Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Toivottavasti ne twitterfanit ei nyt kuitenkaan saaneet mitään aikaan sitä yhtä fania kohtaan. Siis kun tästä g voitosta hurmioituneena siellä alettiin kerätä docsiin todisteita jonkun huonosta käytöksestä tavoitteena ilmeisesti saada se pidettyä pois tulevilta keikoilta. En tiedä kuinka suuria itsestään vielä luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään fanit kokevat olevansa oikeutettuja idolinsa yksityiselämään, somehuomioon jne. Näkyy hyvin nuorten asenteet tuosta twitter-ongelmasta. Kenenkään ei tarvitse jakaa omasta elämästään mitään, mitä ei halua mistä tahansa syystä. Tuollaisia faneja JO ei tarvitse, toivottavasti löydätte toisen bändin jota voitte ahdistella.
Osa meistä kiersi mm. koko UK kiertueen bändin mukana. Miten emme ole faneja?
Solistin kiusaaminen julkisesti onkin tervettä fanin käytöstä. Siinä vaiheessa voisi harkita fanituskohteen vaihtamista.
Eli me ollaan bändin tukena, mut meidän tukena ei tarvitse olla? Vertaa esim Krisiin ja siihen, miten on hoitanut tilanteen. Huomioi aina ja varmistaa, että kaikki on hyvin. Eikä etäännytä itseään faneista.
Siis mitä ihmettä. Toivottavasti teillä on omassa elämässä läheisiä ihmisiä tukena, mihin ikinä tukea tarvitsette. Ei ole artistin vastuulla fanien tukeminen.
Niinpä... nyt on odotukset korkealla. Tämä on sitä parasosiaalista suhdetta fanien ja artistin välillä, kun nuo fanit luulevat tietävänsä artistin ja vielä tukeakin vaativat.
Kyllä tämän ajan fanituksessa todella on ihan uusia, sairaita joukkonarsistisia piirteitä. Ois syytä tutkia ihan tieteen keinoin.
Mun mielestä on myös erikoinen ilmiö, somellahan tuohon on iso merkitys. Nuorilla ihmisillä on paljon aikaa ja rahaa kiertää ympäriinsä fanituksen kohteen perässä ja heitä tosiaan todella kohdellaan kuin sirkusapinoita. Vähän kuin eivät olisi edes ihmisiä. Milloin mitäkin hassua hattua ja aurinkolasia tuputetaan, odotetaan yksityisviesteihin vastauksia, kaivataan juttuseuraksi ja hoivaamaan rankkojen keikkojen jälkeen (nämä uk:n pyörtyilijät).
Vierailija kirjoitti:
Twitteristi: oletko minkä ikäinen? Onko kaikki hyvin? Onko kavereita Twitterin ulkopuolella?
Mä pahoin pelkään, että nää on joukko yksinäisiä ja osa ehkä kiusattujakin, tai muuten ulkopuolisia teinejä. Ovat löytäneet sieltä Twitteristä oman hyväksyvän porukan.
Krisille pitää olla ehdottomasti oma turvamies ja Makskiksille ainakin pari, sitten Janin isolle munalle tarvitaan oma, ja tietysti Bojanille ja muulle bändille sitten omat ... 🤔 Ja mellakkapoliisi tosiaan valmiustilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole polvivammoja, mutta olen muuten vaan allerginen kaikille hassunhauskoille yleisön osallistamisjutuille keikoilla tai missä tahansa esityksissä. Olen jurottaja, joka haluaa nauttia taiteesta omalla tyylillään. Minusta esiintyjä esiintyy ja maksava yleisö saa olla kuten parhaaksi näkee, kunhan ei häiritse muita. Eli en kyykisty, anteeksi.
no sinun ei tarvii mennä keikkoille voit alkaa pitää omat bileet kotonas sulla ei taida kavereita olla ?
Höpö höpö
Sinulle tämän ketjuosuuden aloittajalle: Tietenkin voit mennä Käärijän keikalle. Ei siellä tarvitse pelätä mitään. Tunnelma on hyvä ja hyväksyvä. Keikalle voi mennä joko yksin tai kaverin / kavereiden kanssa. Ei tarvitse kyykätä eikä selittää syytä, miksi ei.
Se olikin varmaan niin, että K aloitti kyykkäämiset Ilosaarirokissa. Olin siellä enkä pystynyt kyykkäämään tuoreen polvivamman vuoksi. Tuolloin K ei vielä ollut ehkä ajatellut, ettei kyykkääminen onnistu kaikilta. En saanut nuhteita. Yritin olla vähän matalampana, puolikyykyssä. Olihan se upeaa, kun koko porukka nousi yhdessä samaan aikaan ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on aina sekaisin, hyvät kommentit jää jalkoihin ja aina niistäkin keksitään jotain negaa. Mielensäpahoittajamammat loukkaantuu kaikesta ja röllit lyö tulta liekkeihin. Ikävää on se, että sitten mennään artistien someihin purkamaan pahaa oloa. Tosiaan toivon, että tämän palstan mammat ei koskaan keikoilla näy, nolaavat koko yhteiskunnan.
Mitähän Suomen keikoistakin tulee, kun estronaudat ottaa mittaa twitter-teineistä? Pitäisikö varalta kutsua jo ennakkoon mellakkapoliisit paikalle?
Joo. Ja Krisille joku ihan oma järkkäri.
Bojanille Kärkkäri komentamaan liian innokkaita ihailijoita.
Käyttäjä23874 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole polvivammoja, mutta olen muuten vaan allerginen kaikille hassunhauskoille yleisön osallistamisjutuille keikoilla tai missä tahansa esityksissä. Olen jurottaja, joka haluaa nauttia taiteesta omalla tyylillään. Minusta esiintyjä esiintyy ja maksava yleisö saa olla kuten parhaaksi näkee, kunhan ei häiritse muita. Eli en kyykisty, anteeksi.
no sinun ei tarvii mennä keikkoille voit alkaa pitää omat bileet kotonas sulla ei taida kavereita olla ?
Höpö höpö <- kommenttina edelliselle, asiattomasti kommentoineelle.
Sinulle tämän ketjuosuuden aloittajalle: Tietenkin voit mennä Käärijän keikalle. Ei siellä tarvitse pelätä mitään. Tunnelma on hyvä ja hyväksyvä. Keikalle voi mennä joko yksin tai kaverin / kavereiden kanssa. Ei tarvitse kyykätä eikä selittää syytä, miksi ei.
Se olikin varmaan niin, että K aloitti kyykkäämiset Ilosaarirokissa. Olin siellä enkä pystynyt kyykkäämään tuoreen polvivamman vuoksi. Tuolloin K ei vielä ollut ehkä ajatellut, ettei kyykkääminen onnistu kaikilta. En saanut nuhteita. Yritin olla vähän matalampana, puolikyykyssä. Olihan se upeaa, kun koko porukka nousi yhdessä samaan aikaan ylös.
Kaikki paitsi se yks.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä23874 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö <- kommenttina edelliselle, asiattomasti kommentoineelle.
Kaikki paitsi se yks.
Nyt lopeta jo.
Kärtsä vois tulla komentaa liian innokkaita bojanisteja. Kaikki tuntuu vähän pelkäävän sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä 2022 TikTok videossa K käsittelee kondomia? En ole TikTokissa joten en pääse itse katsomaan. Näin Fanin tekemän huumori kuvan jossa K on kondomi kädessä. Kiinnostaa.
https://www.instagram.com/p/CvRTTRDtDpH/?igshid=MmU2YjMzNjRlOQ==
Se on se, jossa se sanoo, että " miten jotkut ihmiset kehtaa sanoa, etteivät ole koskaan maksaneet seksistä, kun puolet niiden omaisuudesta menee näihin *näyttää kortsua*". Se on ihan K:n tiktokissa :D
Käärijällähän oli tuohon aikaan varsin vaatimaton omaisuus. Muutama spärde vuodessa saattoi hyvinkin olla merkittävå uhraus 🤣
Entäs tämä?
https://www.tumblr.com/felisticks/723251652850827264/i-think-more-ppl-s…
Vierailija kirjoitti:
Kärtsä vois tulla komentaa liian innokkaita bojanisteja. Kaikki tuntuu vähän pelkäävän sitä.
Mua se saa komentaa millon vaan.
Miksi täällä yritetään aina tehdä jonkinlaista kahtiajakoa tai vastakkainasettelua ihan joka asiassa? Mikä ihmeen tarve on koko ajan lokeroida ihmisiä eri lokeroihin? Tänään Kris vs Bojan. Aiemmin homo vs hetero ja 20+ vs 40+. Eikö nyt voi oikeasti jo päästä eroon noista lokeroista?
Minä olen kasvanut ajalla, jolloin meitä lokeroitiin eikä niistä lokeroista päässyt mihinkään. Oli tytöt ja pojat eikä välimuotoja ja tyttöjen oli oltava tyttömäisiä ja poikien poikamaisia. Opettaja piti pitkän saarnan tytölle, joka oli päästänyt suustaan kirosanan kommentoimalla mm. "ei tytöt voi noin puhua" ja "ei kyllä ole tytölle sopivaa käytöstä".
Paras asia tässä nykyajassa on se, ettei noita lokeroita pitäisi enää olla. Voidaan jokainen olla omanlaisia ja käyttäytyä omanlaisesti. Ja yksi syy esimerkiksi K:n fanitukseen on juuri tuo, että hän kannustaa ihmisiä olemaan omanlaisiaan. On siis ihan yhdentekevää, onko K hetero vai homo vai demi vai pan vai bi vai jotain muuta ihanaa lokeroa. Hän voi olla tänään jotain, huomenna jotain ja ylihuomenna kaikkea siltä väliltä.
On myös täysin yhdentekevää, kuka JO:ssa laittaa viestejä faneille tai uutisoi bändin tekemisistä. Bändi itse määrittelee omat lokeronsa, ei fanit. He saavat tehdä tai olla tekemättä ihan mitä tahansa eikä se kuulu meille mitenkään. Jos joku viitsii katsella Krisin insta-päivityksiä, niin ihan saman verran niitä on tullut nyt kuin pari viikkoa sitten. Sitä en tiedä, miten ahkerasti sen sijaan vastailee faneille, näitä kun ei ihan helpolla näe, mutta ei se ole pois muulta bändiltä eikä Bojanilta eikä näitä kahta pidä laittaa vastakkain ja lokeroida eri puolille. Ei ole kyse mistään taistelusta bändin johtajuudesta tai suosituimmuudesta enkä ymmärrä, miksi täällä pitää asioita kärjistää koko ajan.
Ja mitä tulee twitter-fanitukseen, ei alennuta samalle tasolle. On erittäin kuvottavaa, että 20+ voi kuolata pari kuukautta sitten alaikäisen perään ja naittaa häntä yli 10 vuotta vanhemmalle, mutta 40+ ei voi kuvata fanijonoa ilman että saa syytteet ties mistä tuijottelusta. Mutta asiaa ei auta tämä huutelu tällä palstalla eikä se vie tilannetta yhtään parempaan suuntaan. Varmasti twitterissäkin nuo meuhkaajat ovat vain pieni vähemmistö.
Lakatkaa lokeroimasta ja antakaa ihmisten hengittää!
Taitaa nämä twittertyypit olla ekemmänkin anti-
faneja.
Kauheeta, kun toi estronauta kuulostaa pahalta. Nyt kun tämä ketju on lähes maailmakuulu, niin taatusti näitä e-nautoja osataan odottaa Suomen keikoilla. Joudutaan kaikki vielä omaan karsinaan: alle 18v., yli 18v. ja e-naudat.
Vierailija kirjoitti:
Krisille pitää olla ehdottomasti oma turvamies ja Makskiksille ainakin pari, sitten Janin isolle munalle tarvitaan oma, ja tietysti Bojanille ja muulle bändille sitten omat ... 🤔 Ja mellakkapoliisi tosiaan valmiustilaan.
Bllä ei huolta, K painottaa aina: ...tai sitten tulen minä, eikä kenelläkään ole enää hauskaa! 💚💞💜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua se saa komentaa millon vaan.
Uuuuuh! Mua myös🔥🔥🔥🥵🥵🥵🥵😛😛😛😜👌
Vierailija kirjoitti:
Taitaa nämä twittertyypit olla ekemmänkin anti-
faneja.
Nostakaa vaan itseänne jalustalle ja dissatkaa meitä.
Twitteristi: oletko minkä ikäinen? Onko kaikki hyvin? Onko kavereita Twitterin ulkopuolella?