Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä menee pomottamisen ja perehdyttämisen raja?

Vierailija
17.05.2023 |

Olen ollut uudessa työssä noin 3 kk ja oppinut uuden työnkuvani jo aika hyvin. Alalla olen ollut yli 10 vuotta, mutta nyt uusi työtehtävä. Työasioita hoidetaan myös Teamsillä koska osa voi olla etänä. Niin nyt sitten kollega heittää ryhmäkeskusteluun pariinkin asiaan missä asia ei suoraan kuulu hänelle niin syyllistävää ja pomottavaa tekstiä jostain pilkkuvirheen tapaisesta - ja antaa ymmärtää ettei hän ole tyytyväinen miten asia on hoidettu.

Erikoiset fiilikset miten reagoida kun tässä kuitenkin orientoidutaan vielä uusiin työtehtäviin, mutta samalla onhan tuo ihan älytön ajatus että olisin ikäänkuin tilivelvollinen työntekemisestäni juuri hänelle.

Heittelin napakoita vastauksia miksi olin toiminut kuten olin ja kysyin ihan perustellusti aiheutuuko pilkkuvirheestäni kustannuksia. Olin siis toiminut aikalailla kuin oli ohjeistettu. Ei vastannut mitään, koska tarkoitus selkeästi oli vain pomottaa ja ilmoittaa ryhmässä omasta olemassaolosta.

Mutta missä menee mielestänne raja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perehdyttänyt uusia työntekijöitä. Koskaan en ole pomottanut. Ihan asiallisesti ja rauhallisesti käynyt asiat läpi, vastannut ja neuvonut.

Vierailija
2/10 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä pitää kysyä, niin aavistat varmaan jo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan hänelle takas. Ja kerro miten virhe on hoidettu ja miksi siten. Ja kyse on pienestä virheestä jota on nyt suurenneltu. Muuten hän hokee samaa, asiaan takertuen? Jos taas asia ei ole pieni ja on tärkeä, silloinkin voi kertoa miten asia on korjattu. Ja hänen on nyt syytä lopettaa rankutus eli toisto.

Vierailija
4/10 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan hänelle takas. Ja kerro miten virhe on hoidettu ja miksi siten. Ja kyse on pienestä virheestä jota on nyt suurenneltu. Muuten hän hokee samaa, asiaan takertuen? Jos taas asia ei ole pieni ja on tärkeä, silloinkin voi kertoa miten asia on korjattu. Ja hänen on nyt syytä lopettaa rankutus eli toisto.

Miksi vastaat, jos et edes lue aloitusta tai ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
5/10 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vaan on k***päitä ja kuvittelevat oman paremmuuden todistelun ja muiden arvostelemisen oikeudekseen.

Vierailija
6/10 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkunnussija iski!

Vierailija
7/10 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pafkamainen ope joka saa obpilaan päähän tehokaasti oppimista on parempi kuin kulturelli humanisti imelillä muailman arvoilla.

Vierailija
8/10 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohita, hän on narsisti. Älä kuluta hetkeäkään enempää asiaa pohtien. Keskity itseesi ja uraasi. Narsisti sotkeutuu omiin kengännauhoihinsa ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
9/10 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran aiemmin jo tapahtui epäonnekas tapahtumien ketju jossa sama kollega heti arveli minun olleen syypää tapahtumiin. Silloinkaan asia ei suoraan edes kuulunut hänelle. Laitoin hänelle silloin jauhot suuhun kun tiesin toimineeni oikein. Meni äkkiä hiljaiseksi.

Mutta en haluaisi tämän jatkuvan näin. Ryhmäkeskustelut Teamsissa ovat niin kätevä työkalu koska silloin kaikki pysymme ajan tasalla vähän kaikesta. Vaan pakkohan tuota on alkaa välttää kun en voi vaan rennosti raportoida sinne juoksevia asioita, vaan kollega laittaa minut perustelemaan hänelle asioita jotka eivät juuri siinä tilanteessa koske häntä.

Pakko kai tässä on alkaa olemaan vähän ikävämpi tyyppi. Ap

Vierailija
10/10 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vasn olisi kaikkitietäbä ikävä tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä