ääntään eikä kumpikaan halua kuunnella.
Eivät kestä toisiaan, kun kummankin pitää saada olla enemmän esillä.
Ei niin super ekstroverttiä oo ettenkö pysy mukana mutta osaan myös kuunnella ihmistä, tilanteentaju.
Minä en kutsu tällaisia ihmisiä kotiini, vaikka sosiaalinen olenkin. Sosiaalisuutta on myös vuorovaikutteinen kuunteleminen.
Vierailija kirjoitti:
He luulee, että introvertti on kiva kuunnella heitä, eivät tajua sen kuormittavan.
Mulle on jopa loukkauduttu, kun olen sanonut sen ääneen. Ekstrovertti on ajatellut antavansa minulle, kun on "jakanut minulle elämäänsä". Nuo sanat siis ekstrovertin suusta, mullehan se oli kuuntelua, josta en saanut mitään.
Et saanut mitään, vaan ekstrovertti imi sinusta energiaa.
Se on tosi kuormittavaa, kun joudut kuuntelemaan jonkun yksipuolista pajatusta jo kohellusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kutsu tällaisia ihmisiä kotiini, vaikka sosiaalinen olenkin. Sosiaalisuutta on myös vuorovaikutteinen kuunteleminen.
Se on totta. Pahoja ovat juuri nuo, jotka eivät osaa kuunnella toisia.
Ap
Etkö osaa sanoa, jos seura ei kelpaa? "Pommitus" loppuu siihen. Ärsyttää just tuo introjen saamattomuus, etteivät ilmaise itseään/ajatuksiaan/tunteita, vaan kyräilevät ja kaunaantuvat.
Super ekstrovertit ovat niin energiasyöppöjä, että uuvuttavat jopa toisensa. Introvertille taas parasta seuraa on toinen introvertti.
Vierailija kirjoitti:
Eivät jaksa edes itsensä seuraa, niin miten jaksaisivat toisen hölöttäjän läsnäoloa?
Hahhaaa. Komppaan tätä. Molemmat haluavat olla keskipisteenä.
Sama. Mulla introvertillä on kuulemma tylsä elämä, jos en vastaile ekstrovertin puheluihin, jotka piristäis mun "tylsää" himahemmoilua. Just.
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa sanoa, jos seura ei kelpaa? "Pommitus" loppuu siihen. Ärsyttää just tuo introjen saamattomuus, etteivät ilmaise itseään/ajatuksiaan/tunteita, vaan kyräilevät ja kaunaantuvat.
Kun toiselta tulee puhetta jatkuvana virtana, enkä kohteliaana ihmisenä halua keskeyttää. Kirjoitan kirjeen seuraavaksi, jos ehtisit lukea.
Vierailija kirjoitti:
Jos sille ekstrovertille sanoo, niin se joko
a) ei ymmärrä ollenkaan, vaan jatkaa samaan malliin
tai
b) loukkaantuu, ärsyyntyy ja alkaa piikitellä
Minulla on valitettavasti kuntouttavan työtoiminnan ryhmässä "ilonani" jälkimmäinen tyyppi. Sen jälkeen, kun hän tajusi, että olen introvertti enkä jaksa kuunnella ainaista kälätystä, hän ei ole jättänyt käyttämättä yhtään tilaisuutta piikitellä minua siitä.
Haluaisin olla kärpäsenä katossa näkemässä kun 5 extroverttia kokoontuu. Veikkaan että riita olisi ainakin ohjelmassa
Arvaa miksi muutin italiaan?