Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuotta naimisissa, en tiedä puolisoni palkkaa

Reilu peli
17.05.2023 |

Otsikko hieman raflaava, mutta pitää paikkansa. Tilanne siis tämä:

Yhdessä ollaan oltu yli 20 vuotta, naimisissa 15. Kaksi lasta. Molemmilla omat tilit, mutta myös yhteinen tili, josta maksetaan lainat. Uraa ollaan tehty vuorovedoin, minä äitinä olen pitänyt vanhempainvapaat ja sitten myös vapaan+töiden ohessa opiskellut puolisoani korkeamman tutkinnon. Molemmilla korkeakoulututkinto.

Meillä ei sinäänsä koskaan ole tarvinnut riidellä rahasta, menot on aina jaettu tulojen mukaanEn ole oikeastaan koskaan tiennyt tarkalleen paljonko puolisoni tienaa, suurinpiirtein on ollut tiedossa, mutta ei tarkkaan.

Tässä tuleekin nyt se jutun erikoisuus; sain ylennyksen ja nyt kävi ilmi, että minähän tienaan enemmän kuin puoliso 🙈 (Hän 5500, minä 5900 kuussa). Jotenkin tästä saatiin riita aikaan, ihan vain siksi, että perheen päänä hän kokee velvollisuudekseen maksaa edelleen kuluja enemmän 😅 Tosi omituinen ongelma, mutta itse taas ajattelen, että minun vuoroni ottaa enemmän vastuuta.

Ensimmäisen maailman ongelmia, mutta kuulisin mielelläni miten muut ovat ratkaisseet vaihtuvat roolit.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan