Mitä kuukautisköyhyys todella on?
Kuukautisköyhyys on taas otsikoissa, mutta mitä se todella on? Onko se sitä, että täytyy käydä leipäjonossa saadakseen rahansa riittämään ruokaan ja muuhun tarpeelliseen kuukautissuojia unohtamatta? Vai sitä, että rahat ei riitä kuukautissuojiin enää sen jälkeen kun on käyty kavereiden kanssa leffassa, syöty sushia ja hankittu osamaksulla uusi iPhone?
"Kyselyyn vastanneista viisi prosenttia on joutunut jäämään kotiin koulusta tai töistä kuukautissuojien puutteen takia."
Tässä voisi kysyä, miksei esim. vessapaperi riitä? Onhan se tietysti hankalaa kun joutuu ravaamaan vessassa ja laittamaan aina hirveän läjän vessapaperia housuihin, mutta olen joskus itsekin joutunut turvautumaan siihen, kun siteet unohtui kotiin. Koululiikunta ja kaikki työt ei tietenkään onnistu, mutta miksei muka oppitunneilla voisi istua pelkän vessapaperin varassa? Mustat housut jalkaan niin muut ei huomaa, jos tulee vahinko.
Kuukautisköyhyydestä kärsiviä lapsia tulee kyllä sääliksi, koska he ovat syyttömiä vanhempiensa rahankäyttöön. Mutta jokainen täysi-ikäinen voisi katsoa peiliin ennen kuin valittaa, puhumattakaan siitä että jää turhan takia kotiin.
Kommentit (861)
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisköyhyys on sitä että holtittomat rahankäyttäjät kuluttavat sosiaalitukensa kaljaan ja röökiin. Siinä sitä sitten kuljetaan köntsät housussa.
Itse en työttömänä juo ollenkaan alkoholia enkä polta tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä voi olla virtsankarkailuakin jolloinka eri vahvuisia housun suojia tarvitaan ympäri vuorokauden niitä kuluen useita kappaleita päivässä.
Liittyy aloitukseen miten? Ihmisellä voi olla vaikka mikä tauti mihin lääkkeet tai tarvikkeet maksaa. Niin?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys; saako noita Lidlin/OB:n/mikätahansamerkki tamponeja asettimillisina? Ostaisin mielelläni jotain edullisempaa kuin Tampax, mutta ainakaan meidän lähikaupoista en ole löytänyt muuta merkkiä joissa on asetin. Ja mulle ei käy muut, on pikkuiset lyhyet sormet kuin lapsella plus sellainen anatomia, että ainoastaan asettimella saan ten tamponin kohdilleen. Se tavallaan lonksahtaa sivuttain paikoilleen. Joo olen kokeillut niitä itse laitettavia, usein (olen 40+) ja joka kerta se jää puoleenväliin eikä pidä vuotoa. Kysyn ihan tosissani.
Mulla sama juttu. Tampaxeissa on parhaat asettimet. Saa helposti ja siististi ja nopeasti paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisköyhyys on sitä että holtittomat rahankäyttäjät kuluttavat sosiaalitukensa kaljaan ja röökiin. Siinä sitä sitten kuljetaan köntsät housussa.
Työttömyyskorvauksesta menee vero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli netto on noin 580.
Asumistukeen ja toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot.
Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle, jos on yhtiölainaa. Ei saa omistaa myöskään kesämökkiä.
Yt-neuvotteluita pukkaa.
Tuleva hallitus leikkaa ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää tekemästä kestositeitä vaikka mistä vanhoista räteistä?
Kun sinä harrastat hikiliikuntaa, niin laitatko päällesi puuvillaisen t-paidan vai teknisen urheilupaidan? Huomaisitko eron?
Olen eri, mutta itse huomaan eron ainoastaan siinä, että ne "tekniset paidat" hiertävät ja keräävät hikeä aka rupeavat haisemaan paljon herkemmin kuin ihan perus T-paidat. Sori ohis, ei liity aiheeseen, tuli vaan mieleen omat kokemukset kun luin ton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli netto on noin 580.
Asumistukeen ja toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot.
Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle, jos on yhtiölainaa. Ei saa omistaa myöskään kesämökkiä.
Yt-neuvotteluita pukkaa.
Tuleva hallitus leikkaa ansiosidonnaista.
Yhtiölaina on lasku asumistuessa, mutta ei toimeentulotuessa.
Toimeentulotukea haetaan ruokaan, sähköön ja lääkkeisiin.
Vuonna 2019 Sanna + hallitus teki uudistuksen, että yhtiölaina ei ole lasku/asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Ulosottoa pukkaa
Kerrostalo voi mennä konkurssiin
Perintöveroja 12 miljoonaa euroa ulosottoon
Hallitus leikkaa syksyllä ihmisten rahoista. Muista, että olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista
Jättikorotukset uusien kerrostalojen vastikkeisiin
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009445414.html
Olet vastuussa myös naapureiden jättivastikkeista. Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja asuntovelka jää niille kenellä sitä on eli maksat vuokraa + lainaa asunnosta mitä et ikinä saa takaisin.
No, itseppä äänestitte oikeistopuolueita.
Kehitysmaiden naisia ja erityisesti nuoria pitäisi tukea lahjoittamalla kuukautissuojia. Siellä kuukautiset saattavat olla pahakin tabu ja koulusta jäädään niiden vuoksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmiskunta selvisikään tuhansia vuosia ilman menkkasiteitä?
Siten, että esim. Suomessakin naiset vuotivat vapaasti hameiden alla. Veikkaan ettei kovin monelle työnantajalle, koululle tai edes ihan tavan kansalaiselle kävisi, että naiset vuotaisivat verta ja klimppejä pitkin penkkejä ja lattioita.
Hygienia myös oli mitä oli.Puhumattakaan, että köyhillä olisi nykyään varaa runsaisiin hamekankaisiin.
Ts. Yhteiskunta ja sosiaalinen kanssakäyminen vaatimuksineen on täysin erilainen nyt vs. tuhansia vuosia menneessä.
Ei naiset vuotaneet läheskään koko aikuisaikaansa, koska tuolloin oltiin jatkuvasti raskaana tai imetettiin. Munkin isomummu synnytti 14 lasta, joista 12 jäi eloon.
Helsingissä osa taloyhtiöistä ei saa remonttilainaa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sadat-taloyhtiot-eivat-saa-pankeilt…
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa syksyllä ihmisten rahoista. Muista, että olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista
Miksi sinä spämmäät näitä joka keskusteluun olipa aihe mikä tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo ole spämmejä. Jos taloyhtiö menee purettavaksi, koska ei saa remonttilainaa niin sulle jää asuntovelka. Vakuutus ei korvaa vesivahinkoa välttämättä vanhassa talossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo ole spämmejä. Jos taloyhtiö menee purettavaksi, koska ei saa remonttilainaa niin sulle jää asuntovelka. Vakuutus ei korvaa vesivahinkoa välttämättä vanhassa talossa
Pystytkö maksamaan palkastasi sekä asuntolainaa että vuokraa?
Kysymys; saako noita Lidlin/OB:n/mikätahansamerkki tamponeja asettimillisina? Ostaisin mielelläni jotain edullisempaa kuin Tampax, mutta ainakaan meidän lähikaupoista en ole löytänyt muuta merkkiä joissa on asetin. Ja mulle ei käy muut, on pikkuiset lyhyet sormet kuin lapsella plus sellainen anatomia, että ainoastaan asettimella saan ten tamponin kohdilleen. Se tavallaan lonksahtaa sivuttain paikoilleen. Joo olen kokeillut niitä itse laitettavia, usein (olen 40+) ja joka kerta se jää puoleenväliin eikä pidä vuotoa. Kysyn ihan tosissani.