Millainen _pehmeä_ matto sopii allergiselle?
Millainen matto on paras pölyallergikolle? Villa? Se toinen jäljitelmä :) ? Onko mitään lankanukkamattoa joka olisi sopiva?
Auttakaahan maton etsijää!
Kommentit (7)
sulla on hengitystieoireita, jotka pahenee siivoamattomassa kodissa. Kaikki pitkänukkaiset matot kerää pölyä. Jos todella saat oireita pölystä, niin paperinarumatot sekä tekokuitu-plyyshimatot ovat hyviä. Mulla on noita jälkimmäisiä, pesen pesukoneessa ne, kevyitä pestä ja tuulettaa, silti ihan kauniita saa.
Itse en ostaisi muita kuin räsymattoja ja paperinarumattoja.
Okei. Voisko joku muukin vielä kertoa kokemuksiaan? Lähden ostamaan mattoa nääs. :)
ja kerro, mitä etsit. Nyt on nimittäin loistavia keinokuituisia sellaisia pörrösiä mattoja, jotka nimenomaan sopivat allergikoille. Eivät kerää pölyä ja likaakin hylkivät. Meillä asuu yksi astmaatikko ja meillä on koko kämppä täynnä noita pörrömattoja eikä mitään ongelmia ole ollut. Tessa taitaa olla maton nimi.
Ai on keinokuituisissakin siis sopivia. Hitto kun kaikki on niin vaikeaa nykyään. En todellakaan mene mattokauppaan ja anna niiden myydä kalleimpia mattoja. Etsin itse tarjousten perässä juosten :)
kaikki villa aiheuttaa pahan kutinan. Yleensä paras on olla ilman mattoja, ja pyyhkiä märällä lattiat päivittäin, eli mille teillä olllaan allergisia. Paras olis varmaan soittaa allergialiiton neuvontaan, ja saada viimeisimmät tiedot mitä nyt pidetään parhaana.
tuollainen " lankamatto" . Siis se on tehty kokonaan keinokuitulangoista. Löytyy monen värisenä ja kokoisena ja mallisena. On pehmeä ja lämmin, kaikki meillä tykkää välillä makoilla sen päällä.
Suositeltiin allergikoille, käsitelty siten, ettei kerää pölyä. Saa myös vesipestä. Suosittelen.
Kannattaa kysyä vielä Iskusta, niin on varmasti sama matto. Eikä ollut edes mitenkään ylikallis.