Joutuuko tässä kadulle?
Pelolla mietin ensi syksyä. Sain nimittäin äsken hylätyn päätöksen toimeentulotuesta. Kela jättää minut pärjäämään yksin eli käytännössä lainaamaan äidiltäni. Saan ainoastaan asumistuen, mikä alittaa reippaasti vuokran (vuokra 430, tuki 275). Tämä kaikki, koska olin saanut lainaa takuuvuokraan vanhemmiltani viime kuussa. Kela ei olisi maksanut takuuvuokraa.
Kaiken lisäksi olen jälleen syksystä jälleen opiskelija ja nyt minua alkoi pelottaa; voiko Kela jättää minut ilman mitään tukea? Sain opiskella tämän vuoden toimeentulotuella, mutta saanko jatkoa, jos ei mitään muuta tukea ole? Olen luullut, että näin on.
Kiitos
Kommentit (27)
Ei se takuuvuokra-laina kauaa vaikuta, sehän lasketaan sun tuloiksi vain niin pitkälle kuin se riittää, eli eihän se nyt kovin iso summa ole. Vaikuttaisko 1 kk, max. 2 kk? Sen jälkeen saat kyllä toimeentulotukea. Tosta opiskelujutusta en osaa sanoa varmaa, jos olet jo vuoden opiskellut sillä. Kai ne nyt ainakin katsoo, että homma etenee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se orpon kärkihankkeita, kaduille köyhät. Saa se pikkupoika kulkea ylväänä ja katsella leipäpalaa anelevaa koditonta, samalla pikkupiliään vemputtaen.
Marin kyllä köyhdytti ihmisiä enemmän. En tiedä mitä se nyt vemputtaa kun ruoka on niin kallista, ettei raaski enää paljon mitään ostaa.
Ennen Marinia rahamme riittivät, nyt ei enää riitä.Idiootti. Valtio sääntelee hintoja vain kommunismissa. Muuten ne määräytyvät markkinatalouden peruslakien mukaan.
Inflaatio johtuu Putinin toimista Ukrainassa ja ainut tapa hillitä inflaatiota on keskuspankin korkopolitiikka.
Trollille tiedoksi: ruuan ja energian hinta on kääntynyt vahvaan laskuun jo ja inflaatio pysähtymässä.
Arvasin, että syytät sotaa vaikka totuus on, että demarihallitus EI VÄLITTÄNYT KANSALAISISTA.
Kyllä mä muistan miten jonnin joutavia tuettiin.
Nosti etuuksia ja eläkkeitä lähemmäs minimiä?
-eri
Tee Maisan kautta täydentävä toimeentulotukihakemus ja tee valitus päätöksestä. Joskus valitus auttaa, kun Kela ajattelee, että meneekö hövelisti tehty päätös läpi.
Sitten sinun tarvitsee harkita sitä töihin menoa. Suomessa työvoimapula. Esim. Wolt-lähetiksi pääsee aivan kuka tahansa. Aivan kuka tahansa.
Laina katsotaan tuloksi. Lainan lyhennystä ei katsota menoksi. Pahin moka on ottaa lainaa.
Olen menossa töihin kesäksi, mutta saan palkkaa vasta kesäkuun lopussa. Siksi hain kesäkuulle tukea.
Ap
Markkinatalouden peruslait- Työvoimapula nostaa palkkoja- onko tapahtunut? Eli ei ole uskomista markkinatalous-väittämiin, ovat oikeiston harjoittamaa kusetusta vain.