Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vahingossa varastanut jotain kaupasta? Huomannut siis liian myöhään, että joku asia jäi maksamatta.

Vierailija
15.05.2023 |

Mulla kävi näin. Ostin kolme kurkkua. Kotona tarkistin kuitin ja huomasin, että myyjä oli ottanut hinnan vain kahdesta kurkusta. Tarkistin vielä kaapista, että ostinhan varmasti kolme kurkkua, ja kolme siellä niitä nökötti. Yhdestä vaan puuttui hintalappu.

Jännä, ettei myyjä maininnut mitään kassalla siitä, että mulla oli unohtunut laittaa yhteen kurkkuun hintalappu.

No ei tullut lähdettyä yhden kurkun takia enää kauppaan. Mun mielestä oli myyjän vika, kun yleensä myyjä mulle siitä mainitsee, jos multa on unohtunut hintalappu jostain tuotteesta. 🤷

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus, mutta todellakin vahingossa.

Vierailija
42/62 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkuun liittyy minunkin tarinani, jossa minusta meinasi tulla varas. Olin kerännyt kaupassa sylin täydeltä tavaraa, vaikka oli tarkoitus käydä ostamassa vain yksi tietty alennustuote.

Maksun hetken koittaessa aloin kaivaa lompakkoa toppatakkinin rintataskusta, kun pitkä kurkku kurkisti takkini alareunasta. Kassa katsoi vähän hölmön näköisenä ja itsekin hölmistyin hetkeksi. En ollut muistanut enää koko kurkun olemassaoloa. Alkoi naurattaa ja samalla hävetti. Ei ollut tarkoitus varastaa. Maksoin erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassalla kasa viilis purkkeja,huomaisin vasta kotona että yksi jäi maksamatta:o

Vierailija
44/62 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut minun vika vaan myyjän epähuomio. Ostan usein monipilttipakkauksia ja yhdellä kertaa kone oli ottanut viivakoodin vain yksittäisestä purkista, eikä koko paketista. 

Vuosia sitten mieheni "varasti" kaupasta vahingossa useita sammakkoaiheisia lasten vaatteita. Ne oli kärryn sisällä roikkumassa siinä työntäjän puolella ja mies latasi vain ruoat hihnalle. Vieraassa kaupungissa oltiin ostoksilla ja myöhemmin huomattiin moka. 

Vierailija
45/62 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaminen edellyttää tahallisuutta, joten jos vahinko, ei ole varkaus. Kurkku on myös arvoltaan vähäinen, joten tahallisena enintään näpistys.

Vierailija
46/62 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ja joskus kassa on jättänyt piippaamatta myöskin mutta laittanut kassan ohi tavaran. Hoksasin bussipysäkillä kun ajattelin et miten oli niin halvat ostokset. En mennyt takaisin.

Tässä oli vielä kyseessä tuote josta myyjä otti hälytyslaitteen irti eli toki oletin että se kassaankin kilahti.

Mulle on muuten käynyt samoin. Ostin Haloselta pojalle Armanin tuotteita ja siinä samalla rekisteröidyin asiakkaaksi. Myyjä poisti hälyjä tuotteista siinä samalla. Maksoin ostokseni ja kuitti kassiin ja aloin miettimään myöhemmin miten selvisin niin halvalla. Tarkistin kuitin ja myyjä oli unohtanut ottaa hinnan kaikista Armanin tuotteista. Ostin siis muutakin samalla. 

Ja kerran Pentikin kauppaan meni satasia, mutta jälkikäteen huomasin, että ei ollut kaikkia kuitannut ja mulla oli liikaakin niitä astioita ladattu mukaan. Ostin siis 6kpl yksiä lautasia ja myyjä oli laittanutkin niitä 12kpl ja maksu toki kuudesta. Jne. 

Vierailija
47/62 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastaminen edellyttää tahallisuutta, joten jos vahinko, ei ole varkaus. Kurkku on myös arvoltaan vähäinen, joten tahallisena enintään näpistys.

Sitäpaitsi, koska olen kommunisti, niin en voi varastaa, koska kaikki on yhteistä ja Suomessa on uskonnon ja mielipiteenvapaus ja kaikki ovat yhdenvertaisia lain edessä. Valtio syyllistyisi lain mukaan syrjintään, jos syyttäisi mua varkaaksi.

Vierailija
48/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sattuu vahinkoja, lapsellani on joskus ja olen huomannut vasta myöhään. En aina pääse selvittää kun kauppa on kaukana. Mutta totta kai opetan rehellisyyttä. Jos myyjä on vahingossa jättänyt ottamatta niin se on myyjän moka. Mutta pääsääntöisesti siis kyllä selvitän.

Vierailija
49/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran maksoin ostokset paistopisteen alennuspussi ranteesta roikkuen. Kun tajusin kotimatkalla, että se oli jäänyt maksamatta kauppa oli jo kiinni.

Sama se. Olivat velottaneet liikaa ostamistani pakastevadelmista.

Vierailija
50/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin yhdet housut joissa oli vyö 

vein ne kassalle niin kuin ne oli ja maksoin 

kotona katsoin että vyö olisi ollut eri hinnalla 

Vierailija
51/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vahingossa liimasin loheen kurkun hintalapun.

Vierailija
52/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Lapsena vahingossa kerran laitoin suklaapatukoita taskuun enkä kassalla enää muistanut niiden olevan siellä. 

Jotain 7-vuotiaana. 

Vierailija
53/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran kantanut pyykkitelineen vaan kainalossa kotiin, kun luulin mieheni maksaneen sen tavaratalon ylemmän kerroksen kassalla. Kävin seuraavana päivänä maksamassa kyllä, kun asia selvisi kotona. 

Vierailija
54/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kesäkukkia. Luulin et niitä oli ihan rehellisesti esim. 7 kpl. Kotona näin et olikin 8. Eihän se kassa tarkastanu. Mut taas samalla reissulla ostin multaa, eikä niistä tullu sitä alea mikä siellä oli mainittu. Laskin et hyöty oli +-0, eli tyytyväisin mielin mitä hävisin kun alea ei mullista tullu, nii se yks kukka korvas menetykseni. 

Vierailija
55/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Käytettiin käsiskanneria ja kaksi juustoviipalepaketta oli tarttunut yhteen ja otin hinnan vain toisesta.

Ostettiin lihapiirakoita ja en kertonut tuotteita niin maksettiin vain yksi.

En mennyt maksamaan mutta loppui käsiskannerin käyttö.

Tosin ollaan maksettu punalaputeista tuotteista normaali hinta. Ostettu vahingossa ja käytetty itsepalvelukassaa.

Vierailija
56/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monasti kassa on laskuttanut vain yhdestä maitopurkista vaikka olen sanonut omassa korissa olevan purkkien määrän, yleensä nostan sen korin vielä näkösälle.

Jos on niin huono muisti hänellä niin ei ole minun vika.

Vierailija
57/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sixpackin karhu olutta ja paljon muuta.

Kotona huomasin et olut oli maksanut yhden tölkin verran.

Ei mun vika

Vierailija
58/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi punnitsit kolme kurkkua erikseen? Ilmeisesti olivat siis kaikki samaa tuotetta, kun mietit että myyjä oletti kahden kurkun hinnan olleen yhdellä lapulla. 

Tai emt, ehkä punnitsit yhden kurkun ja heitit sen korin pohjalle, lastasit päälle muuta kamaa, päätit tarvitsevasi toisenkin kurkun, hait sen, heitit lisää tavaraa koriin, päätit tarvitsevasi sittenkin vielä kolmannen kurkun jne. 

Vierailija
59/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran unohdettiin kaverini kanssa maksaa salaatit ulkokahvilassa, oltiin kiin uppoutuneita keskusteluun ettei muistettu. Kun hoksasin soitin perään, omistaja oli vaan huvittunut ja totesi että laitrtsan tällä kertaa talon piikkiin ja toivottavasti maistui.

Vierailija
60/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin ruokaostosten ohessa sixpäckin olutta ja kassa oli ottanut vain yhden tölkin hinnan. Huomaisin tämän vasta kotona kun erittelen kauppakuitista aina exceliin ruokakulut ja alkoholin erikseen. Katsoin kuittia, että oli vain yhden tölkin hinta. No en tosiaan mennyt takaisin Prismaan.

Mulle käynyt varmaan viisi kertaa samalla tavalla.En ole mennyt korjaamaan asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän