Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Meille sopii hyvin 7.12., myös seuraavan viikon torstai olisi sopinut. Mutta harmi, jos naperoja Eetu ei pääse mukaan! Koitahan vielä jutella miehesi kanssa, jos kuitenkin pääsisitte lähtemään. Kirjoita vaikka lapulle, jos ei muuten suostu juttelemaan, heh heh... Ei vaineskaan, toivottavasti saatte riidan sovittua. Mykkälakkoilu ja riitely ei ole kivaa!

-Q- ja -q-

Vierailija
2/62 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopis (siis jos miehelle sopii) niin paremmin klo 13. kun sais tuo ukkeli nukkuu päikkärit autossa, ja niin saisin sen klo 11 syötettyy ja sit lähettäis ajeleen...

napero ja Eetu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odotellaan neuvolaan lähtöä ja likka nukkuu ainakin hetken vielä tuossa sohvalla, joten muutaman sanasen ennätän kirjoittaa.

Ihan aluks tapaamisesta: meillä tosiaan muutto lauantaina, joten ensi viikko olis parempi, mutta jos tärskyt järkätään jo tällä viikolla, niin yritetään kuitenkin tulla mukaan. Ja Jumbo olis meille tosi helppo paikka tulla. Olisi tosi mukavaa päästä näkemään teitä ja vähän tuuletumaan näitten remonttikiireitten keskeltä! =)

Mimmim mummi oli viikonlopun täällä ja saatiin miehen kanssa aikas lailla remppaa eteenpäin. Ja parasta kaikessa oli sunnuntai-ilta, jolloin jäin itsekseni sinne uuteen kotiin. Lämmitin saunan, join kaks siideriä, söin suklaata ja luin lehtiä ja kirjaa. Ja nukuin kuin tukki. Vain kerran piti aamuyöllä herätä pumppaamaan maidot ja taas uni jatkui. =) Toki sinne jääminen oli aluks vaikeeta, kun heti tuli tyttöä ikävä. Mutta kyllä teki hyvää!

No nyt tämä likka heräs ja piti hakee se olkapäälle. Ehkä menemme tsekkaamaan vaipat ja sitten lähdetään sinne neuvolaan. Palailen myöhemmin...

-Amy ja Mimmi-

Vierailija
4/62 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei käy 13.12 ollenkaan, koska mulla on silloin terapia..

Mieluiten kävis tän viikon torstai.. Jos nyt sovitaan se 7.12 ja klo 12?Tai 13, miten ihmisille sopii paremmin.. Daniel varmaan nukkuu joka tapauksessanoihin aikoihin, todennäkösemmin ainakin tuolloin klo 13, mut eipä sillä taida mitään väliä olla.. Ja Fasun kahvila on ok paikka, mahtuu hyvin vaunuja jne..Jos tavataan klo 12 niin kyllähän me siel vielä klo 13 varmasti istutaan, vai mitä? Mutta siis kumpi aika tahansa käy, tai mikä aika tahansa.. Me herätään kuitenkin viim. klo 7 eli ei tuu edes hoppu noilla aikatauluilla ;).

Järkätään joku toinen tapaaminen muulloin, että sit pääsee nekin, jotka nyt ei pääse (on aika mahdotonta varmastikin löytää sellasta aikaa, mikä käy kaikille..). Musta ois ainakin niin kiva nähdä Lisa ja

Veeti ennen kuin häippäsevät kauas pohjoseen, niin siksikin tuo 7. ois parempi..

Ja ne jotka haluaa ilmotella mahd. myöhästymisistä, pois jäämisistä tms. voivat lähettää numeronsa mulle sähköpostiin, niin mä sit laitan teille mun numeron tekstarina.. Mun posti on jenni_117@hotmail.com

Jenni

Vierailija
5/62 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa Amy saanut kans ihanaisen sunnuntai-illan! Kyllä ne isovanhemmat on ihania, kun hoitavat näitä meidän kullannuppuja välillä, että saadaan vähän tuulettua! ;) Harmi, että meidän isovanhemmat ovat niin pitkän matkan takana, etteivät kovin usein pääse avuksi.

Mukavalta kuulostaa tuo pk-seudun tapaaminen, jos ei asuttaisi näin kaukana, olisi mukava tulla myös mukaan. Täältä lähtiessä moiseen reissuun menisi vain pari päivää, että jätetään väliin. ;)

Onnittelut Lisalle muutosta! Kauhulla vain ajattelen, miten vaikeaa olisi organisoida koko perhe tavaroineen noin pitkän matkan muuttoon... Tietty sen jaksaa, kun on oma motivaatio mukana, mutta rankkaa varmasti on. Voimia kovasti sinne!

Viime viikko meni meillä hujahtamalla (kuten nykyään tuntuu koko ajan menevän), joten jäi heikolle lukemiselle kuulumiset. Se jäi vain mieleeni, kun oli keskustelua makuultaan imettämisestä. Ihan itsekin havahduin, että onko sitä tosiaan joskus voinut vauvan asettaa syömään johonkin asentoon..? Onhan sitä, mutta ei enää. Matias konttaa illalla (jolloin siis imetän vielä makuultaan, jotta rauhoittuisi paremmin) sängyssä ja välillä parkkeeraa itsensä tissin eteen, milloin missäkin asennossa... Joskus rauhoittuu lopulta syömään ihan " vauva-asennossa" , mutta harvemmin nykyään. Hassua.

Muutenkin meillä on liikkuvainen ja nauravainen, mutta hampaaton veijari! Poikaparka ei ole vielä saanut ensimmäistäkään hammasta, ja ikää on tänään tasan 8 kk. Kaipa ne sieltä ajan kanssa tulevat. On jo monta kuukautta epäilty kitinöitä hampaista johtuviksi, vaan ei. ;) Nykyään meillä ovat yötkin rauhoittuneet *koputtaa puuta*, syödään vain kerran. Siitä yritän luopua tässä vähitellen vielä. Päivällä syö kuin hevonen, ainoa mikä vähän tökkii on aamupuuro, sillä syö tissiä juuri ennen ylösnousemistaan ahnaasti. (Kun on ollut puoli yötä syömättä.) Kerran erehdyin yökitinään tissiä tarjoamaan väärään aikaan, herra suuttui! Halusi vain tutin... Niinpä ehkä tässä päästään siitä viimeisestä ruokailustakin vielä eroon.

Meillä aloitettiin ohra tänään, taidan seuraavaksi siirtyä suoraan neljän viljan puuroon. Kaurapuurosta poika on tykännyt, syö sitä illalla ihan hillittömiä määriä. Myös possua aion aloitella tällä viikolla lihoista. Meillä alkaa tarha reilun kuukauden päästä, joten pitäisi varmaan ainakin kaikki viljat ja yleisimmät lihat olla aloitettuina.

Mitenkäs Pesukarhun Joona, jokos teillä kontataan? Entä miten lihat ovat maistuneet? Koitahan ennättää vähän kuulumisiakin kirjoittaa! (Tiedetään, helpommin sanottu kuin tehty...) Nykyään ei Matiaksen hereillä ollessa voi koneelle tulla ollenkaan, ja päikkäriaikaan on paljon muuta tekemistä. Illalla taas on mukava rentoutua sohvalla miehen kainalossa. Ja taas on päivä mennyt vilahtamalla! :) Yritän itsekin vähän useammin ennättää jotain kirjoittaa.

Kissankello ja M tasan 8 kk

Vierailija
6/62 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt sitten saatiin jo puhuttuu miehen kanssa, ja tultiin siihen tulokseen, että mennään to 7.12 sinne Ideaparkiin, joten meiltä nyt jää sitten nää treffit näkemättä... Ehkä sitten seuraaviin...

Ja vielä kyselen, että mitenkäs Tampereen " pää" on ajatellut nähdä? Meiltä kun on sinne yhtä pitkä matka kun Helsinkiin, niin päästäis sinnekin päin... Larsku oli ainakin innostunut, entäs burde, pikkumilli ja osborne...

(sori nyt vaan kaikille nää mun sähläykset noiden treffien kanssa, mutta kun niin kovasti haluisin nähdä teitä kaikkii...)

napero ja Eetu, joka nukkuu tyytyväisenä yöuniaan...

Vierailija
7/62 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä ehdottaisin Tampereen treffejä jo ensi viikoksi? Minulle käy ma-to joka päivä, ihan mihin kellon aikaan tahansa! Mites muille? Missä treffattaisiin?

MiaMik ja Ida 2kk+

Vierailija
8/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas väsynyt äiti: Mimmi valvotti taas puol neljään. Ja yö oltiin kahdestaan, kun mies oli pikkujouluissa. Onneks aamulla nukuttiin yli yhdentoista. Nyt lähdetään taas remppahommiin.

Mutta me Mimmin kanssa ainakin suunistamme Jumboon huomenna puolen päivän aikaan (ellei ihmeitä satu). Toivottavasti moni muukin pääsee! Näkymisiin!

-Amy ja Hajuherne-

Vierailija
9/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltais mielellään tulossa treffeille! Ensi viikko on siitä huono, että olen alkuviikon äidin luona ja loppuviikoksi mulla on jo menoa sovittuna... Mutta mites olis sitä seuraava viikko, se joulunalusviikko? Jokainen vois samalla hoitaa viimeisiä jouluasioita kaupungilla? Silloin mulle käy muut paitsi torstai. Treffipaikkana Sokoksen tai Stockan kahvilat on hyviä, samoin Finlaysonin Wayne' s Coffee.

Mulla on kurkku kipeä, ärsyttää... pelkään koko ajan, että tarttuu tyttöön, mutta tähän asti en oo oireita havainnut pientä hengenrohinaa lukuunottamatta. Toivottavasti säästyy oireilta.

Meillä nukuttiin viime yönä melkein viisi tuntia heräämättä syömään! Vähän olin onnellinen... toki alkuyö meni tissirallissa ja kitinässä, mutta lopulta rauhoittui yhden jälkeen unille ja jatkoi niitä parilla tankkauksella yli yhteentoista. Luulin jo illalla, kun kahdeksan jälkeen nukahti, että jopas, mutta neiti ottikin vaan pienet päikkärit ja heräs sit tankkaamaan.

kissankellon syöttöoperaatio kuulosti niin hauskalta, odotellaanpa sitten tuota vaihetta, että neiti itse valkkaa syömisasentonsa!

Oon kysellyt palstalla uniähinöistä ja pumppauksesta, sainkin tosi hyviä vinkkejä. Uniähinöihin ei kyllä auttanut mikään, paitsi että viime yönä taas retkahdin ja annoin nukkua vieressä, kun olin niin väsynyt jatkuvaan hyssyttelyyn omassa kopassa. Siinä vierellä ei sitten jaksanut enää ähistää. Nyt kyllä on taas taistelut päikkäreitä vastaan käynnissä.

Pumppaus tosiaan onnistui hienosti kun imetin samalla. Maitoa olikin ehtinyt kertyä oikein kunnolla kun nuo yösyötöt oli niin vähässä. Kahdeksan syötöllä sänky oli ihan märkä, kun maitoa vaan tuli ja tuli...

Lisalle tsemppiä pakkaukseen ja muuttotohinoihin. Rankalta kuulostaa, mutta sittenpähän olette uudessa kodissa!

niamey, toivottavasti Ainolle löytyy rytmi.

ja Amyn oma ilta kuulosti ihanalta... varmasti tuli ikävä, kun musta tuntuu et ikävä tulee jo silloin, kun mies hoitaa olohuoneessa silloin ku mä yritän nukkua makkarissa.... :)

Nyt taitaa olla äitin päikkärien aika, kun silmät tuntuu painuvan pakosta kiinni. Vielä kun sais tuon neitin suostuteltua nukkumaan kans. :)

-Osse ja typy melkein 4vk

Vierailija
10/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaita 19.12??? Se on oikeastaan ainoa päivä mikä mulle sopii sillä viikolla ja ajalla ei ole väliä, eikä paikalla :) Mites muille?

MiaMik ja Ida 2kk+

Vierailija
11/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii kans 19.12.! Kellon ajalla tai paikalla ei oo väliä (kunhan on tampereen rajojen sisäpuolella ;)).

Burde ja Penni (2kk+)

Vierailija
12/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on neuvola klo 9.00, mutta sen jälkeen käy millon vaan. Tietty ehkä mieluusti käytäis kotona kääntymässä ja syömässä ennen treffejä, joten olisko iltapäivällä muille sopiva hetki? Esim. 14.00?

Vierailija
13/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

D' lle tää onkin jo toinen itsenäisyyspäivä, kun Nigerian itsenäisyyspäivää vietettiin lokakuussa :)

Ihana poika on tänään ollut paljon enemmän oma itsensä eikä kitinähirviö :) On syönyt tosi paljon, yölläkin kolme kertaa (yleensä kaks). Päikkäreitä on nukkunut hienosti myös, aamulla 2 h ja päiväl 1,5 h ja nyt meni taas päikkäreille (ja mieskin nukkuu, tosin olkkarin lattialla :D). Toivottavasti tää jatkuu!!!

Yritän muistaa et mitä pitikään kommentoida...

Osbornelle ainakin noista yöähinöistä.. Meillä oli aluks samaa ja sit ne loppui itestään jossain vaihees. Aluksi nukutettiin D pinniksessn äp-laatikkoon, mut mä heräilin vähän väliä niihin puhinoihin ja nousin aina kattoon. Sit otettiin D meidän sänkyyn nukkumaan, jolloin sain nukuttua paremmin ja tais ehkä ne ähinätkin vähentyä (ainakaan en enää heräillyt niihin). Tosta sit siirryttiin pinnikseen siten, että ensin pinnis oli ihan meidän sängys kiinni ja siitä vähitellen siirrettiin kauemmas. Tosin nyt ollaan palattu tohon, et pinnis on meidän sängys kiinni, huonojen öiden takia.. Siirretään se taas pois kun rauhottuu yöt.

Myöhäisistä yöunille menosta en oikein osaa sanoa mitään, kun meillä D on aika hyvin mennyt aina ajoissa nukkumaan. Kun haluan laittaa D' n yöunille teen iltapesut yms. joiden jälkeen ei enää leikitä tms. Sit " yön" aikana ei puhuta tai katota silmiin tms. mikä " herättää" . Aluks vaihdettiin vaippa yölläkin, mutta nyt on lopetettu sekin. Jossain vaiheessa D meni yöunille musta liian myöhään (22 jälk), jolloin päätettiin että meillä ei päikkäreitä nukuta klo 20 jälkeen. Eli jos D on nukkumas ja kello tulee 20 käydää herättelemässä poika.. Nykyään kyllä harvemmin nukkuu tohon aikaan ja vikat päikkärit loppuukin yleensä klo 18. Yöunille 20-21..

Jos pk-seudun treffit on sit huomenna 7.12. klo 12 Jumbon Fasun edes.. Näinhän oli aluksi puhetta.. uudet tulijat melko varmasti tunnistaa kyllä meidän porukan, mut varaksi voin antaa mun " tuntomerkit" .. Eli meillä on ruskeat Haberkorn vaunut, mulla on vaaleat hiukset tod. näk. jollain sykeröllä, tumman siniset farkut ja luultavasti vihreä takki.. Kiva nähdä uusia ja vanhoja tuttuja!

jenni

Vierailija
14/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti koirien kanssa lenkille, ja me jäätiin Eetun kanssa pitämään kotia pystyssä. Piti kyllä lähteä mukaan, mutta tuo Eetu näyttää niin väsyneelle, et ois vissiin nukahtanut vaunuihin, joten päätettiin et me jäädään kotiin, et saadaan ajoissa ukkeli nukkumaan.

Tää päivä ollaan oltu ihan kotosalla, äskön lähti vieraatkin, heillä siis 1½vuotias tyttö ja toinen tulossa helmikuussa... Oli se vaan ihana katsella sellaista ihanaa vauvamassua... ehkä vielä joskus täälläkin... Huoh!

Meikäläinenkin ilmoittautuu nyt sitten Tampereen treffeille! Meille periaatteessa ihan sama mihin aikaan tullaan, kun kuitenkin menee koko päivä siinä reissussa... Joten tuo klo 14 sopii hyvin (tod.näk tullaan kuitenkin jo vähän aikaisemmin kun tuo ukkeli nukahtaa päikyille klo 11.30-12, joten saa nukkuu sitten autossa ne...)! Paikallakaan ei väliä, mutta sokkarissa on ainakin hyvät tilat vaunuille...

Ehkäpä sitten seuraavalla kerralla tosissaan onnaa nuo pk-seudunkin treffit...

napero ja Eetu 10kk(4päivää vajaa...)

Vierailija
15/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä nyt ehtisi kuulumisiakin kertoilla  En oo tosiaan millään ehtinyt tänne kirjotella. Lukeminenkin on jäänyt tosi vähäälle, joten pahoittelen, että en kaikille nyt pysty kommentoimaan. Sama vika mulla, kun Kissankellollakin. Nyt, kun Joona liikkuu jo tosi ripeesti, ei voi Joonan hereillä oloaikana olla koneella. Joonan nukkuma-aikaan taas täytyy hoitaa kaikki muut asiat. Esim. ruoan laitto ja itse syöminen. Sitten Joona on taas iltaisin tosi vaikeesti nukutettavissa, että ei jää mulle paljon omaa aikaa illallakaan.

Jospa nyt sit alotan omista ja Joonan kuulumisista. Kissankello kyselikin, että konttaako Joona. Ei se vielä oikeestaan konttaa. Pari konttausaskelta saattaa ottaa, mut nopeesti vaihtaa vanhaan kunnon mittarimatotyyliin. Taitaa olla vielä nopeempi liikkumismuoto (pääsee nopeemmin kiellettyihin paikkoihin). Lempi kohteita ovat sähköjohdot, rattaiden renkaat ja tietysti vauvojen ihmemaa eli av-laitteet  En tiedä, että oonko kertonut, mutta Joona menee jo itse istumaan. On se jo jonkin aikaa mennyt, joten voi olla, että oonkin jo kertonut.

Lihat uppoo tosi hyvin. Kanaa Joona on nyt syönyt. Lounaaksi annan aina 1/3 jääpalakuutiollisen kanaa. Miten paljon muut vauvat syö lihaa päivässä? Aluksi erehdyin antamaan Joonalle lounaalla koko jääpalakuutiollisen kanaa, mutta se tais olla liikaa, kun meni pienen maha ihan kovaksi ja ei meinannut kakka tulla. Nyt oon sitten leikannut jäätyneitä kanakuutioita kolmeen osaan. Annan lihaa vaan lounaalla. Päivälliseksi Joona syö kasvissosetta. Illalla on edelleen se sama kaurapuuro. Pitäis varmaan kans ottaa joku uus vilja käyttöön. Ja joku uus liha. Ehkä se on se possu seuraavana vuorossa. Kohta varmaan lisään Joonan ruokiin vielä aamupalan. Sitten puuttuukin vaan välipala listalta.

Toivottavasti Osbornen kurkkukipu hellittää pian ja ei tartu tyttöön. Meidän Joonaakaan ei saa millään nukkumaan omassa sängyssä. Nukutan illalla Joonan mun viereen meidän sänkyyn. Siinä se sitten heräilee illan mittaan ja käyn taas nukuttamassa. Sitten, kun menen itse nukkumaan, nostan Joonan pinnikseen. Parin tunnin kuluttua Joona yleensä herää ja otan sen meidän viereen. En jaksa enää siirrellä, kun Joona ei kuitenkaan nuku kunnolla omassa sängyssään. Joona menee toisinaan tosi myöhään nukkumaan. Viime viikollakin meni yhtenä yönä kello yksi ja seuraavana yönä kello 12 nukkumaan. Meni siis vasta sitten, kun minä menin nukkumaan. Hyvä puoli siinä oli se, että sain nukkua pitkään, kun Joonakin nukkui.

Harmi tosiaan, kun Kissankello asutte niin kaukana. Olis tosi kiva ollut, jos oisitte päässyt tapaamiseen  Seuraavalla kerralla hommaatte lentoliput ja päräytätte lentsikalla tänne  Taitaa vaan olla sitten vähän hintava reissu.

Ja tosiaan toivottavasti Napero pääsette tänne pk-seudun treffeille seuraavalla kerralla. Ei meiltäkään kyllä mikään mahdoton matka olis tulla joskus sinne Tampereelle treffailemaan ensikoita. Nyt oon vaan yleensä ihan autoton, kun mies on töissä. Mullakin aina melkein pyörähtää kohtu ympäri, kun nään vauvamasun. Niin paljon sitä masua itsellenikin odotan  Mun entinen kurssikaveri sai just tytön. Harmi vaan, kun nekin asustelee tuolla Oulun seudulla, niin en pääse katsomaan pikkuista nyyttiä.

Huomenna siis tavataan Jumbon Fazerin edessä kello 12.00. Kiva nähdä teitä kaikkia  Kiva, kun Amykin pääsee mukaan. Saa nähdä ihan pikkuruisenkin vauvan 

Nyt täytyy mennä vahtimaan nuita linnan juhlia 

pesukarhu ja Joona 7,5kk

Vierailija
16/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noi kaikki laatikot mun viestissä on sit hymiöitä :)

Vierailija
17/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ette ymmärrä mua ihan väärin. Eli tosi ihanaa nähdä myös isojakin vauvoja ja tietysti äitejä :)

pesukarhu :)

Vierailija
18/62 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin yritetään päästä Ainon kanssa huomisille treffeille. Jos yö menee pipareiksi, sitten ei varmaankaan tulla, mutta muuten kyllä. Nyt on neiti tunnin jo tuhissut kapalossa ja taitaa olla parasta mennä itsekin saunapuhtaana petiin, kohta kuitenkin kutsu käy syöpöttelylle...

Karssuli

Vierailija
19/62 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tuo 19.12. pitäis sopia näillä näkymin. Ja kellonajallakaan ei niin oo väliä, se klo 14 passaa kyllä. Ja tosiaan Sokoksen ja Stockan kahvioissa ainakin on tilaa hyvin.

Vierailija
20/62 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vaan tosi mukavista treffeistä! =) Olipas mukava taas saada naamoja nimien taakse. Ja tietysti nähdä teidän pienokaisia. Meidän Mimmi käyttäytyi tosi hienosti vielä kotimatkankin eli nukkui kotoolta lähdöstä klo 10.30 aina kotiinpaluuseen klo 14 saakka. Sitten syötiin ja lähdettiin vielä asioille ja sitten mummulle hoitoon. Nyt neiti nukkuu tässä rintarepussa, kun en uskalla laittaa sitä vielä sänkyyn. No, oikeesti se on kyllä jo niin unessa, että ehkä se jo jäis sinne. Josko tää yö olis jo helpompi...

Vilkutuksia vaan kaikille, yritän nyt saada nämä naiset yöpuulle. Isi jo kuorsaa... ;o)

-Amy ja Mimmi-matkustaja-