Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin matkustat kesällä ?

Vierailija
18.05.2023 |

Paljonko lennot maksoivat ja mikä lentoyhtiö ? Miten kauan ennen matkaa varasit ? Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta.

Kommentit (513)

Vierailija
41/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotiini Kaakkois-Suomeen. Isä kuoli ja äiti muutti hoivakotiin, joten talo täytyy tyhjentää. Siinä sitä onkin tekemistä koko kesäksi, kun kantaa 45 vuoden aikana hamstratut roinat jätelavalle.

Vierailija
42/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä, mikä saa niin monet matkustamaan kesällä, siis kesä-elokuussa kohteisiin, kuten Italia, Espanja, Portugali tai edes Unkarin Budapest, joka on tunnettu "kattila"?

Suomessa on vuoden lämpimin ja aurinkoisin aika (vaikka, kyllä kyllä, Suomen kesä voi olla myös kylmä ja sateinen). Etelä-Euroopassa lämpötila voi nousta keskipäivällä 30-40 asteeseen ja UV-indeksi on huiman paljon korkeampi kuin Suomessa. Yksi työkaverini puhui juuri tällä viikolla siitä, että ei tee tänä kesänä samaa virhettä kuin viime elokuussa: oli lähtenyt ystävänsä kanssa Mallorcalle, jossa oli päivällä niin kuuma, ettei jaksanut tehdä mitään, ja illallakin auringon laskettua hiki vaan valui. 

Olen itse käynyt Pariisissa heinäkuussa. Sielläkin oli kuumaa ja aurinkoista, vaikkei oltukaan ihan Välimerellä asti. Syyskuussa Pariisi oli pari vuotta sitten sellainen kuin Helsingin syyskuu.

Ateenassa olen käynyt muutama vuosi sitten huhtikuussa, jolloin lämpötilat olivat sellaista tasoa kuin Suomessa parhaimmillaan heinä-elokuussa.

Budapestissa olen käynyt yhteensä kolme kertaa: huhtikuussa, toukokuussa ja lokakuussa. Toukokuussa Budapest oli myös kuuma, jopa vähän epämiellyttävä. Huhtikuu oli oikein kiva. Toisaalta olen käynyt kerran myös Roomassa huhtikuussa. Silloin sattui niin, että se viikko oli Roomassa viileämpi kuin Helsingissä.  

Paras aika matkustaa etelä-eurooppaan, myös monille ainoa mahdollisuus töiden takia.

Varmasti näin, jos tykkää siitä, että ei voi muuta kuin istua varjossa tai nahka palaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän Budapestiin 1.7. Siitä eteenpäin ei suunnitelmia. Kotiin pitää palata elokuun loppupuolella.

Vierailija
44/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan kävellä tuonne saimaan rannalle ja käyn ehkä jopa uimassa.

toivottavasti miekin pääsen.

Vierailija
45/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodos ja hinta 1 aikuinen ja 1 lapsi 1300€ viikko. Aurinkomatkojen kautta mennään.

Vierailija
46/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nurmeksen seudulle ja Kolille, muut kohteet vielä auki, katsotaan mihin auto ja tie sitten vie, ehkä käväisemme kotiseudullani Outokummussa, tosin olimme siellä viimekesänä.

Mökkivuokra 1600€ ja Kolilla yöpyminen n.300€.

Montako viikkoa 1600 eurolla?

Ihan vaan reilu 1vko, on ns 5 tähden "mökki" kooltaan, varusteiltaan, sijainniltaan (Pielisen rannalla, veteen matkaa 25m) jne.

Viimekesän mökki olisi ollut ihana, mutta olikin jo varattu koko kesän ajalle niin nyt uusi ja aika monta sataa euroa kalliimpi, mutta on se upea😍.

Vierailija
47/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla Tallinnaan. Muuten nautitaan Suomen kesästä. Oltiin ulkomailla talvella.

Vierailija
48/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä, mikä saa niin monet matkustamaan kesällä, siis kesä-elokuussa kohteisiin, kuten Italia, Espanja, Portugali tai edes Unkarin Budapest, joka on tunnettu "kattila"?

Suomessa on vuoden lämpimin ja aurinkoisin aika (vaikka, kyllä kyllä, Suomen kesä voi olla myös kylmä ja sateinen). Etelä-Euroopassa lämpötila voi nousta keskipäivällä 30-40 asteeseen ja UV-indeksi on huiman paljon korkeampi kuin Suomessa. Yksi työkaverini puhui juuri tällä viikolla siitä, että ei tee tänä kesänä samaa virhettä kuin viime elokuussa: oli lähtenyt ystävänsä kanssa Mallorcalle, jossa oli päivällä niin kuuma, ettei jaksanut tehdä mitään, ja illallakin auringon laskettua hiki vaan valui. 

Olen itse käynyt Pariisissa heinäkuussa. Sielläkin oli kuumaa ja aurinkoista, vaikkei oltukaan ihan Välimerellä asti. Syyskuussa Pariisi oli pari vuotta sitten sellainen kuin Helsingin syyskuu.

Ateenassa olen käynyt muutama vuosi sitten huhtikuussa, jolloin lämpötilat olivat sellaista tasoa kuin Suomessa parhaimmillaan heinä-elokuussa.

Budapestissa olen käynyt yhteensä kolme kertaa: huhtikuussa, toukokuussa ja lokakuussa. Toukokuussa Budapest oli myös kuuma, jopa vähän epämiellyttävä. Huhtikuu oli oikein kiva. Toisaalta olen käynyt kerran myös Roomassa huhtikuussa. Silloin sattui niin, että se viikko oli Roomassa viileämpi kuin Helsingissä.  

Loma-aika saa matkustamaan. Ei kaikki halua odottaa eläkeikään, että pääsee matkustamaan haluamiinsa kohteisiin kesäsesongin ulkopuolella.

Monilla on mahdollisuus lomailla myös syksyllä, joulun aikaan ja keväämmällä. Ei kaikkea lomaa ole pakko polttaa kesällä, ja vaikka polttaisikin, työstä riippuen voi ehkä käyttää esim. saldovapaita tai pekkaspäiviä. Itsenäisyyspäivät, joulut, uudetvuodet, loppiaiset, pääsiäiset ja helatorstait hyödyntämällä ei välttämättä edes tarvitse niin monia vapaapäiviä. Itse olen joskus ottanut helatorstain jälkeiselle perjantaille palkattoman päästäkseni reissuun. Yhden päivän palkan olen ajatellut voivani uhrata vapaa-aikani hyväksi. Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei ole mahdollisuuksia. Riippuu paljon alasta, työnantajasta, omasta taloudellisesta tilanteesta ja jonkun verran ihan omasta elämänasenteesta. 

Vierailija
49/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkaan syyskuussa pakettimatka varattu helmikuussa, 1000 e per naama, hyvätasoinen hotelli ihan rannalla.

Kesäloman haluan viettää Suomessa, 2 viikkoa mökki Saimaalla 1500 e.

Vierailija
50/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla Helsinkiin, varmaan myös Tampereella tulee käytyä joitakin kertoja kesän aikana.

Vierailija
51/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kovasti matkustaa Viroon. Siellä on paljon ihania kesäkaupunkeja kuten Pärnu ja Haapsalu. Tartto on myös kiva ja Tallinna aina varma valinta, mutta en ole vielä varannut mitään. 

Vierailija
52/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joensuuhun, autolla.

Sama, mutta bussilla.

Vierailija
53/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuun alkupuoli ei ole Välimerellä mikään kattila. Eikä todellakaan Suomessa mikään paras kesähelle. Ja vaikka olisikin, ei se yksi viikko Italiassa ole mitään pois Suomen kesästä nauttimiseen.

Vierailija
54/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuuaurinko, 2. koti, pihan puissa kypsyvät nektariinit, lämmin meri. Siksi etelä-Eurooppa kesälläkin.

Viimekesänä oli 38 varjossa mutta eipä tuo tahtia haitannut. Tehtiin remppaa ja pihahommia. Hyvin jaksoi, Suomen ainainen matalapaine saa mut täysin flegmaattiseksi ja todella kipeäksi. Mitään ei jaksaisi.

Huhti- ja syyskuu on myös loistavia matkustusaikoja, juuri olin huhtikuun Italiassa ja kesän 5 vkon jälkeen palaan sinne syys-lokakuussa kuukaudeksi

Vierailija
55/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksikoon viikoksi. Lennot kolmelta hengeltä 1500 ja majoitus suunnilleen saman verran. Yosemiten kansallispuistoon. Mennään omalla autolla ja vaelletaan neljä päivää teltassa yöpyen. Auton lataus ja ruuat ehkä pari sataa ja wilderness permit 10dollaria. Loppukesästä meen yhden lapsen kanssa New Yorkiin. Lennot yhteensä 800 ja hotelli viideksi yöksi noin tonnin. Loppukesä ollaan kotona.

Vierailija
56/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa oman perheen kanssa Espanjaan, lennot neljälle n 300/hlö. Heinäkuussa veljen perheen kanssa Lontooseen, lennot alle 200/hlö, meitä on 9 hlöä ja syyskuussa miehen kanssa Ateenaan, välilaskulliset lennot reilu 300/hlö. Kaikki olen varannut joskus alkuvuodesta, Espanjan ehkä joulukuunkin puolella. Osa Finskillä, Ateenan lennot oli kaikki eri yhtiöillä, en edes muista.

Vierailija
57/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaan, ennen kesäkuun puoltaväliä, takaisin tullaan elokuun loppupuolella.

Vierailija
58/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalle heinäkuussan 1700e kahdelta...hommattu jo tammikuussa.

Vierailija
59/513 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nurmeksen seudulle ja Kolille, muut kohteet vielä auki, katsotaan mihin auto ja tie sitten vie, ehkä käväisemme kotiseudullani Outokummussa, tosin olimme siellä viimekesänä.

Mökkivuokra 1600€ ja Kolilla yöpyminen n.300€.

Montako viikkoa 1600 eurolla?

Ihan vaan reilu 1vko, on ns 5 tähden "mökki" kooltaan, varusteiltaan, sijainniltaan (Pielisen rannalla, veteen matkaa 25m) jne.

Viimekesän mökki olisi ollut ihana, mutta olikin jo varattu koko kesän ajalle niin nyt uusi ja aika monta sataa euroa kalliimpi, mutta on se upea😍.

No kuka tykkää mistäkin. Jos laittaisin noin paljon rahaa viikon majoitukseen talon pitäisi olla Välimerellä! Siellä tosin saa luksusta halvemmallakin.

Vierailija
60/513 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan mökille ilman lentojen aiheuttamaa ilmastopäästöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi