Tiptop-ihmiset, mikä on heidän salaisuus?
Tiedättekö ihmiset, joiden koti on aina siisti, ikkunat pesty, viikon ruoat laitettu rasioissa kauniisiin riveihin jääkaappiin, päällä aina siistit ja tyylikkäät vaatteet. Hiukset kiiltää ja ne on hoidettu. Hampaat valkoiset.
Mikä on heidän salaisuus? Raha? Vai yksinkertaisesti kotoa opittu tapa?
Kommentit (32)
ResQ apista voi noutaa päivän ruuan.
Viikon ruuat rasioissa ei ole tiptop - toimintaa, vaan todella ällöttävää. Minä en tee kaikkea niin justiinsa, mutta todellakaan en ole sellainen aika possu, että söisin viikon vanhaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Viikon ruuat rasioissa ei ole tiptop - toimintaa, vaan todella ällöttävää. Minä en tee kaikkea niin justiinsa, mutta todellakaan en ole sellainen aika possu, että söisin viikon vanhaa ruokaa.
Kyllä mä pakasteesta syön vielä vanhempaakin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pakasteesta syön vielä vanhempaakin ruokaa.
Esimerkissä viikon ruuat oli siististi rasioissa jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmön aikaa aihe vapaalla, veikkaisin
Tämä. Vähemmän aikaa netissä, vähemmän aikaa miettien jaksaisko, viitsiskö tehdä sitä sun tätä. Sillä ajalla mitä tänään olen tuhlannut netissä ja somesovelluksissa, olisin siivonnut koko kodin. Ja sillä ajalla mitä olen tuhlannut koko kuluneen viikon aikana, olisin järjestänyt kaapit tiptop-kuntoon, tehnyt kunnon aterioita jne. Aamuisinkin ennen töitä vietän puolesta tunnista tuntiin (kyllä, luit oikein) somessa, jotkut käyttää sen ajan itsensä laittamiseen tai urheiluun.
Rahallahan noi kaikki saa tai sitten voi uhrata kaiken vapaa-aikansa puunaamiselle.
Hyvä ja ymmärrettävä vastaus. Kiitos tästä, voimme toisistamme tällä tavalla oppia ja ymmärtää lisää.
Vierailija kirjoitti:
Rahallahan noi kaikki saa tai sitten voi uhrata kaiken vapaa-aikansa puunaamiselle.
Netissä neuvotaan kuinka kuolinsiivouksella saadaan aikaan staattinen tila. Elämä on täynnä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä neuvotaan kuinka kuolinsiivouksella saadaan aikaan staattinen tila. Elämä on täynnä valintoja.
Kaikki nyt vaan ei halua asua neukkukuutiossa pelkän patjan kanssa. Se, että kaikki on tiptop on itselleni täysin yhdentekevä asia elämässä.
Kiva, että sinä olet löytänyt uuden uskonnon tuosta kuolinsiivouksesta itsellesi. Itse ajattelin vielä elää tässä välissä sen verran mukavasti , ettei kaiken raivaaminen tunnu kovin järjevältä.
Olen huomannut että kaikilla joiden olen ajatellut olevan tip top on jotain luurankoja kuitenkin kaapissaan. Että vaikka kulissi näyttäis hyvältä niin ihmisiä nekin vaan on.
Oletteko koskaan nähneet, miten ammattikokki kuorii ja pilkkoo perunat, sipulit jne? Hänellä menee vain huiskaus aikaa koko ruoan tekemiseen, kun taas minä tuherran lähes tunnin kuorien yhtä pientä pussillista perunoita....
Oletteko miettineet että tämä koskee muitakin asioita elämässä?
Olin itse siivoaja vuosikymmenen, nyt työllistän itseni ammattijärjestelijänä.
Minulla tulee selkärangasta laittaa kaikki paikoilleen, pyyhkäistä mennessäni jotain. Vessan pesen alle minuutissa. Siivoan / järjestän JOKA IKINEN PÄIVÄ tunnin ennen kuin lähden edes töihin. Se on harrastus. Se on jonkinlaista meditaatiota minulle.
Ja ikävä kyllä fakta on se että minä saan tunnissa aikaan todella paljon enemmän kuin nk normaali henkilö. Aivan kuten kokki vs normikansalainen kokkauksessa.
Sattumalta puolisoni on kokki.... Joten meillä on ammattilaisen siivoama koti ja ravintolatason ruokaa joka päivä. Sattumalta olemme kumpikin myös minimalisteja.
Tämä on meidän todellisuus eikä me tästä mitenkään rasituta, mukavaa kokeilla uusia ruokia, tapoja siivota omassa kodissa. Elämäntapa.
Elä ja anna elää, jookos? En minäkään täällä moiti asiakkaideni koteja vailka ne ovat sitä toista äärilaitaa kuin omani.
Päivän sana staattinen tila ja kuolinsiivous. Vähemmän tavaraa, vähemmän siivottavaa. Vedin tilan siihen pisteeseen ettei täällä tarvi kuin pölyhuiskalla huiskauttaa moppaavalle robotti-imurille safkat.