Nyt ihan oikeasti, mitä kettua???
Olen vieläkin niin järkyttynyt etten tiedä saako tästä kukaan mitään selkoa mutta yritetään.
Olin tekemässä töistä lähtöä kun huomasin tulleen kaksi puhelua ja txt päiväkodista. "Tärkeää asiaa, soita". Soitin kun huomasin, lyhyesti kerrottuna. . Hoitaja kertoo lapsen isän haisseen alkolle eikä lasta voitu antaa hälle. Minun täytyi lapsi hakea. Tiedän varmasti ettei näin ollut. Puhui jotain, että ottaa selvää jostain ja jotain lastensuojelusta. Olen aivan puulla päähän lyöty. Mitä hittoa tästä seuraa!?
Kommentit (50)
Jos lapsi pelkää yhtä hoitajaa, olisin huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi pelkää yhtä hoitajaa, olisin huolissani.
On yritetty kysyä lapselta mutta ei osaa tai uskalla sanoa mitään. Jostain syystä tämän hoitajan kanssa on kokoajan jotain. Muut ei valita tai sano kuin aiheesta jos on ollut ja lapsi jää mielellään muiden hoitoon aamuisin.
ap
Meilläkin hoitopaikassa ihan sekoja hoitotätejä. Ovat asettaneet ihme määräyksiä kaikesta mahdollisesta ja utelevat aivan jatkuvasti yksityisasioita ja tulevat kotiimmekin kun asuvat lähellä. Toivoisin jonkinlaisia rajoja.. Eikö lakikin tai ammattietiikka sanele jo jotain?
Vierailija kirjoitti:
Miksi, oi miksi te uskotte näitä paskaprovoja?
Mistä sä tiedät, kuka mitäkin uskoo? Tää on keskustelupalsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsen isä ei soittanut sinulle itse ja selittänyt tilannetta? Siis jos oikeasti ei ollut niin humalassa, että ei älynnyt soittaa.
Päiväkodista olivat kysyneet mieheltä voivatko soittaa minulle. Mies vastannut, että tietenkin. Mies oli myös ennen tätä laittanut mulle viestiä ja kertonut asiasta mutten siinä hässäkässä kerennyt niitä kunnolla lukemaan ja sisäistämään. Tämä hoitaja halusi välttämättä olla itse yhteyksissä. Se on sellainen hoitaja joka nyt viime metreillä kun lapsi on hoidossa, tuntuu tekevän kärpäsistä härkäsiä joka asiassa. On mm tehnyt kauhean ongelman siitäkin kun lapsi menee reippaasti rappuset ylös mutta alas arkailee tulla. Mm. tällaisia muita "ongelmia" ilmennyt pvkodissa. Lapsi tulee ihan hysteeriseksi, itkee ja tärisee kun kerran viikossa eräs tapahtuma johon tämän hoitajan mielestä lapsen on osallistuttava vaikka reagoi miten reagoi. Itkee päiväkotiin jäädessä, silloin kun tämä ko hoitaja vastassa. Tulee jo mieleen, että on ottanut meidät ja lapsen joksikin silmätikuksi jostain syystä.
ap
Hoitakaa sitten itse lapsenne jos ei yhteiskunnan järjestämä päivähoito kelpaa.
Ei päiväkodissa ja muissa hoitajissa ole mitään moitittavaa. Vain tämä samainen hoitaja jolla tuntuu olevan joka asiasta valitettavaa.
ap
Kysy asiasta päiväkodin johtajalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä muuta ongelmaa ole ,kuin ap pelkää lasua. Ei savua ilman tulta. Näin tämäkin menee.
Niin pelkään kun huoli ei ole millään tapaa aiheellinen!!!
ap
Miksi sinä sitten pelkäät, kun ei ole aiheellinen? Taivas tätä naisen logiikkaa!
Jos tuo olisi oikeasti tapahtunut, mies olisi pyytänyt paikalle toisen hoitajan tai ITSE soittanut äidille, että täällä on nyt tällainen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä muuta ongelmaa ole ,kuin ap pelkää lasua. Ei savua ilman tulta. Näin tämäkin menee.
Niin pelkään kun huoli ei ole millään tapaa aiheellinen!!!
ap
Miksi sinä sitten pelkäät, kun ei ole aiheellinen? Taivas tätä naisen logiikkaa!
Jos tuo olisi oikeasti tapahtunut, mies olisi pyytänyt paikalle toisen hoitajan tai ITSE soittanut äidille, että täällä on nyt tällainen tilanne.
Millä todistetaan, että oli selvinpäin kun eivät suostuneet puhalluttamaan? Ja kuten sanoin, tämä hoitaja halusi välttämättä miehen "luvalla" soittaa minulle ja selittää tilanteen. Hoitaja on alusta asti ollut myös turhan tunkeileva ja utelee asioita mitkä eivät millään tavalla liity lapseen tai hänen hyvinvointiinsa. Nyt meillä tuli tämän myötä mitta täyteen.
ap
Tuossa tilanteessa viisainta tietysti olisi ollut soittaa poliisit paikalle. Päiväkodissa ei ole alkometriä eikä heillä ole myöskään oikeutta puhalluttaa.
Mä ottaisin joka tapauksessa yhteyttä päiväkodin johtajaan ja nostaisin helkkarinmoisen metelin asiasta. Jos mies ajaa työkseen alkolukollista autoa niin eipä se pystyisi menemään humalassa lasta hakemaan.
Sitäpaitsi, ohje kieltää luovuttamasta lasta päihtyneelle henkilölle. Hajusta se ei puhu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa viisainta tietysti olisi ollut soittaa poliisit paikalle. Päiväkodissa ei ole alkometriä eikä heillä ole myöskään oikeutta puhalluttaa.
Mä ottaisin joka tapauksessa yhteyttä päiväkodin johtajaan ja nostaisin helkkarinmoisen metelin asiasta. Jos mies ajaa työkseen alkolukollista autoa niin eipä se pystyisi menemään humalassa lasta hakemaan.
Sitäpaitsi, ohje kieltää luovuttamasta lasta päihtyneelle henkilölle. Hajusta se ei puhu mitään.
Eipä ole joo oikeutta. Hyvä itsekin tässä olla jälkiviisas mutta hämmennyksissään mieskään ei ymmärtänyt itse soittaa poliisia. Auto ei tosiaan liiku puhaltamatta nollia. Meillä on palaveri tulossa johon ko hoitajakin on osallistumassa. Viim siellä tämäkin asia tullaan käymään läpi.
ap
Ainiin. Hoitaja oli myös keksinyt lapselle kertoa, että "isille tulikin vielä työjuttu, äiti tulee kohta hakemaan". Eipä mies siinä ollut viitsinyt lasta enempää hämmentää. Lapsi sitten ihmeissään kun isi olikin jo kotona kun mentiin.
ap