Tää ei voi olla totta!Ei miulla voi olla vauvakuumetta!
Meillä on kaksi tyttöä 3v ja 1v ja nyt se on taas iskenyt aika pahasti.VAUVAKUUME! Mies on sitä mieltä että kolmas lapsi olisi mukava saada JOSKUS ei nyt. Itse olen kyllä periaatteessa samaa mieltä. En sitten tiedä kuinka paljon omaan vauvakuumeeseeni vaikuttaa se että ystäväni odottaa kolmatta lasta ja heillä saman ikäiset lapset kuin meillä eli aina ollaan yhtä aikaa odotettu.
Tuntuu että tämä vauvakuume on kuitenki jo aika vakavaa kun nyt on pahaolo(johtunee siitä että nukuin yöllä huonosti kun nuorempi valvotti kuumeen takia ja olen itsekin tulossa kipeäksi)silti tässä laskeskelen josko jotenkin olisi mahdollista että olen raskaana. Toive ajatteluahan tuo raskaus olisi ellei sitten joku neitseellinen sikiäminen.
No sainpahan jonnekin purkaa ihmeellisiä ajatuksiani.
Kommentit (4)
Eli kun imetys loppui niin alko olla vuotoa ja sekin oli rasittavaa. Kaiken lisäksi peti puolella niin hiljaista, että ehkäsykin tuntu turhalta etenkin noitten sivuoireitten vuoksi. Eli periaatteessa ei oo kunnon kuukautisia ollu tammikuussa syntyneen jälkeen.
Jotain limoja huomasin pari viikkoa sitten ja katsotaan nyt olisko ollu vaikka ovis. Saa siis nähdä alkaako viikonloppuna kuukautiset.
Meillä on ollu toinen lapsi todella itkuinen ja takertuva niin en ymmärrä että miksi haluan heti vauvan kun alkaa helpottaa.Muutenkin ollut todella rankkaa pari vuotta miehen ongelmien takia. Pitäisi saada miehelle uusi työpaikka ennen kuin kolmannesta edes haaveilen, mutta sehän olisi liian järkevää ja helppoa.
Vai onko tämä jotain irrottautumisen tuskaa kun vauvasta tulee taapero?
Yritän nyt huomioida ennemmän ystävän raskautta ja elää siinä mukana jos se vaikka lieventäis omaa kuumetta. Tuntuu vaan niin vaikealta iloita/puhua hänen kanssaan raskaudesta kun itsekin haluaisi mutta tietää että nyt ei ole meille sopiva aika.
Ärsyttää kyllä miehen kommentti jos hermostun lapsiin. " ja sinä vielä kolmannen haluaisit kun et kahtakaan jaksa" Jaksan hyvin olla lasten kanssa kotona mutta kyllähän sitä aina välillä väsyy.
No jos jaksaisin vaikka puoli vuotta vielä odottaa niin ehtisin hetken töissäkin olla.Sain nimittäin vakituisen paikan kun toista odotin ja ehdin olla töissä vain muutaman kuukauden. Tarkoitus olisi lähteä töihin ens syksynä. Nyt olen miettinyt et olisikin pitäny lähteä jo tammikuussa niin voisi sitten kolmannen tehdä aikaisemmin =)
Lapset on 2v10kk ja 9kk+ ja mulla vauvakuume. Tai oikeastaan kolmannen lapsen kuume. On ollut kuopuksen syntymästä asti eikä ota laantuakseen. Meillä myös mies haluaa JOSKUS sitten kolmannen, muttei ehkä vielä.. Rakentaa just meidän taloa, joten ymmärrettävästi ajatukset on nyt muualla. Mutta kyllä asiasta viikoittain keskustellaan, joten saa nyt nähdä.
Mä ehdin kans olee lapsien välissä töissä vain 8kk. Eli nyt olisin palaamassa ensi kesänä töihin, joten en sit taas heti " kehtaisi" olla vain hetkeä töissä ja jäädä taas pois. Nyt olenkin yrittänyt puhua miestä siihen ratkaisuun, että yritettäisiin vauvaa nyt, niin voisin jäädä suoraan hoitovapaalta kotiin..
Meillä tosin ekaa lasta tehtiin ½ vuotta, toista vähän reilu vuosi, joten emme hirveästi voi näiden asioiden tai mahdollisten aikataulujen varaan laskea yhtään.. Niin siinä viimeksikin kävi. Esikoinen oli alle 4kk kun aloimme yrittää toista ja loppujen lopuksi oli 1v4kk kun tärppäsi ja olin just palannut muutama viikko aikaisemmin töihin.
Mutta yritetään pärjätä kuumeinemme ja toivotaan, että kuumeeseen saadaan vielä SE OIKEA LÄÄKE ;)
Olen " jo" 38 vuotias, lapsistakin vanhin murkku ja nuorin 6 vuotias. Lapsia siis kolme.
Palasin muutama vuosi sitten työelämään, lapsikiintiö oli täynnä. Mutta kuinka ollakaan, miehelle tuli vauvakuume syksyllä ja on saanut sen nyt minuunkin tartutettua. Silkkaa hulluuta, kun elämässä jo ihan toinen " vaihe" menossa ja vaippaikäiset kasvaneet?
Järki siis ei piisaa, mutta vauvasta me haaveilemme taas. Enää vain mietin koska kierukan kävisi poistattamassa...
Onnea kaikille, jotka vauvaa toivovat tai jo odottavat!
täälläki kidutaan vauva kuumeessa.
meillä 4v poika ja 1v tyttö ja äipällä kamala vauva kuume.
mies (samoin ku sulla) haluaa sit joskus kolmannen mut mulle on turha puhua et sit joskus..
lopetin pillerit viimme kuun lopussa ja ei oo ikinä tärpänny ekalla kerralla mut toiveet on silti korkeella.
hih...saas nähä tän kuun lopus.