Nainen, peukuta: Minkä asian ilmaiseminen nettideittiprofiilissa on sinulle turn-off, vaikkei itse asia siis olisikaan?
Eli kuvittelen miehenä, että miehen "paljastuminen" tapailun myötä huomattavan hyvätuloiseksi ei ole turn-off ja johda suhteen viilenemiseen, mutta jos mies nettideittiprofiilissa ilmoittaa olevansa huomattavan hyvätuloinen, niin se saattaa vähentää kiinnostusta?
Eli ei puhuta siitä onko pituus turn-off vai turn-on, vaan siitä onko se turn-off, jos mies "markkinoi" sillä itseään.
Kommentit (118)
Minulle ei ole turn off jos mies ei pidä ylipainoisista, tatuoiduista tai äänekkäistä naisista. Mutta jos jotain tuollaista pitää deittiprofiiliin laittaa, kiinnostus loppuu heti. Eikä ole hyvä mainita tuollaista myöskään ensitreffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies suorasanaisesti vaatii, että naisensa pitää olla hoikka / blondi / kiltti tms.
Se, jos minä satun olemaan, ja siten satun olemaan miehen mieleen, ei tietenkään haittaa. Mutta ei minua kiinnostaisi ottaa yhteyttä tuollaiseen. Tuntisin itseni palikaksi, jonka täytyy sopia täydelliseen muottiin. Mieluummin yllättyisin positiivisesti - ai, hän pitää minusta.
Miksi teillä naisilla on sitten pituusvaatimukset miehille profiileissanne?
No kun ei ole, ei edes vaikka olen itse 177 cm. Lyhyet miehet tyypillisesti kysyvät naisen pituutta keskustelussa, jos sitä ei lue profiilissa. En edes siinä kohtaa ilmoita asiaa niin päin että joku olisi liian lyhyt, yleensä mies itse kokee asian ongelmaksi jos nainen on huomattavasti pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki viittaukset korkeaan tulotasoon ja varallisuuteen. Mua myös yleensä lähinnä vituttaa jos ihminen mainostaa heti kärkeen olevansa lääkäri, koska siinä on tulojen lesotuksen lisäksi vähän sellainen sankaripisteiden kalastelun löyhkä.
Tuleeko sama reaktio jos ilmoittaa ammatikseen sairaanhoitajan tai ensihoitajan? Tämä on siinä mielessä nimittäin mielenkiintoinen ilmiö, että oman ammattinsa ilmoittaminen profiilissa nähdään neutraalina asiana, PAITSI jos se ammatti sattuu olemaan sellainen jossa tienaa hyvin ja joka nähdään yhteiskunnallisesti arvostusta herättävänä. Silloin sen ilmoittaminen on automaattisesti leuhkintaa ja "pisteiden kalastelua". Eli pitäisikö lääkäreiden siis deittimarkkinoilla piilotella ammattiaan, etteivät vaan vaikuttaisi leuhkoilta?
Kyllähän se ammatti kertoo paljon arvomaailmasta ja mielenkiinnon kohteista, joten siinä mielessä sillä on mielestäni suurikin merkitys, että onko ihminen lääkäri vai esimerkiksi pörssifirman toimitusjohtaja, vaikka tulotasot olisivat samat.
Olen eri, mutta en näe ylipäätään mitään syytä ilmoittaa ammattiaan profiilissa. Alan voi kyllä kertoa ja koulutustasostaan yleisesti, ne kertovat ihmisestä jo paljon. Tarkemmat tiedot kuten juurikin ammatin ehtii sitten kertoa myöhemmin kahden keskisessä viestittelyssä.
Eli saa kertoa että "sote-alalla ollaan ja yliopiston olen käynyt", mutta ei kannata kuitenkaan sen enempää kertoa ennen kun mennään yksityisviesteihin? Jo on deittailu mennyt vaikeaksi, ei ihme että sinkkuja on jatkuvasti enemmän ja enemmän, kun se että olet elämässäsi päässyt hyvään pisteeseen voikin kääntyä tällä tavalla itseäsi vastaan jo alkumetreillä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki viittaukset korkeaan tulotasoon ja varallisuuteen. Mua myös yleensä lähinnä vituttaa jos ihminen mainostaa heti kärkeen olevansa lääkäri, koska siinä on tulojen lesotuksen lisäksi vähän sellainen sankaripisteiden kalastelun löyhkä.
Tuleeko sama reaktio jos ilmoittaa ammatikseen sairaanhoitajan tai ensihoitajan? Tämä on siinä mielessä nimittäin mielenkiintoinen ilmiö, että oman ammattinsa ilmoittaminen profiilissa nähdään neutraalina asiana, PAITSI jos se ammatti sattuu olemaan sellainen jossa tienaa hyvin ja joka nähdään yhteiskunnallisesti arvostusta herättävänä. Silloin sen ilmoittaminen on automaattisesti leuhkintaa ja "pisteiden kalastelua". Eli pitäisikö lääkäreiden siis deittimarkkinoilla piilotella ammattiaan, etteivät vaan vaikuttaisi leuhkoilta?
Kyllähän se ammatti kertoo paljon arvomaailmasta ja mielenkiinnon kohteista, joten siinä mielessä sillä on mielestäni suurikin merkitys, että onko ihminen lääkäri vai esimerkiksi pörssifirman toimitusjohtaja, vaikka tulotasot olisivat samat.
Olen eri, mutta en näe ylipäätään mitään syytä ilmoittaa ammattiaan profiilissa. Alan voi kyllä kertoa ja koulutustasostaan yleisesti, ne kertovat ihmisestä jo paljon. Tarkemmat tiedot kuten juurikin ammatin ehtii sitten kertoa myöhemmin kahden keskisessä viestittelyssä.
Eli saa kertoa että "sote-alalla ollaan ja yliopiston olen käynyt", mutta ei kannata kuitenkaan sen enempää kertoa ennen kun mennään yksityisviesteihin? Jo on deittailu mennyt vaikeaksi, ei ihme että sinkkuja on jatkuvasti enemmän ja enemmän, kun se että olet elämässäsi päässyt hyvään pisteeseen voikin kääntyä tällä tavalla itseäsi vastaan jo alkumetreillä :D
Eikö olekin epäoikeudenmukaista että vaikka teet kaiken ohjeiden mukaan, sinulle ei silti taata menestystä deittailussa. Mihin voi valittaa?
Nämähän riippuvat ihan naisesta. Itselleni turn off on urheilullisuudesta puhuminen. En ole itse urheilullinen ja urheilu ei kiinnosta, ei sitten yhtään. Sekin on turn off, jos kertoo pitävänsä itsestään huolta...no kuka ei pidä vai tulisiko tässä itse pitää jotenkin enemmän itsestä huolta, että siitä voisi erikseen mainita. Semmosta...
Niin, se raha. Siitä ei kannata puhua yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän siltä että et ymmärrä minkäänlaisia nyansseja ihmisten välisessä viestinnässä. Myös lottovoittaja on päässyt "hyvään pisteeseen" elämässä, mutta harva tosissaan liikkeellä oleva pistäisi sitä profiilitekstiksen, koska oletus on, että muilla asioilla pitää olla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat rikkaan miehen mutta eivät kuitenkaan halua mitään merkkejä etukäteen siitä että mies on rikas.
Asia pitää tulla yllätyksenä kuten lelu kindermunasta, jolloin nainen herahtaa märäksi välittömästi tajutessaan, että lupsakka ja komea rentunoloinen mies onkin monimiljonääri mutta ei tee siitä mitään numeroa.
Voi kun sä joku päivä lopettaisit ton jatkuvan itkemisen tästä aiheesta, se on todella kyllästyttävää. Sulle on selvästi ihan turha kertoa, että parinvalinnassa ratkaisevia asioita ovat lopulta pitkälti muut seikat kuin tilin saldo, olet niin rakastunut tuohon tarinaasi. Ehkä siksi kun tuolla verukkeella voit selittää että naisettomuutesi on pinnallisen naisten vika eikä suoraa seurausta siitä että olet vastenmielinen ihminen.
Sellaiset psykoosit sitten sieltä. Muista, että vain otettu lääke auttaa!
Hän on ihan oikeassa ja oli todella hyvin sanottu. Nyt vain sisäistät opit.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi kukaan ilmoittaa tulojaan deittiprofiilissa. Ammatin ilmoittamisen ymmärrän kyllä. Mua kiinnostaa paljon enemmän se mitä joku tekee ja mistä se on kiinnostunut kuin mitä se tienaa. Jos joku ilmoittaa tulonsa, oletan, että häntä kiinnostaa vain ja ainoastaan raha.
Tuntuu monia kiinnostavan. En ilmoita tulojani profiilissa tai ota kuvia kalliista autoista. Useammankin treffien jälkeen on lähetetty viestiä että tienaatko oikeasti noin paljon, katsottu verokoneesta tulot.
Jos on lista asioista mitä ei saa olla naisessa. Yleensä ovat sellaisia että itsekin olen samaa mieltä (tupakointi jne), mutta se että ensimmäisenä tehdään vaatimuslistaa antaa huonon kuvan.
En tykkää leveilykuvista, katso mulla on kaikkee.. vaikka etsinkin suht hyvätuloista miestä. Varallisuuden voi ilmaista hienovaraisemmin.
Jos ilmoittaa heti alkuun poliittisen kannan, en tykkää kun antaa fanaattisen kuvan.
Jos teksti on jotenkin surkuttelevan oloinen ylipäätään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lääkärit eivät saa olla ylpeitä ammatistaan. Samaan kategoriaan menee oletettavasti myös lentäjät, sijoitusalan ihmiset ja juristit. Onko vielä muita? Lennonjohtajatkin voisi olla? Mites koodarit?
Noista rahajutuista saa sen käsityksen että henkilö etsii jotain joka on kiinnostunut etupäässä rahasta. Eli jonkinlainen valta-asema olisi sitten kyseessä. Etsitään joku köyhempi, jota voidaan kyykyttää koska itsellä on rahaa. Miksi kukaan muuten kertoisi varallisuudestaan? Sen kertominen nyt tuskin lisää mahdollisuuksia löytää joku joka on kiinnostunut aidosti sinusta itsestäsi ei niistä rahoista. Ja kun incelli tulee tähän nyt sanomaan että kaikki naiset on tuollaisia, niin ei, meillä kaikilla ei ole hinku minkään raharikkaan kynnysmatoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän siltä että et ymmärrä minkäänlaisia nyansseja ihmisten välisessä viestinnässä. Myös lottovoittaja on päässyt "hyvään pisteeseen" elämässä, mutta harva tosissaan liikkeellä oleva pistäisi sitä profiilitekstiksen, koska oletus on, että muilla asioilla pitää olla merkitystä.
Kyllä minä mielestäni ymmärrän nyansseja viestinnässä. Lähinnä mielenkiinnosta pohdiskelen tätä ilmiötä, ja mietin että onko taustalla todella se että ammattisi ilmoittaminen on oman kilven kiillottamista, vai se, että tietyt ammatit herättävät ihmisissä universaalisti jonkinlaista kateutta/alemmuuden tunnetta, jolloin oma reaktio projisoidaan toisen "leuhkinnaksi", vaikka toinen olisikin asian ilmoittanut ihan neutraalina tietona itsestään. Kyseinen ihminen on ehkä ajatellut, että ammattini yhdellä sanalla ilmoittamalla saan välitettyä itsestäni nopeasti aika paljon oleellista tietoa - mikä minua kiinnostaa, minkälaiset työajat minulla ovat, minkälainen arvomaailmani on yms. Eikä että "hahaa, nyt kaikki näkevät että minä olen ihmisiä pelastava sankarijumala jolla on paljon rahaa".
Koska tosiasiahan on se, että jos profiilissa on ilmoitettu ammatiksi "putkimies", niin ei kenelläkään herää samanlaista ärsytystä siitä kuinka "tuokin tuossa yrittää vaan lesoilla sillä kuinka ammatikseen auttaa ihmisiä pinteessä ja saa siitä myös hyvin rahaa", koska kyllähän putkaritkin voi tienata todella hyvin.
Mutta never mind me, ehkä tämä on vain tällaista autistin pohdintaa jonka voi jättää omaan arvoonsa. :)
Olisi oikein kivaa, jos mies olisi oikeasti kiva, mukava ja herrasmies.
Käytännössä olen kuitenkin todennyt, että aina kun mies esittelee itsensä näillä sanoilla, hän ei ole mitään näistä.
Christiiina kirjoitti:
Se, että mies kertoo, että hänellä on (alaikäisiä) lapsia.
Tupakointi (itse en tupakoi, enkä voi sietää tupakointia).
Eikö nämä asiat nimenomaan ole hyvä tuoda esille profiilissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi kukaan ilmoittaa tulojaan deittiprofiilissa. Ammatin ilmoittamisen ymmärrän kyllä. Mua kiinnostaa paljon enemmän se mitä joku tekee ja mistä se on kiinnostunut kuin mitä se tienaa. Jos joku ilmoittaa tulonsa, oletan, että häntä kiinnostaa vain ja ainoastaan raha.
Tuntuu monia kiinnostavan. En ilmoita tulojani profiilissa tai ota kuvia kalliista autoista. Useammankin treffien jälkeen on lähetetty viestiä että tienaatko oikeasti noin paljon, katsottu verokoneesta tulot.
Niin? Siellä on yliedustettuina ei ihan tavalliset tallustajat. Deittiapeissa on paljon sakkia jotka on jääneet rannalle ihan syystä. Molemmissa sukupuolissa.
Vaatimukset seuralaiselle, kuten pitää olla tosi timmi mutta melonin kokoiset rinnat, missiluokan kaunis, mensan jäsen, nuori mutta hyvä koulutus ja tuhottomasti tienaava, samaan aikaan viaton ja kokenut jne. Varsinkin kun itse on tavis.
Silloin kun nettideittailin, niin kaikki viittaukset seksiin olivat turn off, tuli kuva, ettei miestä kiinnostanut tutustua naiseen ihmisenä. Samoin vaatimuslista naisen ulkonäölle alkaen paino- ja ulkonäkökriteereistå.
Lisäksi kaikki viittaukset rahaan olivat turn off, tuli kuva naisia vihaavasta miehestä joka luulee naisia maksullisiksi. Samoin sellaiset maininnat, jpista tuli kuva sovinistista, jonka mielestä on erikseen naisten ja miesten työt.
Lisäksi lapset oli turn off, koska etsin lapsetonta miestä.
T. Kaunis mallintöitäkin tehnyt seksistä putävä nainen, jonka tulot ovat yli keskiarvon, mies löytyi live-elämästä
Vierailija kirjoitti:
Vaatimukset seuralaiselle, kuten pitää olla tosi timmi mutta melonin kokoiset rinnat, missiluokan kaunis, mensan jäsen, nuori mutta hyvä koulutus ja tuhottomasti tienaava, samaan aikaan viaton ja kokenut jne. Varsinkin kun itse on tavis.
Eli tuli kiukku kun sen alfa mies ei ollutkaan sinusta kiinnostunut kuin patjana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lääkärit eivät saa olla ylpeitä ammatistaan. Samaan kategoriaan menee oletettavasti myös lentäjät, sijoitusalan ihmiset ja juristit. Onko vielä muita? Lennonjohtajatkin voisi olla? Mites koodarit?
Noista rahajutuista saa sen käsityksen että henkilö etsii jotain joka on kiinnostunut etupäässä rahasta. Eli jonkinlainen valta-asema olisi sitten kyseessä. Etsitään joku köyhempi, jota voidaan kyykyttää koska itsellä on rahaa. Miksi kukaan muuten kertoisi varallisuudestaan? Sen kertominen nyt tuskin lisää mahdollisuuksia löytää joku joka on kiinnostunut aidosti sinusta itsestäsi ei niistä rahoista. Ja kun incelli tulee tähän nyt sanomaan että kaikki naiset on tuollaisia, niin ei, meillä kaikilla ei ole hinku minkään raharikkaan kynnysmatoksi.
Kertooko ihminen varallisuudestaan, jos sanoo olevansa lennonjohtaja? Yleensä kai ihmiset kertovat ammattinsa, koska se on keskeinen osa identiteettiä ja kertoo myös mistä ihminen on kiinnostunut. Esimerkiksi lennonjohtaja oletettavasti on kiinnostunut ilmailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin haluatte määrätä niistä kynnysmatto elättäjän rahoista, eiköstä niin.
Aamen. Olen hoikka, naisellinen ja liikunnallinen, mutta jos tätä vaatimuslistaa pukkaa miehellä profiilitekstissä vieläpä niin että muusta kuin ulkonäöstä ei edes puhuta niin swaippaan aina vasempaan.