Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies - millainen on mielestäsi nainen, joka "pitää huolta itsestään"?

Vierailija
17.05.2023 |

Mitä hän mielestäsi tekee ulkonäkönsä eteen? Mikä siis on sinun mielestäsi tarpeeksi huolenpitoa.

Kommentit (263)

Vierailija
61/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko laihduttaminen itsestä huolta pitämistä, jos prosessi on vielä kesken, eikä henkilö vielä ole timmi?

Ja mites vaikka anoreksiasta toipuvan kohdalla? Onko se, että kykenee skippaamaan päivittäisen 10 km lenkin ja jää sen sijaan pelaamaan tietokoneella sipsipussin kanssa mielestänne itsestään huolehtimista, vai pelkkä repsahdus? Lasketaanko esim lääkkeiden syöminen itsestään huolehtimiseen?

Kyselen, koska omaan korvaan on jo pitkään kuulostanut siltä, että itsestä huolehtiminen on lähes jokaisen mielestä ensisijaisesti kiertoilmaus kuumalle ulkonäölle.

No itsestään huolta pitävä on ihan lähtökohtaisesti ulkonäöltään "kuuma". Normaalipainoisuus ja suhteellisen liikunnallinen elämäntapa luonnollisesti lisää "kuumuutta". Viininlitkiminen, röökinpoltto ja mässäily ei sitä lisää. Eikä "kuumaksi" tee auringonpalvonta, tekohärpäkkeiden hankkiminen tai ylipaino. Eikä myöskään liian paljasteleva tai muuten tilanteeseen sopimaton pukeutuminen. Liika tälläytyminenkään ei tee "kuumaksi" vaan päinvastoin mitä vähempi meikkaa ja paklaa itseään niin sitä "kuumempi" on. Etenkin kun muutenkin elää terveellisesti ja tykkää hikoilla lenkkipoluilla. Sen sijaan persettäään someen kuvaileva ei ole "kuuma".

Miksi miehet sitten innoissaan kuolaa erna huskoa ja sieppiä?

Eikö noita seuraa enimmäkseen wanna-be-kanat, eikä miehet?

En ainakaan näin miehenä ymmärrä mitä noista saisin irti. Aivan liian kesyä matskua ollakseen kiinnostavaa.

Vierailija
62/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen käsitys vaatii naisilta enemmän, mikä on "itsestä huolenpitoa". Esim. Meikkaus, edustava pukeutuminen, korut, karvojen ajelu kaikista paikoista.

Miesten ei tarvitse pukeutua edustavasti, käydä parturissa, ajaa/siistiä partaa tai siistiä ihokarvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aina löytyy hyviä miehiä joille kelpaa perusnainen ilman kauheita vaatimuksia. Joten who cares.

Näinhän se on. Perusnaiselle ei kelpaa perusmies, vaan miehen on oltava hyvä.

Vierailija
64/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ryyppää tai röökaa tolkuttomasti eikä mässäile roskaruokaa kokoajan.

Vierailija
65/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehtii perushygieniasta eli käy suihkussa, pesee hampaat jne. Välittää itsestään ja hyvinvoinnistaan. Ei tarvi olla mikään timmi fitnesspimu, mutta on vaikka kävelykin itsestään huolehtimista. Samoin mielekkäät harrastukset, joista tulee hyvä mieli. Syö ravitsevaa ruokaa, mutta saa herkutellakin.

Toi eka rivi on se tärkein. Nykyään tuntuu siltä ettei ees hygienista osata pitää huolta. Likaset hampaat ja pari päivää vanhat meikit ja vaika vaatteita vaihdetaan niin niitä ei pestä.

Mä lisäisin vielä kesän näin tullessa että niitä jalkojakin voisi hoitaa ja kynnet leikata. Varmaan helppo unohtaa talvella kun ei jalkoja näy.

Mahakas harvemmin taipuu hoitamaan jalkojaan. Ja hoidattaminen maksaa joten se raha mieluummin käytetään vaikka johonkin riepuun tai niihin kaameisiin karvamatoihin jotka pitää liimauttaa ripsien tilalle.

Vierailija
66/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aina löytyy hyviä miehiä joille kelpaa perusnainen ilman kauheita vaatimuksia. Joten who cares.

Et ajatellut että itsensä kehittämisestä ja ylevöittämisestä saisi myös ITSE jotain irti?

Sen sijaan että laiskanlöllöttelee jossain perustason alapuolella kaikilla rintamilla.

Vierailija
67/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko laihduttaminen itsestä huolta pitämistä, jos prosessi on vielä kesken, eikä henkilö vielä ole timmi?

Ja mites vaikka anoreksiasta toipuvan kohdalla? Onko se, että kykenee skippaamaan päivittäisen 10 km lenkin ja jää sen sijaan pelaamaan tietokoneella sipsipussin kanssa mielestänne itsestään huolehtimista, vai pelkkä repsahdus? Lasketaanko esim lääkkeiden syöminen itsestään huolehtimiseen?

Kyselen, koska omaan korvaan on jo pitkään kuulostanut siltä, että itsestä huolehtiminen on lähes jokaisen mielestä ensisijaisesti kiertoilmaus kuumalle ulkonäölle.

Tinder-maailmassa se onkin kiertoilmaus timmille kropalle.

Mä en ymmärrä, miksi ihmeessä kukaan haluaisi vapaaehtoisesti jättää lenkin väliin ja tehdä jotain muuta. Meidän ajatusmaailmat taitaa vaan olla hyvin kaukana toisistaan.

Et taida olla kovin perillä syömishäiriöistä/mt-ongelmista, koska niihinhän minä viittasin tuolla lenkkeilyesimerkilläni. Esim anoreksian, jos googlaisit, niin saisit tietää, että se ei ole mikään tavoitteellisen huippu-urheilun muoto, vaan vakava mielenterveyden häiriö

Täällä yksi anoreksiataustainen. Mulla itsestäni huolta pitäminen tarkottaa sitä että mun nimenomaan pitää syödä enemmän kuin haluan ja opettelen syömään herkkujakin. Lisäksi en saa harrastaa paljoakaan liikuntaa. Tietenkin lihon nyt, mutta onneksi vaan maltillisesti. Mulla on kiva terapeutti ja ravitsemusterapeutti tässä apuna. Pidän silti huolta itsestäni ja tämä vaatii multa tosi paljon.

Vierailija
68/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ajatellut että itsensä kehittämisestä ja ylevöittämisestä saisi myös ITSE jotain irti?

Sen sijaan että laiskanlöllöttelee jossain perustason alapuolella kaikilla rintamilla.

Niin koska siinähän ei ole välissä mitään tasoa, kuuma salikissa tai löllö vaan.

Vierailija
69/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehtii perushygieniasta eli käy suihkussa, pesee hampaat jne. Välittää itsestään ja hyvinvoinnistaan. Ei tarvi olla mikään timmi fitnesspimu, mutta on vaikka kävelykin itsestään huolehtimista. Samoin mielekkäät harrastukset, joista tulee hyvä mieli. Syö ravitsevaa ruokaa, mutta saa herkutellakin.

Toi eka rivi on se tärkein. Nykyään tuntuu siltä ettei ees hygienista osata pitää huolta. Likaset hampaat ja pari päivää vanhat meikit ja vaika vaatteita vaihdetaan niin niitä ei pestä.

Mä lisäisin vielä kesän näin tullessa että niitä jalkojakin voisi hoitaa ja kynnet leikata. Varmaan helppo unohtaa talvella kun ei jalkoja näy.

Oon nainen, mutta tuo juttu jalkojen hoitamisesta on niin totta! Sekä naisilla että miehillä. Kesä ja sandaalit ja talvella kuivuneet halkeilevat jalat on paha näky.

Vierailija
70/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikka

Käy päivittäin suihkussa

Pesee hampaat päivittäin aamuin ja illoin

Ei käytä alkoholia

Ei tupakoi

Tämä olisi jo hyvä alku. Harva suominainen pystyy edes noihin...

Vielä harvempi suomimies... Mä itse olen yllä kuvatunlainen. Tämmöisiä miehiä ei tunnu olevan missään. Ei kiinnosta mitkään uskontohihhulit

Valehtelet, nainen.

Moni nainen Suomessa ei käy päivittäin suihkussa, koska hiusten kuivuu vie aikaa. Ja niihin menee paljon shampoota. Pesevät hiukset tyyliin kerran viikossa.

Tietoisku, siellä suihkussa pystyy käydä ilman hiustenpesuakin. Harvat pesee hiukset päivittäin koska harvempi pesuväli riittää hiuksille.

Hiusten pesu kerran viikossa on instagram trendi joka käsittääkseni on menossa ohi, koska osalla se on lisännyt hiusten irtoamista ja hiusten kasvun tyrehtymistä koska päänahan huokoset tukkeutuu. 

Mä oon ymmärtänyt että niitä välipäivinä hiukset pestään silti vedellä. Eikö niin olekaan?

Vierailija
71/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsestään huolta pitävä on ihan lähtökohtaisesti ulkonäöltään "kuuma". Normaalipainoisuus ja suhteellisen liikunnallinen elämäntapa luonnollisesti lisää "kuumuutta". Viininlitkiminen, röökinpoltto ja mässäily ei sitä lisää. Eikä "kuumaksi" tee auringonpalvonta, tekohärpäkkeiden hankkiminen tai ylipaino. Eikä myöskään liian paljasteleva tai muuten tilanteeseen sopimaton pukeutuminen. Liika tälläytyminenkään ei tee "kuumaksi" vaan päinvastoin mitä vähempi meikkaa ja paklaa itseään niin sitä "kuumempi" on. Etenkin kun muutenkin elää terveellisesti ja tykkää hikoilla lenkkipoluilla. Sen sijaan persettäään someen kuvaileva ei ole "kuuma".

Miksi miehet sitten innoissaan kuolaa erna huskoa ja sieppiä?

Ei kaikki miehet.

Vierailija
72/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahakas harvemmin taipuu hoitamaan jalkojaan. Ja hoidattaminen maksaa joten se raha mieluummin käytetään vaikka johonkin riepuun tai niihin kaameisiin karvamatoihin jotka pitää liimauttaa ripsien tilalle.

Mutta kun kyse on muistakin kuin mahakkaista!

Vierailija
73/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskitön, hajuton ja karvaton sekä elämä muutenkin hallussa.

"Itsestään huolta pitävä" on ihan normaali hyväkuntoinen nainen eikä mikään maaninen narkkąrinlaiha ultrajuoksija.

Vierailija
74/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun naiset ei pidä miesten kommenteista. Ei ihme, että palstanaiset ovat inceleitä.

Vierailija
75/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder-maailmassa se onkin kiertoilmaus timmille kropalle.

Mä en ymmärrä, miksi ihmeessä kukaan haluaisi vapaaehtoisesti jättää lenkin väliin ja tehdä jotain muuta. Meidän ajatusmaailmat taitaa vaan olla hyvin kaukana toisistaan.

Et taida olla kovin perillä syömishäiriöistä/mt-ongelmista, koska niihinhän minä viittasin tuolla lenkkeilyesimerkilläni. Esim anoreksian, jos googlaisit, niin saisit tietää, että se ei ole mikään tavoitteellisen huippu-urheilun muoto, vaan vakava mielenterveyden häiriö

Täällä yksi anoreksiataustainen. Mulla itsestäni huolta pitäminen tarkottaa sitä että mun nimenomaan pitää syödä enemmän kuin haluan ja opettelen syömään herkkujakin. Lisäksi en saa harrastaa paljoakaan liikuntaa. Tietenkin lihon nyt, mutta onneksi vaan maltillisesti. Mulla on kiva terapeutti ja ravitsemusterapeutti tässä apuna. Pidän silti huolta itsestäni ja tämä vaatii multa tosi paljon.

No sä ja muut sairaat ootte poikkeuksia. Suurimmalla osalla liikunta useampi kerta viikossa on hyvästä sekä syömisen tarkkailu.

Vierailija
76/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään huolen pitäminen ei tee susta kuumaa. Mutta jos et pidä itsestäsi huolta, käy suihkussa, muu hygienia, syö terveellisesti, niin vaikutat vastenmieliseltä.

Vierailija
77/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Syö terveellisesti.

- Harrastaa säännöllisesti liikuntaa. Fyysinen kunto hyvä tai erinomainen.

- Hygienia kunnossa.

- BMI 18-23

- Habitus asiallinen ja tilanteeseen sopiva.

Ja arvaappa kuinka monella yli 23-vuotiaalla on BMI 18:D? Huolenpito on eri asia kuin olla hoikka.

Vierailija
78/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Syö terveellisesti.

- Harrastaa säännöllisesti liikuntaa. Fyysinen kunto hyvä tai erinomainen.

- Hygienia kunnossa.

- BMI 18-23

- Habitus asiallinen ja tilanteeseen sopiva.

Ja arvaappa kuinka monella yli 23-vuotiaalla on BMI 18:D? Huolenpito on eri asia kuin olla hoikka.

Niin on. Mutta jos pitää huolta itsestään, ei ainakaan liho sairaalloisen ylipainoiseksi. Ellei sitten ole joku outo sairaus, mutta sillon kaikki aika meneekin sen sairauden hoitamiseen.

Vierailija
79/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalipainoinen ja olemuksesta näkee, että harrastaa monipuolista liikuntaa eli on sopivasti lihaksia ja jäntevyyttä.

Lisäksi ihosta näkee, ettei polta röökiä eikä lipitä alvariinsa alkoholia vaan elämäntavat on terveelliset. Ei siis tosiaan ole mitään terassipunaa naamassa tai rinnuksilla.

Nämä kaikki tekotukat, -ripset, -kynnet ja tatuoinnit ym kertoo just päinvastaisesta.

On kyllä aika harhaista. Miten naisesta näkee että harrastaa liikuntaa monipuolisesti? Olen työskennellyt hierojana ja liikunnanohjaajana ja voin sanoa että monet "kiinteältä" ja liikunnalliselta näyttävät naiset ovat laihoja läskejä ja liikuntana joku yksi puolinen koiran talutus tai ei edes sitäkään. Naisesta saa liikunnallisen näköisen varmimmin sairastumalla syömishäiriöön.

Näiden miesten mielestä varmasti mallit näyttävät siltä miltä näyttävät koska harrastavat liikuntaa ja elävät terveellisesti. Totuus on että he syövät niin vähän että tarvitsevat niitä tekotukkia, - ripsiä, -hampaita ja -kynsiä.

Iho voi naisella vaihdella hormonien tai stressin mukaan vaikka söisikin terveellisesti eikä kävisi terassilla. Itselläni on ollut hyvä iho paitsi 28-vuotiaana hormonaalinen akne ja myöhemmin stressista johtunut ruusufinni joka oli ihan hirveä, pahempi kuin mikään terassipuna. Nyt taas on ihan hyvä iho, mutta alkaa punoittaa liikunnassa ja saunassa, ja ärsyyntyy omasta hiestä ja auringosta.

Vierailija
80/263 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan sellainen ei vedä röökiä eikä päihteile. Eikä mässää ja mussuta jotain epäterveellistä päivittäin eikä edes viikoittain vaan oikeasti huolehtii itsestään ja terveydestään syömällä fiksusti ja jopa hieman kurinalaisestikin.

Samasta syystä itsestään huolehtivalle naiselle on mieleistä ja tärkeää harrastaa monipuolista liikuntaa ihan joka päivä.

Itsestään huolta pitävä ei ehdoin tahdoin hommaa itselleen näitä elintasosairauksia.