Menee hermot puolisoon - Kuinka joku voi olla noin saamaton?!
Mun puoliso on varmaan yksi hitaimmista ja aikaansaamattomimmista ihmisistä, jonka tunnen. Menee hermot, aivan täydellisesti. Mies jaksaa käydä töissä ja käy salilla kerran tai pari viikossa. Kotitöistä hän huolehtii pyykinpesun. Kaiken muun ajan, siis useita tunteja joka päivä, hän makaa sohvalla ja selaa puhelinta.
Kaikki tekemistä vaativat asiat siirtyvät hamaan tulevaisuuteen. Hajonneen postilaatikon vaihtamista hän suunnitteli yli puoli vuotta, eikä vieläkään olisi sitä tajunnut tehdä, jos en olisi sanonut, että nyt, oikeasti meille ei kohta tuoda enää postia. Itse työ vei lopulta ehkä 10 minuuttia. Pihassa oleva vanha leikkimökin rotisko pitäisi purkaa - sitä hän on suunnitellut nyt kolme vuotta. Se, että hän joskus tekee lumityöt tai ajaa nurmikon, tuntuu olevan todella suuri ponnistus ja asia, jota pahkutaan ja suunnitellaan puolipäivää ennen toimeen tarttumista, ja joka muistetaan mainita monta kertaa. Meillä on pieni rivarinpiha: Lumityöt tekee 20 minuutissa, nurmikon ajaa vajaassa 10 minuutissa.
Mä en oikeasti enää jaksa tällaista. Käyn täysipäiväisesti töissä, hoidan kaiken kodin siivoamisen ja arkisen ylläpidon, kaikki puutarha- ja pihatyöt joitakin poikkeuskertoja lukuun ottamatta, tyhjään ja täytän tiskikonetta, suunnittelen ja valmistan kaikki ruoat, teen ruokatilaukset kauppaan, hoidan lasten hammaslääkärit, puheterapeutit, kaverisynttärit ja vaatehankinnat.
Kuinka aikuinen ihminen voi olla noin saamaton?
Kommentit (7)
Mun entinen puoliso oli samanlainen. Painottaisin sanaa entinen tässä kohtaa.
Kun erottiin, oli käsittämätöntä, kuinka siistinä ja viihtyisänä koti pysyi, kun mies lähti. Minun exässäni oli vielä aika lailla hamsterin vikaa, hänelle oli todella vaikea heittää mitään tavaraa pois ja säästi kaikenlaisia kuitteja, papereita, mainospostia, vanhoja vaatteita jne, kun ei vaan pystynyt laittamaan niitä roskiin.
Minkä ihmeen takia sinä et voinut tehdä sitä kymmenen minuutin hommaa? Katsopa kuule välillä siihen peiliin?
Sama, mutta toisinpäin. Vaimoni on tuolla tavalla saamaton. Mitään ei tapahdu missään asiassa ellen vedä häntä puoliväkisin perässäni.
Tervetuloa meidän tuhansien mieslasten (entisten) kumppaneiden joukkoon. Tämä on se ilmiö, jota palstan miehet kutsuvat miesvihaksi. Ei tuosta ole muuta ulospääsyä kuin nostaa kytkintä ja valita seuraavalla kerralla paremmin. Esimerkiksi ikisinkkuus.
Kyllä suurin ongelma varmasti on, että huomannut sinun tehokkuutesi, tästä syystä pystyy itse olemaan saamaton, ja silti tärkeät hommat tulevat hoidetuksi. Etkä ole taatusti ainoa asian kanssa painiva!