Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä päiväkotiin laittaminen muka aina se oikea vastaus!?

Vierailija
04.12.2006 |

Tätä täällä lukee jatkuvasti, laita lapsi/lapset päiväkotiin jotta saat levätä!

Oikeasti, minusta on sääli jos noin rankkavaihtoehto tehdään EKANA!

Eikö pitäisi saada ekana sinne kotiin tukea jaksamiseen, ei kai ne ongelmat sillä parane että lapsi laitetaan pois alta päiviksi.

Sitä paitsi päivähoitopaikat on ensisijaisesti tarkoitettu työssäkäyville ja opiskelijoille ei vähän väsähtäneille!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä helpottuu sillä päiväkotiin laittamisella. Ja se on halvempaa kuin se, että jokaisen " kotiäipän" luona kävis monta kertaa viikossa joku tukihenkilö/kodinhoitaja/lastenhoitaja.

Monet ei vaan jaksa niitä lapsiaan kokopäiväisesti, vaikkei olisi mitään masennusta eikä muutakaan varsinaista vaivaa. Ja sitten uuvuttaa. Parempi vaan lähteä sitten suosiolla töihin ja lapset päiväkotiin. Tietysti kantsis sitten miettiä, että montako lasta kannattaa ylipäätään pykästä, jossei niiten kanssa jaksa.

Eikä se päiväkotiin laittaminen ole mikään dramaattinen tai rankka juttu lapselle, jos kotona ollaan suht järjissään. Musta olisi kuitenkin hyvä, että nämä " väsähtäneet" eivät sitten jäisi sinne kotiin lepäilemään sillä aikaa, kun lapset on hoidossa. Töidenteko olisi hyvä tukimuoto.

Vierailija
2/4 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheiden kotiavut karsittiin laman mukana jo 15 vuotta sitten, eikä niitä ole takas tullut tai ole tulossa.

10% lapsista elää moniongelmaissa syrjäytyneisssä perheissä. Kotona on päihde-, väkivalta- ja mielenterveysongelmia. Ylivelkaantumista, työttömyyttä, ammattitutkinto puuttuu.

Jos äiti ei aina jaksa niin se päivähoito on lapselle loistoratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minulla on masennuslääkkeet olen välillä pirteä ja välillä vähemmän pirteä. Jokapäivä kuitenkin ulkoilen lapsen kanssa pitkät ajat, teen ruoat, luen satuja ja teemme retkiä jne. Silti minulle täälläkin sanotaan että lapsen on parempi hoidossa, valitettavasti en oikein usko. Siellä jatkuvasti vaihtuu ihmiset on pöpöjä jne. Kyllä minä koen huononakin päivänä olevani parempi vaihtoehto.

Lapseni on 2vuotias.

Vierailija
4/4 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lääkkeitä kannattaa syödä, niillä saa masentuneenkin toimintakykyiseksi.

Joku toinen masentunut ei jaksa pukea päivävaatteita päälleen puhumattakaan että jaksaisi tehdä lapselle säännolliset lämpimät ateriat ja ulkoilla lapsen kanssa. Moni masentunut on myös tosikiukkuinen ja pinna on kokoajan kireellä, mutta lasta ei laiteta puolipäivähoitoon, kun pitää pitää kulissit yllä ja olla ' täydellinen' kotiäiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan