Yo todistus
Yo päivänä saa lakin ja todistuskansion. Mitä tuo kansio sisältää? Pelkät kirjoitetut aineet vai myös kurssiarvosanat?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kuuluu olla esillä juhlissa kunniapaikalla nuo todistus kansiot !
Onneksi asianosainen saa tuon ihan itse päättää, ei se ole mikään velvollisuus.
Etkö ole tyytyväinen lapsesi to todistukseen? Häpeätkö hänen arvosanojaan? Eikö niitä kehtaa näyttää sukulaisille?
Ope vastaa:
Meidän koulussa kansiossa on lukion päättötodistus arvosanoineen sekä ote kaikista suoritetuista kursseista. Lisäksi tietysti yo-todistus sekä todistukset suoritetuista lukiodiplomeista.
Toivottavasti tästä on apua.
Meidän lasten lakkiaisissa ylioppilas on itse saanut päättää, onko kansio esillä vai ei.
Yo-juhliin osallistuville ohje etiketistä:
Mikäli yo-kansio ei ole esillä, ei todistusten perään kysellä, eikä asiasta keskustella.
Vanhemmat häpeävät lastaan kun heidän mielestään niin " huonosti" kirjoitti.....
Vierailija kirjoitti:
Meidän lasten lakkiaisissa ylioppilas on itse saanut päättää, onko kansio esillä vai ei.
Juuri näin, täysi-ikäinen päättää itse millaiset juhlat järjestetään.
Vierailija kirjoitti:
Yo-juhliin osallistuville ohje etiketistä:
Mikäli yo-kansio ei ole esillä, ei todistusten perään kysellä, eikä asiasta keskustella.
Kannattaa kysyä nuorelta. Ei vanhemmilta. Ne häpeävät lapsensa suoritusta.
Etiketti kaikille välittäville vieraille. Nuori kertoo ylpeänä saavutuksistaan.
Nuori voi tarvita myös ulkopuolisen tukea, jos vanhemmat häpeävät hänen yo todistusta ja arvosanoja. Usein vanhemmat vertaavat nuoren arvosanoja omiinsa esim. Akateemisissa perheissä.
Yo juhlien järjestäjälle ohje etiketistä:
Aseta yo todistus kunniapaikalle.
Älä häpeä lapsesi YO todistusta, vaan ole iloinen arvosanoista.
Älä vertaa lapsesi todistusta omaasi äläkä muiden todistuksiin.
Älä kadehdi muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kuuluu olla esillä juhlissa kunniapaikalla nuo todistus kansiot !
Onneksi asianosainen saa tuon ihan itse päättää, ei se ole mikään velvollisuus.
Eihän lapsi saa päättää edes mitä tarjotaan juhlissa, juhlitaanko ylipäätään ja missä. Mitä ja minkäväriset kuteet päällä juhliin jne. Mamma päättää.
Vierailija kirjoitti:
Aseta yo todistus kunniapaikalle.
Höpö höpö. Asetu itse siihen elvistelemään. Nuori ei kenties ole tyytyväinen koko todistukseen eikä halua näyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, täysi-ikäinen päättää itse millaiset juhlat järjestetään.
Saiko valita tarjottavat ja solmion värinkin?? Oho.
Kyllä on uteliaita ihmisiä täällä. Kuusi laudaturia kirjoitin, mutta en piruuksissani laittanut juhlissa todistuksiani näytille. Siinähän kihisivät.
Se ei varmaan selviä hänelle, kun avaa kansion?