Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin matkustat kesällä ?

Vierailija
18.05.2023 |

Paljonko lennot maksoivat ja mikä lentoyhtiö ? Miten kauan ennen matkaa varasit ? Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta.

Kommentit (513)

Vierailija
21/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italia, bergamo, kesäkuun loppu, 350e per henkilö, ryanair

Ja 1kk ennen lähtöä varattu.

Vierailija
22/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapestiin matkustan heinäkuussa, pari kk etukäteen ollaan varattu. Suorat lennot Finnairilla oli 250€/hlö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasalle. Ajattelin mennä junalla (todennäköisesti 30 - 60 € suuntaansa) ja Nyssellä  (olikohan 5,50 € Tampereelta).

Vierailija
24/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kesälomalla? Meillä on purjevene, ja olemme suunnitelleet, että purjehdimme tänä kesänä Virossa, kuten monesti aiemminkin. Olemme purjehtineet myös Länsi-Uudellamaalla, Saaristomerellä, Ahvenanmaalla, Tukholman saaristossa ja Latviassa. Viro on purjehduskohteena kiva, melko edullinen ja tasokas, sillä lähes kaikki Viron satamat Tallinnasta länteen ja länsirannikolla sekä saarilla on kunnostettu moderneiksi ja toimiviksi viimeisen 10-15 vuoden aikana. 

Viroon verrattuna Länsi-Uusimaa, Saaristomeri, Ahvenanmaa ja Tukholman saaristo ovat kalliita ja ruuhkaisia purjehduskohteita. Latviassa satamat ovat laitureista ja vieraspaikkamerkinnöistä lähtien suihkutiloihin asti hirveässä kunnossa ja silti hinnaltaan vähintään Viron tasolla. 

Oi, ihanan kuuloista. Minkä hintaista Latvian laitureissa on parkkeerata ? Euroissa ?

Latvian valuutta on euro. Hinnat vaihtelee sataman, paikkakunnan, veneen koon ja joskus myös laituripaikan mukaan. Kaikissa Itämeren satamissa puhutaan muutamista kymmenistä euroista per yö. Meidän veneellä (32,5 jalkaa) tyypillisesti 20-35 euroa, Tallinnan Old City Marinassa viime kesänä 40 euroa / yö. Helsingissä meillä on kotisatama, joten Helsingin vieraspaikkojen hintoja en tunne.

Latviassa muistaakseni kaikkien satamien hinnat vuonna 2018 alkoivat kolmosella, Riiassa saattoi olla enemmänkin. Ja tosiaan, laiturit olivat kaikissa satamissa jopa vaarallisia ja vieraspaikkoja ei ollut välttämättä merkitty tai ne saattoivat sijaita laiturinkoloissa, joihin veneellä ei voinut ajaa. Latviassa oli myös hinta-laatusuhteeltaan kehnot ravintolat ja wc- ja suihkutilat saattoivat olla aivan karseassa kunnossa. Satamahenkilökunta ei välttämättä osannut muita kieliä kuin latviaa ja / tai venäjää. Latvian jälkeen ensimmäiseen satamaan Virossa rantautuminen tuntui aivan ihanalta.  

Nämä ovat siis hintoja satamista, joissa on vähintään laiturit, wc:t ja suihkut, vesi, sähkö ja usein muitakin fasiliteetteja, kuten pyykkikone ja sauna. Sähkö, pyykinpesu ja sauna saattavat myös maksaa erikseen, usein 5 euron portaissa. 

Jossain Ahvenanmaalla ja Ruotsissa olen joskus saattanut törmätä myös 50-60 euroa / yö maksaviin satamiin, jotka saattavat ainakin ajatella olevansa erityisen tasokkaita. Me emme kuitenkaan mene niin kalliisiin satamiin. 

Jos mennään satamaan, jossa on ulkohuussi ja ainoa peseytymismahdollisuus on pulahdus mereen, hinta voi Suomessakin olla 10-15 euroa / yö. Näitäkin on Saaristomerellä paljon. Luonnonsatamiin pääsee maksutta, ja jotkut purjehtijat pitävät niistäkin. 

Vierailija
25/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliiniin. Oli paljon kallimmat lennot kuin aikoihn. 170 euroa.  Finnair

Vierailija
26/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italia, bergamo, kesäkuun loppu, 350e per henkilö, ryanair

Ja 1kk ennen lähtöä varattu.

Onpa nuokin siis paljon nousseet. Olen itse Italiafani ja monta vuotta näitä tilastoinut, kun sukulaisetkin asuvat siellä. ap.

ja Alba on ihana, suosittelen sitä kaikille.

Vierailija
27/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Välimeren saari elokuussa.

Vierailija
28/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini, viikko heinäkuussa kaverin kanssa.

Kaksi Rammsteinin konserttia, liput 300,- per naama. Ostettu syyskuussa, loppuunmyyty.

Majoitus neljän tähden keskustahotelli (idän trendikkäät ei iske), noin 350,- per tyyppi. Varattu syyskuussa.

Lennot Finskiltä, kun suoraan ei pääse (oikeaan aikaan) muilla, noin 230,- menopaluu.

Lentojen kanssa yritetty taktikoida, ostettu ennen vappua.

Käyttövarat mieltymysten mukaan, budjetoituna 100,- päivä.

Eli oma kesäloma on noin 1500,-

Kaikki maksetaan Finnair-pisteitä kerryttävällä luottokortilla, jotta ensi kesälle kertyy taas pisteitä.

Vierailija
29/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä.

Vierailija
30/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuussa viikko Cala D'Or. Pakettimatka, kaksi aikuista ja 13-vuotias lapsi, 3800€.

Järjetön hinta viikon matkasta tuollaiseen paikkaan. Aivan saman asian ajaa Kalajoen hiekat tai Yyteri heinäkuussa.

Vierailija
31/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuussa viikko Cala D'Or. Pakettimatka, kaksi aikuista ja 13-vuotias lapsi, 3800€.

Järjetön hinta viikon matkasta tuollaiseen paikkaan. Aivan saman asian ajaa Kalajoen hiekat tai Yyteri heinäkuussa.

Just joo, et ole tainnut pahemmin käydä Mallorcalla.

Vierailija
32/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia 5 vkoa heinä-elokuu, lento oli jotain 318e ja toinen lippu pisteillä.

Vierailija
33/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon torikahvioon kahden korttelin päähän. Saattaisi budjetti kestää yhdet ulkona juodut sumpit...

Vierailija
34/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nurmeksen seudulle ja Kolille, muut kohteet vielä auki, katsotaan mihin auto ja tie sitten vie, ehkä käväisemme kotiseudullani Outokummussa, tosin olimme siellä viimekesänä.

Mökkivuokra 1600€ ja Kolilla yöpyminen n.300€.

Montako viikkoa 1600 eurolla?

Vierailija
35/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä, mikä saa niin monet matkustamaan kesällä, siis kesä-elokuussa kohteisiin, kuten Italia, Espanja, Portugali tai edes Unkarin Budapest, joka on tunnettu "kattila"?

Suomessa on vuoden lämpimin ja aurinkoisin aika (vaikka, kyllä kyllä, Suomen kesä voi olla myös kylmä ja sateinen). Etelä-Euroopassa lämpötila voi nousta keskipäivällä 30-40 asteeseen ja UV-indeksi on huiman paljon korkeampi kuin Suomessa. Yksi työkaverini puhui juuri tällä viikolla siitä, että ei tee tänä kesänä samaa virhettä kuin viime elokuussa: oli lähtenyt ystävänsä kanssa Mallorcalle, jossa oli päivällä niin kuuma, ettei jaksanut tehdä mitään, ja illallakin auringon laskettua hiki vaan valui. 

Olen itse käynyt Pariisissa heinäkuussa. Sielläkin oli kuumaa ja aurinkoista, vaikkei oltukaan ihan Välimerellä asti. Syyskuussa Pariisi oli pari vuotta sitten sellainen kuin Helsingin syyskuu.

Ateenassa olen käynyt muutama vuosi sitten huhtikuussa, jolloin lämpötilat olivat sellaista tasoa kuin Suomessa parhaimmillaan heinä-elokuussa.

Budapestissa olen käynyt yhteensä kolme kertaa: huhtikuussa, toukokuussa ja lokakuussa. Toukokuussa Budapest oli myös kuuma, jopa vähän epämiellyttävä. Huhtikuu oli oikein kiva. Toisaalta olen käynyt kerran myös Roomassa huhtikuussa. Silloin sattui niin, että se viikko oli Roomassa viileämpi kuin Helsingissä.  

Vierailija
36/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuuhun, autolla.

Vierailija
37/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä, mikä saa niin monet matkustamaan kesällä, siis kesä-elokuussa kohteisiin, kuten Italia, Espanja, Portugali tai edes Unkarin Budapest, joka on tunnettu "kattila"?

Suomessa on vuoden lämpimin ja aurinkoisin aika (vaikka, kyllä kyllä, Suomen kesä voi olla myös kylmä ja sateinen). Etelä-Euroopassa lämpötila voi nousta keskipäivällä 30-40 asteeseen ja UV-indeksi on huiman paljon korkeampi kuin Suomessa. Yksi työkaverini puhui juuri tällä viikolla siitä, että ei tee tänä kesänä samaa virhettä kuin viime elokuussa: oli lähtenyt ystävänsä kanssa Mallorcalle, jossa oli päivällä niin kuuma, ettei jaksanut tehdä mitään, ja illallakin auringon laskettua hiki vaan valui. 

Olen itse käynyt Pariisissa heinäkuussa. Sielläkin oli kuumaa ja aurinkoista, vaikkei oltukaan ihan Välimerellä asti. Syyskuussa Pariisi oli pari vuotta sitten sellainen kuin Helsingin syyskuu.

Ateenassa olen käynyt muutama vuosi sitten huhtikuussa, jolloin lämpötilat olivat sellaista tasoa kuin Suomessa parhaimmillaan heinä-elokuussa.

Budapestissa olen käynyt yhteensä kolme kertaa: huhtikuussa, toukokuussa ja lokakuussa. Toukokuussa Budapest oli myös kuuma, jopa vähän epämiellyttävä. Huhtikuu oli oikein kiva. Toisaalta olen käynyt kerran myös Roomassa huhtikuussa. Silloin sattui niin, että se viikko oli Roomassa viileämpi kuin Helsingissä.  

Paras aika matkustaa etelä-eurooppaan, myös monille ainoa mahdollisuus töiden takia.

Vierailija
38/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa Rodokselle, vanhemmat ja kolme teiniä, Aurinkomatkat veloittaa 3500 €.

Vierailija
39/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme ainostaan laivamatkan Visbyhyn.

Sekä vietämme vähän aikaa, muutamia päiviä,

lasten molemmissa mummoloissa.

Loput aja lomasta menee kesämökin remontointiin, terassin ja rantasaunan rakentamiseen.

Talkootkin on yhtenä kesäisenä vkonloppuna.

Vierailija
40/513 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma-aika saa matkustamaan. Ei kaikki halua odottaa eläkeikään, että pääsee matkustamaan haluamiinsa kohteisiin kesäsesongin ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi