Miksi 50-70 vuotiaat ihmiset eivät aja sähköpotkulaudoilla tai pelaa jalkapalloa tai muita pallopelejä yhdessä?
Miksi ihmisistä tulee tuossa iässä velttoja ja laiskoja?
Kommentit (25)
Miten niin ei? Minä ja moni muukin viiskybänen nainen pelataan jalkapalloa! Harrastesarjan peleissä käydään.
Jos nuo ovat ainoat asiat, joilla mittaat ihmisten aktiivisuutta, niin voi-voi. Sitä paitsi toista niistä yli viiskymppiset jopa tekevät.
Sähköpotkulaudat eivät kiinnosta. Ovat vaarallisia ja leluja lähinnä. Muittakin kulkuneuvoja on, ihan tavallinen polkupyörä esim ajaa saman asian mutta kuntokin nousee ylämäissä.
Jalkapallo ei kiinnostanut nuorenakaan. Talvisin hiihtoa ja laskettelua, kesällä puutarhahommia.
Miten niin ei pelaa pallopelejä? Harha johtuu ehkä siitä, että palloilussa ei ole "veteraanisarjoja" erikseen niin kuin muissa urheilulajeissa.
Se selviää sinulle kun täytät 50. Jaksa nyt vaan odottaa.
Kallista tilata ambulanssi päivystämään pallokentän reunalle?
Mä en ehdi, kun käyn salilla ja kisaan agilityssä. N50.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ehdi, kun käyn salilla ja kisaan agilityssä. N50.
ahahahahaha oot varmaan kiva näky kun kirmaat siellä esteissä. Kuka sua käyttää siellä ja kuka sua kouluttaa, sun mies?
Monesko olit viimeksi, nouseeko jalka puomille kevyesti, mites tunnelit?
Eikö sähköpotkulauta ole juuri sellaiselle, joka ei jaksa kävellä?
Viisikymppiseksi asti sitä ihmetteli esim. liukkaan kelin pelkoa.
Mitä sitten, jos kaatuu?
Nousee ylös!
Kummasti vain on alkanut iän myötä välttelemään loukkaantumisriskin sisältäviä asioita.
Olen tuossa iässä ja olen tajunnut, miten kamalaa on, jos loukkaisi jonkun nivelen tai päänsä.
Nuoruudessakin loukatut paikat alkaa monella uudelleen vihotella (murtuma nivelessä tekee kuluman ajan mittaan)
Luottamus lääketieteeseen ei ole enää sillä tasolla kuin kuolemattomana 20-vuotiaana.
Turhia riskejä välttää.
En tykkää seurapeleistä vaikka muuten liikun paljon.
monilla laudoilla liikkuvilla ei ole ajokorttia, siksi käyttäjät usein nuoria/nuorehkoja
Vasta kysymys:Mitä lajeja sinä aloiteen tekijä harrastat,muuta kuin täällä oloasi?
Jos liikun jossain, niin kuntoilen samalla, joten käytän vanhaa Jopoa, jolla ajan kesät talvet.
Usein n 25-30 km päivässä.
Joukkuepelit ovat olleet aina inhokkini, johtuen koululiikunnasta.
Yleisurheilua olen harrastanut koko ikäni.
T.mummeli 70+
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppiseksi asti sitä ihmetteli esim. liukkaan kelin pelkoa.
Mitä sitten, jos kaatuu?
Nousee ylös!Kummasti vain on alkanut iän myötä välttelemään loukkaantumisriskin sisältäviä asioita.
Kuvaile, mistä tämä johtuu.
T: se toinen yli viisikymppinen varoja
Onko sähköpotkulaudalla ajelu velttoutta? Kävelen tai pyöräilen mieluummin.
Koska sähköpotkulaudalla huristelu on laiskuuden huippu, ja kulkemisen muodoista tyhmin ja vaarallisin.
Meille on koulussa opetettu ja viimeistään elämän koulussa tullut selväksi, että yhdistelmä pienet pyörät, tanko, vauhti ja nupulakivet on erittäin huono.
Olemme myös työssämme saaneet nähdä nuoria ihmisiä, joille on tullut eriasteisia pään seudun vammoja noilla ajelusta.
Ja koska omat jalat kantavat ja pyöräily on kivaa. Siinä kai ne päällimmäiset.
Jalkapalloa moni harrastaa.
En tehnyt noita alle 50-vuotiaana, niin en sit ajatellut aloittaa nytkään...