Onko kenelläkään rytmihäiriöt pahentuneet heti alkuraskauden aikana?
Minulla oli jo ennen raskautta sydämen lisälyöntejä, johon koitettiin lääkitystäkin. Nyt raskauden aikana (vkoja n.8) ne ovat lisääntyneet tosi paljon ja sydän lyö levossa jatkuvasti 80krt/min. Huomenna menen verikokeisiin, niin tarkistetaan kilpirauhasarvot ja jos niissä ei mitään, niin sitten tehdään vrk:n seuranta. Onkohan tuo leposyke jo sydämelle vaarallisen rasittava? Onko kokemuksia, pahentaako raskaus rytmihäiriöoireita?
Kommentit (3)
Alkuraskaudessa (3 raskautta) on leposyke ollut aina 80 ja pahat rytmihäiriöt. Tilanne on parantunut aina viikojen 13-15 jälkeen, mutta noille viikoille olen ollut aina sairaslomalla rajun oksentelun, väsymyksen ja rytmihäiriöiden takia.
Kun vauvan sydänääniä kuunneltiin nuorinta odottaessani ensimmäistä kertaa, luuli terkkari minun omia sydänääniä vauvan sydänääniksi. Pulssi oli niin nopea. Yleensä pulssi on minulla odotusaikoina ollut 80 - 100, normaalisti alle 60.
raskaus nostaa leposykettä n 20% kaikilla
itselläni oli leposyke jatkuvasti 120- 130 eikä siihen edes kukaan puuttunut. synnytyksen jälkeen jouduinkin sydänteholle