***Helmet uuteen viikkoon 49***
Kommentit (26)
Sympatiat Marcel, mulla on vielä tuoreessa muistissa tuo kauhujen vatsatautikokemus. Kyllä ne vaan on aika rankkoja aikuisillekin nuo lasten taudit. Mun mies pudotti 5 kiloa. Ja T_U: minäkin oon huomannu tuon että flunssassa tahtoo jäädä Aarollekin palat kurkkuun, soseetkin, ja sitten tulee koko ateria saman tien ulos.
Meillä on rankka kakkuviikonloppu takana. Lauantaina oltiin Ylästössä 2-v synttäreillä ja eilen kummitytön luona kyläilemässä Olarissa. Molemmissa paikoissa oli pienet vauvelit, toinen 1kk ja toinen 3kk, olipa mukava pitää niitä sylissä ja nuuhkutella. Mutta nyt on ihana vaan ottaa rennosti välillä kotona. Veikkokin sanoi iltapuurolla eilen että: " Huomenna ollaan sitten vaan kotona äitin ja Aaron kanssa." Huomenna meille tulee taas kavereita kylään, kyllä lepopäivä on nyt paikallaan.
Mitäs aiotte ostaa joululahjoiksi? Mulla on aina ongelmallista ostaa omalle äitille, 24-vuotiaalle veljelleni ja 26-vuotiaalle siskolleni joululahjat. Vinkkejä? Olin ajatellu kutoo jotain, huiveja ja pipoja ja sellasta, mutta enhän sitten taaskaan ehdi. Tein omalle kummitytölle (6v) vaaleanpunaisen pitsiboleron ja sellanen on nyt miehen kummitytöllekin (7v) tekeillä. Toivottavasti tykkäävät, on se vaan aina iso hommat tehdä tollasia ja sitten sitä kyllä toivoo että ne ovat mieluisiakin. Meillä Aaro tykkää leikkiä Veikon legotraktorilla, jossa on peräkärry ja pari keskikokoista legopalikkaa, sen tyyliset menee varmaan hyvin näille meidän vauvoille. Veikolla oli tuossa iässä jo kovin mieluisia ne tappipalapelit. Minä pistin palaset aina uudestaan paikoilleen ja se nyppi ne veke.
Kuka se kysyi joulukalentereista, kysyikö joku? Mä tein Veikolle punasesta huopakankaasta ison joulusukan, johon pistetään joka aamu jotain, palapeli, auto, pikku-ukko, muovisia piparimuotteja (vinkkinä että tänään leivotaan) jne. Ens vuonna teen Aarollekin, ei se iso homma ollut, harmaalla villalangalla harsin kiinni ja kirjailin ison V-kirjaimen kylkeen. Eilen Veikko sai sieltä sukasta betoniauton ja kun kysyin siltä että mistäs noin hienon auton sait niin vastaus oli että ' äiti osti kaupasta' . Olihan se siellä mukana kun niitä jemmailtiin ja oli sitten vissiin huomannu, vaikka yritettiin olla salamyhkäisiä. Ei onnistu meiltä edes 2-v:n huijaaminen...
Jees, pitää alkaa keksimään välipalaa näille kaiffareille.
Mukavaa alkuviikkoa helmet!
Vilja
Siis tuon ilman kannalta, ja ehkä vähän muutenkin...
Meillä Eetu lopetti sitten kertalaakista tuon imemisen... Tässä taitaa nyt mamma olla vähän niinkuin pihalla! Eetu ei vaan suostunut ottamaan enää tissiä, ja sit jos sain sen hänen suuhunsa hirveän tappelun saattelemana, niin sit puri mua, byää!!! Mutta kaippa tuo vaan sitten huomas ettei enää olekaan pieni vauva...
Jotenka siitä sitten kysymys!!! Mitenkäs paljon tämän ikäinen tarvitsee korviketta? Eetu siis syö aamupuuron (tänään tein ekaa kertaa korvikkeeseen ja hyvin maistu) n 2dl, lounas kasvislihasosetta n 2dl, välipalalla n 2dl hedelmäsosetta, iltaruoaksi n 1½dl kasvislihasosetta ja iltapalaksi joko puuroo 2dl tai hedelmäsosetta 1½-2dl. Siis en nyt tiedä onko tuolla ruoan määrällä mitään vaikutusta tuohon korvikkeen määrään, mut kuitenkin...
Muuten menee ihan ok! Eetu on oppinut kävelemään sohvia pitkin, ja puremaan joko meitä tai sohvia!!! Oisko jollain ideaa miten sais loppumaan? Eilen puraisi mun äitiä poskeen!!!
Viljaa, aika ihana tapaus tuo teidän Veikko!
Meillä on kaksi joulukalenteria Eetulle, toinen on tuolta lastenkirjakerhosta saatu, ja toinen on sellanen NallePuhin suklaajoulukalenteri, josta meikäläinen syö sitten ne suklaat, kun eihän niitä vielä voi antaa Eetulle ;=) Niin ja miehelle ostin kanssa suklaakalenterin, kun sillä oli synttärit viime la...
Pitäisköhän ottaa esille nuo tappipalapelit? Mä ostin syksyllä alesta kolme palapeliä Eetulle... Taidan laittaa yhden niistä pukinkonttiiin!!! Joululahjoista muuten, me hommattiin lahjoiksi sellatteet kuvakalenterit (mun vanhemmille, appiukolle, mummoille, mun veljelle ja sitten Eetun yhdelle kummille) Muuten ei juuri tänä vuonna osteta lahjoja, kun ei tuota rahaa juuri ole!!! Mutta muutamalle kaverille pitäis vielä hommata, tyyliin pyyhkeitä/laseja/tai jotain muuta hyödyllistä. Miehen siskontytöllekin pitäis vielä kehitellä jotain, mutta mitä, ikää kun on jo 16, niin ei aivan kaikki enää kelpaa!!! Miehen sisaruksille ei muuten hommata mitään, kun eivät ole meillekään hommanneet, tai sitten on tullu jotain millä ei tee mitään, kuten toissa vuonna saimme sellaisen karkkirasian... Tuolla se pölyyntyy kaapin päällä!
Mutta nyt tuo mies alkoi " riehumaan" tuolla keittiössä, joten syytä mennä kattoon mitä tekee! Siis kyseessä vanhempi painos =) Mä en ymmärrä sitä on ollu nyt viikon verran kuin perseeseen ammuttu karhu, ja kun kysyy syytä niin vastaa vaan " ei mulla mikään oo!!!" NIINPÄ!!!
napero ja Eetu vajaa 10kk
Juu, Veikko on aika mainio tapaus nykyään kun pahin uhma on mennyt. Siitä vois kertoo monta hauskaa juttua, päällimäisinä tulee mieleen ne kun päiväkodissa kerran ne oli juonu mukeista kiisseliä, oli se pyytäny ' lisää kauwia" ja kerran se oli siellä kertoillu, että äitin massussa on vauva ja sen vauvan nimi on Aaro. Hauskin juttu on varmaan se kun lääkärissä kerran se oli lähtiessä huutanu ovelta isoon ääneen että: " Heihei mummot!" . Sitä on käytetty nyt aika tiuhaan lääkärissä sen yöyskän takia ja sehän sai nyt oikein hillittömän astmapiipun jota hengitellään aamusin ja iltasin.
Korvikkeesta... Meidän Aaro juo 4-5 desiä päivittäin, vaikka neuvolan suositus on kai se 6dl. Tuohon voi kyllä laskee juustot ja muut maitotuotteet mukaan, mutta eipä niitä kai vielä paljon näin pienillä ole. Aarolla on kyllä muutenkin tosi kovalla maha aina ja maito kai kovettaa entisestään. En oo siis kauheesti tuosta maidon määrästä stressannu.
Aarokin puri mua leuasta vielä vähän aikaa sitten, mutta se loppui kyllä kun sanoin pari kertaa että " ei" . Aaro on kyllä tosi kiltti ja sopeutuvainen.
Vilja edelleen
ja sehän mun piti vielä kertoo Veikosta, että eilen se pyysi rahaa että lähtee Itikseen ajamaan Mikki-autolla. Kysyin, että milläs meinaat sinne mennä ja se vastas että " Veikko kävelee" . Kyllä meiltä joku parikyt kilsaa taitaa Itikseen tulla matkaa. :)
Vilja vaan vieläkin
Joona on kuolannut tänään niin paljon, että märkä vana vaan on seurannut perässä. Vilkaisin illalla suuhun ja siellähän nökötti neljäs ylähammas. Jontulla on nyt sitten yhteensä kuusi hammasta.
Joona on alkanut tyhjentämään meidän CD-telinettä jatkuvasti. Ei tarvi kuin selkänsä kääntää, niin kuuluu, kun ainakin viisi levyä kolahtaa lattialle. Joona ymmärtää kyllä " ei" sanan, mutta kun sitä kieltää ottamasta levyjä, niin se virnistää sellaisella kujeilevalla ilmeellä ja ottaa vielä loppukirin levyjen pudottelussa.
Olimme eilen käymässä Joonan kummeilla, ja Joonan kummisetä puki tonttuvaatteet päälleen ja meni ulos ikkunan taakse ja koputti ikkunaan. Veeti ja niiden kummien lähes samanikäinen poika olivat aivan innoissaan. Veeti on tänäänkin selittänyt tuhat kertaa, kuinka hän ehti ihan oikeasti nähdä tontun=)
Ihana se Viljaan Veikko-pojan auto juttu. Veeti pyysi myös joskus, että lähdetään mökille pappaa katsomaan(matkaa 100km). Sanoin, että on niin pitkä matka, ettei Veeti jaksa kävellä sinne. Veeti sanoi: Mennään sitten niin, että äiti työntää rattaissa...
Kävin perjantaina Ideaparkin avajaisissa. Siellä oli niin ihania kenkäkauppoja ym, mutta ei tällä kotihoidontuella paljon törsäillä. Se Toys R us-lelukauppa on oikea lasten paratiisi. Sieltä tarttui mukaan vähän leluja pukinkonttiin...
Siirryn lukemaan...
nonnu78 ja mukelot
Lappeenrannassa ja Keravalla tuli sitten käytyä ja vietettyä 1-vuotissynttäreitä ja pikkujoulua. Ville ja Henni matkustivat hienosti. Mennessä Ville nukkui tunnin päikkärit, joi vauhdissa pullon Tuttelia ja kakkasi. Pysähdyttiin suht puolivälissä vain vaihtamassa vaippa ABC-asemalla. Tosi mukavasti meni siis se. Lpr:ssa oltiin Rossossa syömässä ja sielläkin kaikki meni loistavasti. Oli lapsiperheelle tosi hyvä paikka syödä ja viettää vähän iltaakin. Hotellissa sitten Villelle iskikin nuha yöllä ja unet oli jokseenkin hakusessa. Aamupalalla erehdyin antamaan flunssaiselle miehelle kurkun paloja nakerrettavaksi. Eiköhän tuo saanut yhden väärään kurkkuun ja oksensi lennossa puurot pöydälle ja päälleen... Muuten oli tosi kivaa ja paluumatka Keravan kautta meni leppoisasti. Jaksoivat molemmat vielä olla suht vieraskoreita kylässäkin.
Vaan luin loppuviikon pinoa ja siellähän oli ihan hurja meininki. Tykkään kovasti eläimistä ja ehdottomasti rakastin koiraani joka siis kuoli jo ennen esikoisen syntymää. MUTTA lapsi on aina ykkönen ja sen on oltavakin. Itkin aikanaan itse silmät päästäni kun jouduin lopettamaan koirani (leikkauksista huolimatta ei saatu tervehtymään). Viisas anoppini joskus toisessa yhteydessä kertoi oman äitinsä sanoneen, että niin kauan kun on ihmisiä, joita ei kukaan itke, ei eläimiä itketä. Vaan nämä ovat taas näitä asioita joista ei kannata kiistellä. Kyllä kaikki varmaan laittavatkin arvoasteikolla lapsen aina ykköseksi.
Itse sain aamulla hepulin kun etsin joka paikasta Villen hattua, enkä löytänyt. Olisi pitänyt viedä eskoinen eskariin, mutta päätin sitten että tänään on vapaapvä joka käytetään siivoukseen. Josko hattukin löytyisi. Ei vielä löytynyt, eli pakko lähteä jatkamaan siivousta.
Terkkuja ja voimia kissoja ja koiria ikävöiville ja vatsapöpöistä toipuville.
tu ja Ville