##Ensikot VKO 49##
Viime viikkoiset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8950023&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (62)
on jääny kirjottelu nyt aika vähälle,kun on niin väsy.
nyt piti vaan tulla ilmottelemaan,että täällä voidaan hyvin väsymyksestä huolimatta.
tänään oli neuvola, poika kasvanu kivasti. tänään siis tasan 4vko ikää ja mitat 51cm ja 3610g. sunnuntaina poika täyttää kuukauden, onpa ensimmäinen kk menny nopsaan.
viime yönä pääsin nukkumaan puol 12 maissa, sit heräiltii puol 3 ja valvottiin puol 5 saakka.. sit jo puol 7 olikin taas nälkä ja sen jälkee en voinutkaan nukkua, kun oli se neuvola.. mut otin pienet päikkärit neuvolan jälkeen..
vähän nolottaa,kun ei taas osaa kommentoida mitään, kun niin kiireessä luki pinon.. tai käynhän mä joka päivä yleensä lukemassa kuulumiset,mut en oo vaan jaksanu tai ehtiny kirjotella.
tapaaminen oli ollu. ois kiva päästä joskus mukaan, ei vaan vielä ainakaan jaksa lähteä matkustelemaan.
mies on iltavuorossa, me lähetään pikkumiehen kanssa kohta mummolaan:) tai oikeastaan mamulaan, koska meiän äippä halus olla mamu.. se oli keksiny jonku hupaisan runonki siihe nimeen..:D
päätä särkee.. huoh.
millaisia joulusuunnitelmia teillä on?
me aateltiin mennä mummoloihin syömään, ei jaksa kotona mitään alkaa tekemään.. hyvä jos nyt pääsee ees jouluostoksille.
nyt meen taas,yritän päästä kohtapian jo juttuihin paremmin mukaan.. siihen yhteisöön oon nyt tutustunu,mut en oo vielä kirjotellu..
hauskaa viikonloppua kaikille!! :)
lara ja poika 4vko
Josko nyt ehtisi jotain kommentoimaankin kun kopasta kuuluu tasainen tuhina..
Laran poika oli kasvanut hienosti! Meillä ensimmäinen neuvolakäynti onkin vasta 6 vkon iässä. Terkka kävi kotona 3 vkon käynnillä. Onkos makuultaan imetys alkanut onnistua? Se on yöaikaan kyllä ihan ehdoton asia, ei jaksaisi aina nousta istualtaan imettämään. Koskas muuten teillä on ristiäiset tulossa? Meillä niitä on suunniteltu tapaninpäivälle.
Q:lla on mukava ilta tiedossa. Rentoutukaahan nyt oikein kunnolla! Kuulostaa niin kaukaiselta nuo kiinteidenaloitusjutut, mutta eihän siihen mene kuin muutama kk kun meilläkin saatetaan niitä aloitella :)
Amykin oli viettänyt rentouttavan illan ja yön. Lypsitkö Mimmille maitoa yötä varten vai miten ruokapuoli hoitui?
Ihanalta kuulostaa tuo Joonan mittarimatotyylinen eteneminen :) Minä en pienenä oppinut koskaan konttaamaan, ryömien mentiin eteenpäin ennen kuin kävelemään opittiin..
Kissankellon pojan tissittelyasennot kuulosti kyllä hauskalta :)
Osse, noista uniähinöistä. Meillä poika kanssa tuhisee ja ähisee varsinkin vähän ennen heräämistään, ja välillä kesken unienkin. Oon miettinyt välillä huonolla omallatunnolla, että teenkö väärin jos en ota poikaa ähinän alkaessa syliin/rinnalle? Kun usein ähinä vain tunkeutuu omaan uneen ja en ees kunnolla siihen herää, ilmeisesti ei siis poikakaan kun ei itkua ala vääntämään. Eli annanko ähistä vaan yksikseen jos ei itkuksi muutu? Kun parkaisu tai itkuntuherrusta alkaa kuulua, niin silloin toki heti nostan pojan pinniksestä pois. Koskas muuten teidän neiti saa nimen?
Pumppaamisesta, mullakin on rintapumppu, ja Ossen aloittamaa pinoa lukiessani huomasin että taitaa olla korkea aika itselläkin alkaa opettelemaan pumppaamista. Saisi vähän varastoa pakkaseen mahdollisia omia menoja varten. Ja maitoahan mulla tulee kyllä ja paljon¿ Toivottavasti vain heruu sitten pumpullekin, täytyypä kokeilla tarvittaessa tuota imetyksen aikana pumppaamista.
Lisan Veeti oli oppinut uuden taidon, tukea vasten seisomaan nousun. Taitava poika :)
Ja NapNapin tyttö seisoo jo ilman tukea, eihän tuosta ole pitkä matka kävelemiseen :)
Meilläkin iltakitinät ja nyttemmin päiväkitinätkin jatkuu. Ja kuten Osse sanoi on vaikea tietää milloin kitinä on masukipua ja milloin jotain muuta, ja nälkäitkukin on välillä ihan epämääräistä. Tissiä tulee tarjottua ehkä liikaakin? Poikahan oli syntyessään 3680g ja kolmen viikon iässä jo 4800g joten kasvanut on aika hurjaa vauhtia. En muista oonko jo kysynyt, mutta voinko syöttää poikaa liikaa? Kun tutti ei kelpaa ja usein itkuun auttaa vain tissi. Hereillä ollessa melkeinpä tunnin välein tissitellään. Enkä tosiaankaan halua pitää toista nälässä. Mietin vain että tunnistaako vauva oman nälän ja ravinnon tarpeensa, vai voiko syödä ¿liikaa¿ vain lohduksi (ja pahentaa masuvaivojaan). Terkkari kommentoi painonnousuun, että voihan sitä koittaa tarjota kitinään tuttiakin¿
Ohhoh, poikahan on nukkunut jo yli 2 tuntia, aika harvinaista päiväaikaan. Ja äippä on ollut koko sen ajan koneella, mutta mikäs sen rentouttavampaa..
Viikonlopun alkua kaikille!
Viipero & Poitsu 1kk
Kiitos kaikille tapaamiseen tulleille! Olipa " outoa" nähdä ihan pieniä vauvoja taas ;) Tuntuu, ettei oma ois koskaan niin pieni ollutkaan :D. Mä tässä just eilen kotiin tultua mietin, että miten vanha D olikaan meidän ekoilla treffeillä. Oli pakko tarkistaa kalenterista ja huomasin et D olikin 2 kk ja 1 vko silloin. Eli Karssulin Ainon ikäinen (!). Ehkä D siis on ollut pieni :D. Silloin Veeti ja Joona ym. tuntuivat tosi isoilta, kun nyt he tuntuvat " ihan normaaleilta vauvoilta" ;). Minkäs ikäisiä nuo poitsut olivatkaan silloin (treffit oli 6.9.)?
Q: D kyllä raivos ihan kiitettävästi sen hymyilyn ja seuramies elkeilyn jälkeen ;). Halus varmaan näyttää kummatkin puolensa, ylettömän iloisuuden ja ylettömän kiukun :S. Pikku-q' kin oli kasvanut kovasti! Ja hiuksiakin oli niin paljon (oon kyllä varmaan nähnyt q' n hiukset joskus mutta en yhtään muistanut..)..
Larsku: D oli tossa 4 viikon iässä 3850 g ja 52,2 cm. Ajattelin vaan et jos haluat vähän verrata, kun tuossa vaiheessa on vielä hankala verrata täysaikaisiin vauvoihin. Eroa on alkumetreillä ollut kuitenkin sen verran.. Nopsaan D sai täysaikaiset kiinni ja niin näyttää teidänkin poika tekevän :).
Mun piti varmaan kommentoida jotain muutakin, mut nyt en muista :S..
Ai niin, Lisalle.. Veeti vaikuttaa tosi paljon sun kanssa samanlaiselle :) Samat silmät ja iloinen pilke silmäkulmassa ;) ja sellainen iloinen ja reipas seuramies (vaikka sä et mies olekkaan ;) ). Oli kiva nähdä teidätkin vielä! Ja voimia muuttoon (vaikka se varmaan sujuu jo sen voimalla että pääsette haaveilemaanne paikkaan asumaan).
Jenni
Tennispalatsissa on seuraava leffa 14.12 (ens viikolla!). Tässä linkki http://www.finnkino.fi/events/vauvakino/.
Ja Kinopalatsissa 18.12. Tässä linkki sinne http://www.finnkino.fi/events/babybio/.
eli seuraavia treffejä suunnittelemaan!
Jenni ja D (jotka on aina innokkaita treffaamaan muita mammoja ja vauvoja :D)
Ollaan huomenna menossa mummoloihin käymään, tullaan tytön kanssa takaisin vasta keskiviikkona. Saa nähdä, miten paluumatka sujuu, kun tullaan junalla kahdestaan. Vähän jännittää, kun junaa pitää vaihtaa matkalla ja mulla on kuitenkin vaunut ja iso matkalaukku mukana... no, ehkä siitä selvitään ihan kunnialla, ainahan sitä voi pyytää apua konnareilta.
Viiperolle pari kommenttia:
1) mä en reagoi heräilyääniin ennen ku kiljaisee kovemmin. Eli annan herätä rauhassa, koska usein nukahtaa ekojen ähinöiden jälkeen uudelleen. Nytkin inahtelee vaunuissa (oltiin kaupassa) mutta nukahti uudelleen.
2) just tänään varasin nimenantojuhlaa varten juhlatilan, juhlat pidetään 30.12.
3) pumppailin tänään uudella sähköpumpulla, oli ihanan helppoa ja maitoa tuli taas lyhyessä ajassa 70-80ml. Mulla ei oo mitään käsitystä, paljonko maitoa kerralla menis, jos olisin kokonaisen syöttövälin pois, tähän asti oon ollut poissa max. 2 tuntia ja syöttänyt just sitä ennen ja tullut tissi ojossa takaisin...
4) en usko, että vauvaa voi syöttää liikaa. Mä tarjoon usein tissiä kahdesti tunnin valveillaoloaikana, heti herättyä ja sitten uni-ininöihin. Aina tyttö syö ahneesti, jos ei syö, otan tissin pois ja tarjoon tuttia. Nukkuu musta paremmin, jos saa just ennen nukahtamista vielä pikkuannoksen. Mutta on tosiaan aika hurja tuo teidän pojan kasvuvauhti, mutta niin kai ne pojat usein kasvaa nopeemmin ku tytöt. Meillä tyttö oli 4615g vähän vajaa neljän viikon iässä, ja oli syntyessään isompi ku teidän poika. :)
laran poitsukin kasvaa hyvin!
Q, pitäkää oikein hauskaa vapaailta. Me ei vielä osata ees haaveilla omasta ajasta, ollaan vielä liian ihastuneita tyttöön. Mutta en epäile hetkeekään, etteikö pian tule sellainen hetki, että riemusta kiljuen sännätään kahdestaan jonnekin, jos vaan joku tarjoutuu hoitamaan. :)
Mä merkkasin nyt sit 19.12. kalenteriin Tampereen treffipäiväksi. Kiva kiva!!
Pitää varmaan lähtee herätteleen neitiä, että päästään joskus yöunillekin... en kyllä usein raski herättää kesken unien. Aha, no nyt neiti herääkin itse, joten äitiä kutsutaan...
Hauskaa viikonloppua!
-Osse ja neiti-P 4vk
Aah, ihanaa hiljaisuutta!!! Eetu nukkuu jo yöuniaan ja mies kattelee töllöö...
Oltiin eilen miehen ja Eetun kanssa siellä Ideaparkissa, ja oli kyllä paljon katseltavaa ja nähtävää, jopa Eetulla. Ei malttanut nukkua koko aikana, paitti vartti ennen lähtöä sitten vihdoin simahti... Mutta nukkui sitten koko automatkan sekä mennessä ja tullessa, mutta siis siinä välissä olikin vissiin viitisen tuntia hereillä!!! Eikä kitissy yhtään koko aikana!!!
Kiva oli kuulla että treffit oli menneet hyvin, harmi kun ei päästy mukaan, mutta sitten seuraavalla kerralla, niitä odotellessa...
Hassua lukea, miten erilaisii käytäntöjä eri neuvoloilla on. Meillä meinaan neuvolatäti kävi JO keskiviikkona, kun kotiin tultiin maanantaina... Ja sit taas jossain paikoissa neuvolatäti käy vasta parin-kolmen viikon päästä... On aikas iso ero! Sit toka ¿tapaaminen¿ neuvolatätin kans oli jo neuvolassa kun Eetu oli 1½vko ja taidettiin käydä viikon välein eka kk, ja sit parin viikon välein 3kk ikään saakka, ja sen jälkeen kerran kuussa puoleen vuoteen saakka. Ja sit 8kk, ja ens ma 10kk käynti. Mites muilla?
Viipero mietti millon pitäs nostaa sängystä. Meillä nukuttiin eka 1½kk perhepedissä, jollon oli helppo tunkee pienimmästäkin ininästä tissi vaan suuhun (ja jatkaa unia ite ;=) ) mut sit kun Eetu nukku omassa sängyssään niin kyllä mä ainakin odotin sitä kunnon ¿käskyä¿ ennen kuin nousin hakemaan Eetua.
Kitinöistä. Mulle sano tuo terkka, että tarjoa AINA kun vauva (nyt puhun siis pienistä vauvoista...) ähisee,inisee tai itkeskelee niin tissiä, jos siis ei ole liian märkä vaippa/tavarat housussa. Ja niin mä ainakin tein, ja hyvin toimi meillä. Ja mä ainakin uskon että vauva ite ¿osaa¿ sen verran ilmaista itseään ettei ahmi itseään ähkyyn.
Osselle onnee matkaan! Hyvin se reissu menee!!!
Mutta taidanpa tästä itekin mennä tuonne sohvalle katteleen töllöö, vaikka pitäis mennä nukkumaan. Koska huomenna meille tulee miehen pari kaveria saunomaan, joten meikäläisenkin unet taitaa jäädä aika vähiin...
napero ja Eetu ylihuomenna 10kk
että missäs me sitten nähdään? Sokkari vai Stokka? Ja oliskos jotain hyvää tunnistusmerkkiä? Meillä on Eetun Brion vaunut, tumman siniset väriltään, ja mä ite oon vaalee pyöreähkö " tyttönen" . Mites muut?
napero, joka jo oottaa kovasti treffejä...
Vai olikos meitä vielä muita Pirkanmaalaisia?
Eli sovitaanko nyt tuo 19.12 klo 14? Mä en oo ennen tälläsilä treffeillä käynyt niin en tiedä kumpi on parempi: Stocka vai Sokos? Ja täällä myös innolla odotetaan treffejä :)
Naperon Eetukin ollut 5 tuntia kitisemättä ihmisvilinässä!! Mahtaa olla muutenkin kiltti poika :) (Sit kuitenkin kiukuttelee koko treffien ajan :))
Älkää sitten välittäkö, jos Ida rupeaa huutamaan kurkku suoraan treffeillä ;) Se kun on kaikista tyytyväisin kotosalla, mut tuntuu että aina vieraissa tai ihmisvilinässä pitää kiukutella :) Minkälaiset lastenhoitohuoneet noissa kahdessa paikassa on? Missä voi imettää??
Pitäisköhän tässä ruveta aamukahveelle. Ida ja isukki vielä nukkuu, mä heräsin klo 10 :) Ida nukahti eilen klo 22.30 ja heräsi syömään klo 4 ja klo 8.30. Nyt on taas tämä mamma pirteä, vaikkakin tuo naapurin naikkonen soitti täysillä musiikkia illalla, yöllä klo 4-5 ja nyt on ainakin tunnin soittanut...
MiaMik ja Ida 2kk1vko+
Ihanaa! Hyvin nukuttu yö takana ja masu pullollaa herkkuja! :) Rinnat meinas kyllä poksahtaa pariin otteeseen, kun quu ei ollut niitä tyhjentämässä, mutta pumppasin sitten maitoa pakkaseen. Olipas ihanat " pikkujoulut" meillä miehuksen kanssa. :)
Jenni: Veeti ja mun siskon tyttö oli silloin syyskuussa muistaakseni 4,5kk eli nuorempia kuin teidän D nyt! Ja ihan totta, silloin ne tuntui niiiiiiiin isoilta vauvoilta! :)
MiaMik, voithan syöttää ihan siellä kahvilan pöydässä, jos vain se itsestäsi tuntuu sopivalta. Niin mä ainakin aina teen, kun tuskin kukaan siitä häiriintyy tai alkaa tuijottaa imettävän äidin tissejä! Meidän quu tosin on kunnostautunut noissa rintaraivareissa, ja riehuu eniten aina just kun ollaan jossain muualla kuin kotona. Jotenkin se sen vaistoaa ja tietää, että nyt ei olla kotisoffalla...
Hei ihanaa, ens viikolla leffassa on toi Holiday! Näin siitä eilen mainoksen, kun oltiin katsomassa Bondia, ja se vaikutti tosi hauskalta hömppäleffalta. Me ollaan siis ainakin tulossa! Uusi Bondi oli muuten tosi hyvä, kannattaa käydä katsomassa.
Nyt täytyy lähteä hakemaan quuta mummilasta, että ehditään uintiin. Mukavaa viikonloppua enskoille!
-Q-
Kiitos treffiseurasta, oli tosi mukavaa nähdä teitä! Oli meille eka kerta tällaisilla treffeillä, joten vähän jänskätti etukäteen... :) Mutta ihan samanoloisia mammojahan siellä sitten oli. =) Ja mitä ihania vauvoja, niin isot kuin pienemmätkin! Oli tosi jännä nähdä eri ikäisiä vauvoja, kaikilla on erilaisia taitoja ja ihanat omat persoonat tietenkin. Meillä kun ei tuttavapiirissä ole hirveemmin vauvoja.
Me voitais yrittää tohon ens viikon leffaan, toi Holiday kuulostaa kivalta. Tykkään kyl niin paljon Jude Lawsta että menisin varmaan kattoon mitä vaan missä se on... :) Sit 18.12. mies on lomalla joten en tiedä mitä sitten puuhaillaan, voishan sitä toki lähtee leffaan koko perheen kesken. Itse asiassa taitaa kyllä olla mun mutsikin täällä silloin ja anoppikin on lomalla. Et ehkä tullaan koko suku! No ei vais...
Napero, miten teillä meni aikoinaan tuo perhepedistä vieroitus? Me haluttais Aino siirtää nyt pinnikseen nukkumaan, kun ollaan saatu sille jonkinlainen unirytmi aikaiseksi. Nyt Aino nukahtaa syvään uneen 22-24 välisenä aikana, ja ei herää ääniin eikä liikutteluun, joten nosto pinnikseen ei siis häntä herättäisi. Aiemminhan kun yritin syötön jälkeen neitokaista siirtää koppaan nukkumaan, seurasi siitä herääminen ja huuto. Joten katsottiin sitten perhepeti helpommaksi.
Viipero, en usko että tissiä voi liikaa tarjota. Etenkin jos vauva ei syö tuttia niin tyydyttää tissillä myös imemisen ja läheisyyden tarvettaan. Eiköhän vauva sitten lopeta imuttelun kun ei enää huvita. :) Ainolla on tosi kova imutarve, joten alkuun kun tyttö ei tuttia suostunut syömään olin sitten huvituttina neitille. Mut onneks tutti alkoi kelvata, ja kun huomaan ettei Aino enää syö niin vaihdetaan tuttiin.
Kiva kuulla että Q:lla ja miehelle oli mukavat " pikkujoulut" ! Kyllä toi oma aika on vaan niin tärkeää, täytyy parisuhteestakin muistaa pitää huolta.
Laralle jaksamista! Tuo alku on aina vähän rankka, kun vauva vie kaiken ajan ja rytmi on epäsäännöllinen. Kyllä se arki siitä vähän helpottuu kun vauva kasvaa. Mukavaa että pääsette joulun suhteen vähän helpommalla, se on varmasti teille tarpeellista hemmottelua.
Jaahas, neiti nukahti taas tisulle. Täytyypä kiikuttaa hänet isukin kainaloon torkuille. Pitäis siivota ja vähän leipoa... Ei huvittais kyllä yhtään...
Mukavaa viikonloppua!
Karssuli & Aino
Peesaan Q:ta että mikset, jos se vaan itsestäsi ei tunnu epämukavalta, voisi syöttää vaikka kahvilassa? Itsekin alkuun mietin tuota syöttämistä julkisesti, mutta vaihtoehtona olisi sitten ollut kotiin jääminen tai syöttäminen ankeassa hoitohuoneessa, joten päätin päästä ujoudestani yli. Huivin kun vaan vaikka heittää vauvan ja rinnan päälle, niin eivät kaikki näe.
Kommentoin nyt näin pikaisesti vaan treffejä kun tällä mammalla on vähän naama kalpeana eilisten pikkujoulujen jäljiltä... Isä ja poika lähti evakkoon ja jätti mut toipumaan :D
Niin eli siis molempiin tosiaan vaunujen kanssa mahtuu kyllä. Stockan lastenhoitohuoneessa en oo käynyt, mutta Sokoksella ainakin on kiva siisti huone. Imettää voi toki siinä kahviossa jos se itselle tuntuu luontevalta, mutta sitten Sokoksella lastenhoitohuoneen edessä on ainakin muutama penkki jotka on sitten vähän rauhallisemmalla paikalla
Meille sopii kans toi klo 14 ihan hyvin... Ja treffipaikoista kumpi vaan on ihan kiva.. Tosin mulla on semmonen olo, että sokokselle saattais mahtuu ehkä paremmin useiden rattaiden kanssa??? Vai?? Mut stockka on ehkä viihtysämpi paikkana.. =)
Hei muuten.. oltaisko kysästy odotuspuolen väkee mukaan myös? Esim. tikru saattais innostuu kun sekin asuu tässä tampereen seudulla jne.. Musta ainaski olis hauska nähdä niitä, kun niin harvoin täällä tampereella mitään treffejä on... :)
Burde ja Penni (2kk+)
onpa kurjat ilmat ollu nyt taas.. ihan synkkää ja tuulee kauheesti. en tiiä sataako,ku ei tosiaan tee mieli lähteä vilkasemaan.
viipero: pari kertaa oon saanu itteni hivutettua makuuasentoon istuma-asennosta:D mut oon nyt oikeestaa tyytyny tohon istuen imettämiseen, kun se onnistuu niin paljon helpommin.. meillä ristiäiset vasta 7.1.. aattelin,ettei viitti joulun aikaan, vois ottaa sen ajan rauhallisest, kun miehelläki vapaata:) mä kans tarjoon tissiä vähän joka tilanteessa, ja eilen neuvolassa se täti sano,ettei pitäs nukuttaa tissille ja ei sais antaa cuplatonia masuvaivoihin (en viittiny sanoo,et oon kyl antanu..eilen en antanu sit ja nyt tuntuu, et ne taas pahentu..taidan siis jatkaa.) eilen tarjosin tuttia aina välil, jos alko kitinä ja tais olla sit vaan imemisen tarve,eikä nälkä. mut jos on nälkä, ni siihen ei tutti auta, silloin se ei pysy suussa.. mut en usko,et vois syöttää liikaa, mut en kyl tiedä.
Meillä kävi neuvolatäti jo viikon sisällä,kun päästiin kotiin. Ja nyt oli tosiaan jo seuraavalla viikolla taas.. Ja ens viikolla mennään taas, en tajunnu kysyä, mut luulisin et johtuu siitä ennenaikaisuudesta. Mut mietin vaan,et pitääkö meiän oikeesti kuinka usein nyt alussa käydä? Toivottavasti ei viikon välein enää ton seuraavan kerran jälkeen. Ja kun pitää mennä käymään labrassaki maanantaina, ne ottaa hb:n pojalta.
Q:lla oli ollut kiva ilta,hienoa:)
jenni: minkä kokonen D olikaan syntyessään? syntyi ainakin suht samoilla viikoilla kuin meiän prinssi.. Muistankin, kun sait vauvan, oli silloin niin ylläri. On kyl hyvä, ku voi johonki verrata:) juu. Ottaa kyl nopeesti varmaan muut kiinni, kasvaa niin vauhdil.
osselle mukavaa mummola-reissua! :) hui, varmaan jännittää se junamatka.. mua jänskättää kauppareissukin:D en taida jouluostoksille lähteä vauvan kanssa, kun stressaan siitä mihin meen imettämään, jos vauval tulee nälkä yms, ja ku pitää kuitenki sählätä ton rintakumin kanssa.. ollaa me sentään jo kerran kaupas käyty yhdessä:) hehe. ja mummoloissa ollaan käyty, mut ne asuukin niin lähellä.
naperollakin oli ollu tiheesti noita neuvolakäyntejä alussa.. no ehkä meilläki sit eka kuukaus noin.. tosin tos välis on joulu, ni en tiiä sitte..
Viime yö olikin jo parempi kuin edelliset. Oltiin illalla siellä mun äipällä,eli mamulla ja poika oli jonkin verran jopa hereillä! Valvo sit johonki puol yhteen, ja seuraavaks heräs 3:15 eikä syömises menny ees puolta tuntia, hiphurei:) Aamul sit taas valvottiin pari tuntia, kun poika oli niin virkeenä..
Mut pikkumies väläytti ensimmäisen kunnon hymyn!! isille tosin,eikä mulle.. mä kelpaan vaan syöttäjäks,oon vähän kade:D heh. no näin sen hymyn kuitenki:) meille sanottii sairaalas, et lasketust ajast voi mennä viel se 4 viikkoo ennen,ku hymy tulee, mut kyl toi oli ihan kohdistettu hymy. No saa nähä tuleeko niitä jatkossakin, vai oliko se sit kuitenki vahinko.
Juup. Nyt lähen suihkuun,kun pikkunen vielä nukkuu..
heipsankeikkaa.
lara ja pikkumies 4vko 1pv
Joo, mulle ainakin sopii että pyydetään odottavia enskoja mukaan. =) olis kiva masukkaitakin nähdä.
Sateista ja pimeää sellaista!!! Mies tuossa just sano, et tällaista ilmaa on luvattu jopa jouluun saakka, joten se siitä valkoisesta ja pakkasilmasta jouluna, nyyh!
Karssuli kyseli meidän perhepedistä, tai siitä miten päästiin eroon. Me vaan miehen kanssa yhtenä viikonloppuaamuna päätettiin että nyt on aika Eetun siirtyy omaan sänkyyn nukkumaan ja illalla sitten kun nukahti tissille, niin siirsin sen varovasti omaan sänkyyn ja paijasin vähän päästä ja sinne jäi, tosin tais yösyöttöjen välissä jäädä mun viereen, koska mä nukahdin... Mutta päästiin kyllä todella helpolla tuossa asiassa, toisin kuin tuossa 7kk iässä, kun opetettiin jätkälle miten nukutaan koko yö omassa sängyssä ILMAN yösyöttöjä...
Miamikille vielä tuosta syöttämisestä, mä olin sokkarilla yhillä treffeillä (helmikuisten -06) tuossa huhtikuussa, ja siellä mä pöydässä imetin Eetua, ja moni muukin, ja hyvin meni, vaikka Eetukin oli kanssa herkkä tuollaisissa massapaikoissa...
Treffeistä vielä... Mulle sopii että tulee odotuspuoleltakin väkee, mutta kuinkahan moni pääsee keskellä viikkoo tapaamiseen... Ja mä en kyl haluis siirtää tuota treffiajan kohtaa myöhempään, kun sit olis ajettava pimeessä kotiin...
Qlla oli ollut ihanan kuuloisa ilta! Meillä kanssa oli tässä yks ilta miehen kanssa pikkujoulut, ja mä join yhen sidun ja kossupaukun ja olin ihan tillintallin!!! Sitä se tekee, kun ei oo juonu sitten kun viimeksi vappuna 05!!!
Mutta nyt pitäis mennä tekemään Eetulle tonttupukuu, kun en löytäny mieleistäni kaupoista valmiina... ;=)
napero ja Eetu, huomenna 10kk, missä mun pieni vauva on???
Mun mielestä voitas pitää kiinni siitä klo 14:sta, kun ollaan se kerran sovittu, ja ne pääsee ketkä pääsee.. oli sitten mahallinen tai vauvallinen. :) Mä luulen, että mahallisista saattais ainaski Tikru päästä, kun se on kotosalla ja asuu tässä tampereen seudulla..!?
Burde taasen
Juu, mulle ainakin passaa siis että pyydetään odotuspuolelta niitä ketkä pääsevät ja tuo klo 14 on hyvä, pidetään siitä kiinni!!! Laitatko burde viestiä vai miten? Ja montakohan meitä sitten on tulossa vauvallisia/mahallisii, pitäiskö laittaa ihan oma pino?
napero
muuta odottajia mukaan, jos vain klo 14 pääsevät :)
Ja tuosta imettämisestä julkisella paikalla. Mä oon kuullut niin paljon juttuja että ihmisiä häiritsee julkisella paikalla katsella tissejä ;) En siis tietenkään teitä tarkoittanut :) Ihan varmaan te muutkin siellä tissejänne vilauttelette :) Kyllähän minä olen jo ehtinyt imettää Tampereella Anttilan hesessä, Anttilan vuodevaateosastolla, KappAhlin sovituskopissa, Cine atlaksen kahviossa jne :D Mutta aina silti miettii, että kukakohan täällä nytkin tätä inhoaa katsella...
Jaahas, elokuvan pariin kuntopyörällä istuen :)
MiaMik ja Ida 2kk1vko+
Piti tulla tännekin oikein hehkuttamaan, että me päästään tänään miehen kanssa vähän viihteelle kahdestaan! Mennään leffaan ja sit tullaan kotiin herkuttelemaan. Taidetaan korkata häälahjaksi saatu skumppapullokin. Piti juoda se viimeksi hääpäivänä, mutta olinkin sitten raskaana. :) Pikku-quu on mummin ja ukin luona ekaa kertaa yökylässä, hui! No, eiköhän ne siellä pärjäile, vaikka selkeesti quu jo vähän katseli mummia ja ukkia epäluuloisesti tänään. Se alkaa vissiin jo tunnistaa äidin ja isin ja ihmettelee sitten että keitä noi kaikki muut oikein on...
Eiliset treffit oli jälleen kerran tosi mukavat, kiitokset vain meidänkin puolesta! Kivaa, että Amy ja Karssulikin tyttöstensä kanssa tuli mukaan! Amykin oli urhoollisesti kärrytellyt paikalle, vaikka tyttö taitaa nyt valvottaa äitiä öisin. Aino ja Mimmi oli tosi nätisti koko ajan, niin kuin kaikki muutkin enskapienokaiset. Mitä nyt quu taas sai pienet rintaraivarit... Just kun pääsin kehumasta, että ne on loppunut/vähentynyt. :) No, mutta onneksi sekin meni pian ohi, niin pääsin nauttimaan teidän seurasta. On kyllä aina niin kiva jutella ja nähdä, miten meidän vauvat kasvaa ja kehittyy. Jennin D oli kasvanut huimasti, tosi suloinen hymypoika! Lisalle vaan voimia muuttoruljanssiin, ja palaathan sitten kertomaan kuulumisia, kun olette asettuneet taloksi.
Tein eilen maistiaiskokoisia peruna-annoksia quulle pakkaseen. Oli jo tarkoitus aloittaa maistelut itsenäisyyspäivänä, mutta se jäi kun mies oli töissä ja nyt on ollut kaikenlaista hässäkkää eikä olla oltu sopivaan aikaan kotona tai mies on ollut töissä jne. Ajattelin, että en tänään vielä antanut perunaa, kun mies varmaan haluaa olla paikalla todistamassa sitä suurta tapahtumaa. :) No, josko jo tämän viikonlopun aikana.
Mutta nyt valmistautumaan illan koitoksiin!
-Q- ja -q- tänään 4kk tasan :)