Oletko vahingossa varastanut jotain kaupasta? Huomannut siis liian myöhään, että joku asia jäi maksamatta.
Mulla kävi näin. Ostin kolme kurkkua. Kotona tarkistin kuitin ja huomasin, että myyjä oli ottanut hinnan vain kahdesta kurkusta. Tarkistin vielä kaapista, että ostinhan varmasti kolme kurkkua, ja kolme siellä niitä nökötti. Yhdestä vaan puuttui hintalappu.
Jännä, ettei myyjä maininnut mitään kassalla siitä, että mulla oli unohtunut laittaa yhteen kurkkuun hintalappu.
No ei tullut lähdettyä yhden kurkun takia enää kauppaan. Mun mielestä oli myyjän vika, kun yleensä myyjä mulle siitä mainitsee, jos multa on unohtunut hintalappu jostain tuotteesta. 🤷
Kommentit (62)
Kotona ihmettelin miten vähän ostokset olivat maksaneet. Kuitista huomasin, että oli itsepalvelukassalla jäänyt skannaamatta huuhteluaine ja joku muu, yhteishinta n. 4€, seuraavana päivänä kävin kyseiset tuotteet mukanani kaupassa ja annoin kassan skannata ne ja maksoin. Aiemmin lapoin tuotteet reppuun sitä mukaa kun olin skannannut ja siinä oli livahtanut pari tuotetta ohi. Sittemmin olen pakannut ostokset vasta sen jälkeen kun olen tarkistanut näytöltä, että kaikki on ok.
En, mutta joskus olen kyllä palannut palauttamaan huomattuani saaneeni kassalta liikaa vaihtorahaa, mitä ei nykyisin kyllä enää juuri edes tapahdu.