Oletko joskus kertonut itsestäsi
jotakin melko tärkeää ja henkilökohtaista? Ja sen jälkeen asioita on levitelty, mustamaalattu yms.
Kommentit (11)
Kyllä. Nykyään en helposti kerro mitään itsestäni.
Kerroin omaavani jättimäisen kullin. Joskus harmittaa että kaikki tietää.
Kyllä. Pahoja ihmisiä on jotka haluaisivat paljon pahaa ja toivoisivat jopa kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Pahoja ihmisiä on jotka haluaisivat paljon pahaa ja toivoisivat jopa kuolemaa.
Sairasta.
Tuolla voisi olla merkitystä jos yhtään välittäisin siitä mitä muut minusta puhuvat.
Siinähän puhuvat, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
En ole edes itse kertonut vaan mun asioita on juoruttu totena esim. tuoreille miesystäville kavereiden tai sukulaisten toimesta.
Kyllä. Useinkin. Muuri on kasvanut aika korkeaksi.
Yhdelle silloiselle läheiselle ystävälle ja työkaverille kerroin joskus olevani vähän huolissani omasta alkoholin käytöstäni, koska tissuttelin viiniä jonkin verran arki-iltoinakin. Olin kuitenkin aina ajoissa nukkumassa ja työkuntoinen seuraavana työpäivänä.
Tällä ystävälläni sitä vastoin usein se alkon käyttö meni överiksi ainakin yhdessä vietetyillä lomilla, ja viikonloppuisin ja heidän mökillään. Silloin kun otti viinaa niin otti sitä kaksin käsin ja reilusti, ja silloin syytteli minua viinapäissään täydessä kännissä ties mistä, mustamaalauksestaan työpaikalla, oman miehensä vikittelystä jne. Sellaista vainoharhaista syyttelyä kuuntelin, miehensä usein talutti hänet vähän jäähylle, lepäämään ja selviämään harhoistaan.
Jäädytin ystävyytemme siihen kun kuulin "ystäväni" kertoilleen läheisimmälle työkaverilleni työpaikallani minun "alkoholismistani", ja siitä että minua pitäisi ehkä vähän seurata, jotten ajautuisi jonkinlaiseen sivuluisuun. En tiedä tänäkään päivänä motiiviaan sille, että hän lähti minusta ja alkoholin käyttöni huolesta työtoverilleni avautumaan.
Näin siis sen sijaan, että olisi jutellut itse kanssani itse asiasta, siis mahdollisesta alkoholismistani. Sillä tavalla minusta tuli "vahingossa" työpaikallani tunnettu "alkoholisti", koska tämä väittämähän tai huoli minusta luonnollisesti kiiri siltä lähimmältä kollegalta myös muun työyhteisöni tietoon.
Mitä voimme tästä oppia: Pidä huoli itsestäsi, älä kerro itsestäsi liikoja ystävänäsi pitämälle työtoverillekaan, vaan jos olet itsestäsi huolissasi, ota ensi sijassa yhteys työterveyshuoltoon tai juttele itseäsi koskevista tärkeistä asioistasi vain työyhteisön ulkopuolisille ystävillesi!!!
En ole koskaan kertonut mitään oikeaa itsestäni. Ja tyypit nyt repii tarinoita vaikka apinan peräsuolesta.
Kadun kun olen kertonut. Saanut vain pahaa osakseni ja syytöksiä asioista joihin en ole syypää.
Kyllä, ja opin kerrasta pitämään asiat omana tietonani. Ihmiset pitävät minua kylmänä, mutta parempi näin.