Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minähän en ilmaiseksi anna näitä mitä olen myymässä

Vierailija
16.05.2023 |

on se kumma kun vaaditaan että ilmaiseksi pitäisi saada, tai ihan naurettavan pienellä hinnalla, vaikka se ostaja ei itsekään antaisi ilmaiseksi tai myisi ihan minimihinnalla. Sitäpaitsi olen itsekin maksanut näistä hyvän hinnan, niin että jos ei miellytä, osta kaupasta, jos koet että sieltä saat edullisesti. Paitsi että näitä ei kyllä enää vuosiin ole kaupasta saanut koska näiden valmistaminen on lopetettu.

Niin että minä myyn hinnalla joka itseäni miellyttää, ja sillä selvä. Aina olen näille löytänyt ostajan joka maksaa sen mitä pyydän.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikeissa myydä taulun, jonka ammattilaisen arvioima myyntihinta olisi n. 1000 e:n paikkeilla. Tuttavani sanoi, että maksaisi siitä 200e, jos myyn hänelle. En suostunut ja hän pahoitti mielensä. Miksi ihmeessä olisin myynyt hänelle, jotta hän saisi sen n. 800e voittoa myymällä eteenpäin, kun itse voisin saada saman voiton myymällä vieraalle? Minunhan tässä olisi pitänyt pahastua, että ehdottaa moista. (Ei siis ollut mikään perintötaulu, jolla olisi ollut tunnearvoa, vaan ihan jälleenmyyntiin olisi sitä ajatellut.)

Vierailija
22/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikeissa myydä taulun, jonka ammattilaisen arvioima myyntihinta olisi n. 1000 e:n paikkeilla. Tuttavani sanoi, että maksaisi siitä 200e, jos myyn hänelle. En suostunut ja hän pahoitti mielensä. Miksi ihmeessä olisin myynyt hänelle, jotta hän saisi sen n. 800e voittoa myymällä eteenpäin, kun itse voisin saada saman voiton myymällä vieraalle? Minunhan tässä olisi pitänyt pahastua, että ehdottaa moista. (Ei siis ollut mikään perintötaulu, jolla olisi ollut tunnearvoa, vaan ihan jälleenmyyntiin olisi sitä ajatellut.)

Tuo on niin tyypillistä. Just tuollaisia ihmiset on. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap luulee, että jotain kiinnostaa hänen mielipiteensä. Minulle hän ainakin antoi ison alennuksen, kun ei muuta voinut.

Vai niin :D sinä yritit vaatia että myyn viidesosalla pyytämästäni hinnasta ja sekin sillä ehdolla että toimitan nämä sun kotiovelle. Kun sanoit että sinähän et ala enää postikuluja maksamaan.

Apus hei täällä! Mä korotan! Tästähän tuli oikea tarjouskisa, mä maksan kuudesosan. Käykö?

Vierailija
24/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en osta mitään käytettynä. En edes käy kirppiksillä tai lue toria.

Pitää olla riittävän halpa, että käytetty kelpaa. Alennusmyynneistä saa puoleen hintaan tavaraa, joten käytetyn pitäisi olla 80 % halvempaa. Mutta kun se ei ole.

No, pidämpähän Suomen taloutta yllä, kun kulutan.

Nämä mitä aion myydä ei ole käytettyjä vaan uusia. 

Miksi ostaisin sinulta, enkä kaupasta?

Kaupasta saan sentäs 14 vrk vaihtotakuun.

Missään kaupassa ei näitä enää myydä.

No sittenhän hinnan pitäminen ok, paitsi jos kauppa ei pyytämälläsi hinnalla käy. Kysynnän ja tarjonnan laki määrää hinnan markkinataloudessa.

Vierailija
25/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin juuri paljon hyvää kamaa ilmaiseksi Torissa. Hyvä jos tulee jollekin tarpeeseen ja hakevat vielä oikein poiskin kotiovelta, ei tarvitse vaivautua viemään roskiin.

Vierailija
26/29 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en osta mitään käytettynä. En edes käy kirppiksillä tai lue toria.

Pitää olla riittävän halpa, että käytetty kelpaa. Alennusmyynneistä saa puoleen hintaan tavaraa, joten käytetyn pitäisi olla 80 % halvempaa. Mutta kun se ei ole.

No, pidämpähän Suomen taloutta yllä, kun kulutan.

Tässä ei ole mitään logiikkaa. Jos kyseessä esim arvokas mekko tai laukku, näistä voi hyvinkin kysyä korkeaa hintaa, koska laatu ei kärsi käytössä. Tai vaikkapa se suomalaisten rakas Marimekko. Oletat siis, että vähäisen käytön jälkeen vaikka 80 euron teekannun hinta olisi ööö kymppi? Tai mitäs taideteokset - nekin on ns käytettyjä usein. Toki jos ostat vaan jotain Tokmannin halpistavaraa, on toinen juttu. Itse torissa myynyt vuosia. Vähän aikaa sitten myin "käytetyn" sisustusjutun lastenhuoneeseen 50 eurolla ovh 70 eur. Eli ollut käytössä noin 4 vuotta ja pyysin aika korkean hinnan. Hetkessä meni. Hyvälle tavaralle löytyy aina ostaja! 

Vierailija
27/29 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisten talonmyynti-ilmoituksissa monesti lukee "vain myynti, ei vuokralle".

Vierailija
28/29 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen tunneside arvottomiin esineisiin näkyy nettikaupoissa.

Saman voi saada puoli-ilmaiseksi kierrätyskeskuksesta.

Vierailija
29/29 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran aina olet löytänyt ostajan, niin miksi valitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän