Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorovaikutus ähky - kärsiikö kukaan muu tällaisesta?

16.05.2023 |

Olen töissä sote-alalla ja usein kärsin tällaisesta.

Töissä pitää olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa 8 tuntia päivässä. Kotona odottaa mies ja lapset joiden kanssa pitää jatkaa samaa rataa.

Joskus tuntuu, että pää leviää. Haluasin hiljaisuutta tyyliin, että joskus kuulisi omat ajatuksensa eikä tarvitsisi koko aikaa olla 'käytettävissä'

Ja siis tykkään työstäni, tykkään perheestäni, mutta AINA ei vaan jaksaisi :(

Ja ennenkuin joku äikkä ehtii kommentoida, niin tarkoituksella otsikossa on kirjoitusvirhe - tiedän, että vuorovaikutusähky on yhdyssana, mutta erikseen selvyyden vuoksi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olin samalla alalla puhelinhommissa viime talven. Ei koskaan enää.

Vierailija
2/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kärsin, mutta jo vähemmällä määrällä kuin sinulla.

Minulla on vuorovaikutusta lähinnä kotona mieheni kanssa ja välillä pitää päästä häntäkin karkuun tai esittää nukkuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut introverttiydestä tai erityisherkkyydestä?

Vierailija
4/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kaikki ihmiset tarvitsevat omaa aikaa jolloin kuulee omat ajatuksensa. Se on perustarve niin kuin nukkuminen ja syöminen. Jos ei ole omaa aikaa niin pää tosiaan leviää.

Vierailija
5/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Tykkään autoilusta.

Jonnena olin kesätöissä postissa, 8h kesäkuumalla ilmastoimassa autossa.

Ei huvittanut illalla lähteä kavereiden kanssa kylille kruisailemaan.

M40

Vierailija
6/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja lapset eivät voi ottaa huomioon ja antaa omaa rauhaa?

Vierailija
7/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oman ajankäytön hallintaa ihan samalla tavoin kuin kaikki muukin mihin itsensä velvoittaa että pitää olla tai tehdä.

Vierailija
8/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oman ajankäytön hallintaa ihan samalla tavoin kuin kaikki muukin mihin itsensä velvoittaa että pitää olla tai tehdä.

Äideillä ei ole etuoikeutta suunnitella excelillä elämäänsä. Suomeksi, et ymmärrä mistä puhut. Joko olet perheetön tai mies. Tai molempia.

Vierailija
9/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä täytyy asiakkaiden ja työkavereiden kanssa olla vuorovaikutuksessa koko päivä, mikä väsyttää todella paljon. Kotona odottaa lapset ja mies joita pitäisi myös huomioida ja huomaan väsyväni kaikkeen tähän. Kotona on toisinaan pinna kireällä, mutta olen oppinut ottamaan omaa aikaa lenkkeilemällä metsän rauhassa, kahvittelemalla terassilla yksikseen tai ihan vain hengaamalla hetken omissa oloissa. Sitten taas jaksaa.

Vierailija
10/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tai mene opiskelemaan uusi työ/ammatti. Mahdollisesti sellainen jossa ei tarvitse koko ajan kohdata ihmisiä. Karsi työelämästä, älä perhe-elämästä. Ota omaa aikaa säännöllisesti jonkun mieleisesi puuhan parissa. Nipistä vaikka yöunista tunti, tai töistä, ja tee sillä ajalla jotain mieluista. Esim lue, tee käsitöitä, tai herää tuntia aikaisemmin ja harrasta liikuntaa. Nämä auttaa, kokemuksesta.

Vierailija
11/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä työt sopisivat? T. Eri

Vierailija
12/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äideillä ei ole etuoikeutta suunnitella excelillä elämäänsä. Suomeksi, et ymmärrä mistä puhut. Joko olet perheetön tai mies. Tai molempia.

Ja miksei? Samalla tavalla sen vastuun voin perheessä jakaa mies ja nainen. Joko rankalla kädellä, että mies tekee työt ja nainen kodin taikka sitten molemmat käy töissä ja illat jaetaan vuoropäivin tai päivittäin tasan vastuualueet. Illalla ehtii ihan hyvin toinen käydä vaikka lenkillä tai leffassa tuulettamassa päätä tai salilla tai mitä nyt tykkääkään tehdä. Vai puhutaanko tässä siitä etuoikeudesta, että mies rojahtaa sohvalle loppuillaksi eikä puhu eikä pussaa? Siinä tapauksessa nainen on vaan alentunut kohtaloonsa. Lapsi tuskin on enää ihan sylivauva, ei ole mieskään. En sikäli oikein osaa itsekin äiti-ihmisenä, ruuhkavuosissa, edes samaistua aloitukseen. Ihan kuin miestäkin pitäisi jotenkin hoivata. Eikö se pitäisi ajatella että ihanaa, saa kumppaninsa kanssa vaikka vaihtaa kuulumiset päivän jälkeen. Kyllä jaksamista verottava ongelma on siellä töissä, ja se keissi täytyy lähteä purkamaan ensiksi.

Vierailija
13/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työroolissa aidosti oman persoonan kautta vai onko työroolisi liiankin vahva? Jälkimmäinen vaihtoehto on uuvuttava, koska siinä joutuu esittämään ja pinnistelemään.

Oletan, että lähtökohtaisesti pidät ihmisistä/asiakkaista, koska kirjoitat tykkääväsi työstäsi. Mihin kohtaan sijoitat itsesi introvertti/ekstrovertti -akselilla?

Vierailija
14/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko työroolissa aidosti oman persoonan kautta vai onko työroolisi liiankin vahva? Jälkimmäinen vaihtoehto on uuvuttava, koska siinä joutuu esittämään ja pinnistelemään.

Oletan, että lähtökohtaisesti pidät ihmisistä/asiakkaista, koska kirjoitat tykkääväsi työstäsi. Mihin kohtaan sijoitat itsesi introvertti/ekstrovertti -akselilla?

Tämä on merkittävä. Itsekin olin aivan sosiaalisessa ähkyssä työssä jossa piti vetää liikaa roolia niin asiakkaiden kuin työkaverienkin kanssa. Kuormitus väheni mielettömästi kun löysin itsenäisen työn jossa ei juuri työkavereita tapaa, ja vaikka asiakaspalvelua tämäkin on, niin saan tehdä sitä omalla persoonallani, ihanaa!

Vierailija
15/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen tuota ongelmaa, mutta sitten päätin muuttaa työrooliani ja tapaa, jolla teen työni. En oikein osaa sanoa, miten se tarkalleen tapahtui, mutta pikkuhiljaa sain tavallaan passiivisemman vaihteen itsestäni päälle.

Palautteissa mainitaan välillä töykeys, mutta toisaalta tulee paljon enemmän palautetta, jossa kehutaan, miten koetaan tulleensa kuulluksi ja miten suoraan asiaan, asiassa ja selkeä olin. Kuuntelen ja olen läsnä, mutta en välttämättä osallistu epäolennaisuuksiin juurikaan. Suurin osa haluaa tulla kuulluksi ja sen jälkeen ratkaisun ja ulos.

Vierailija
16/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä. Oman puheen vähentäminen helpottaa mulla. Vedän usein kokouksia tms. ja aiemmin koin velvollisuudekseni kommentoida "joka" lillukanvartta, mitä esiin tuotiin. Tämä rasittaa ja rapauttaa omaa keskittymistä.

Kuunnella pitää, mutta kaikkeen ei tarvitse tarttua ja aina ei tarvitse ylläpitää keskustelua.

17/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, idenfitioin itseni introveritiksi, vaikka työmaalla pitää asiakkaitten kanssa jutskata koko ajan.

18/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei ymmärrä kun ovat  niin pieniä.

Miehellä on mt-ongelmia :)

Vierailija
19/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä! Eikä ole lastenhoitajia tai paikkaa minne mies ja lapset voisi keskenään mennä. Siis ei vaan jaksa kaikkien pälätystä ja läsnäolon vaatimista 24/7. Teen tunnin lenkkejä ja yritän poistua vaikka kirjastoon välillä mutta välillä sekin tuntuu ärsyttävältä kun pitää itse mennä puiston penkille vaan hengittelemään. Tänään olon varmaan ekaa kertaa puoleen vuoteen yksin kotona yli tunnin ja olipa outoa ja ihanaa. Istuin sohvalla ja nautin.

20/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa uusi ammatti. Toimistro-rotasta lähihoitajaksi.

Näin 55-vuotiaana yöuni on aikas hakusessa kun kuumat allot pukkaa päälle noin 5 kertaa yöllä.

Luen, nyt on meneillään Silta, joka kertoo Spinalongan spitaalisaaresta.